• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

mumrik: Stackare som är sjuk

och utteröga: Stackars stackars dig!! Fy!!!! Blä!!!!

Här hemma somnade jag ifrån min bok igårkväll, nu är det nya tag. ska skriva klart presentationen nu och sedan åka ner till biblioteket och kopiera. Och hoppas att min bok som jag beställt har kommit.

• Lilla

Mumrik: krya på dig! Synd att du fick ställa in besöket på Ormbacka.

Utteröga: men fy att du också skulle bli magsjuk... Och Uma, har inte hon redan varit dålig den här gången? Jag tycker så synd om er... Dumma dumma de som lämnar smittbärande barn på förskolan (och vet om det)!!!

Evani: men vad roligt med brudklänningens pris! Det var ju toppen! Hur mår du annars idag? Jag blir så arg på din fd chef... Så dålig stil!!

Jag ska fixa en massa idag och en av sakerna är ett pussel till Iduns julstrumpa. Hon får några bitar varje dag (som en adventskalender) och på julafton är pusslet klart. Men jag har inte köpt nåt pusel än och i morgon är det ju dags för första pusselbitarna!

• MrsMumrik

Utteröga - stackars dig och Uma. Magsjuka är så jobbigt...

LillaT - vilket superbra idé med pussel i julstrumpan. Den kanske jag lånar när Selma blir stor

Flingan - skulle det vara ok om jag kom förbi och lånade tillbaka min kokbok imorrn? Har insett att jag är SÅ GALET tjock!! Jag måste verkligen göra några storkok nu och SLUTA äta choklad. Henrik fick en jättestor presentkorg med choklad när han slutade jobbet och jag är där och nallar vareviga dag. Är nu uppe i 80kg igen efter min norrlandsvistelse Rynkar på näsan

• flingansnö

Mumrik: Nja, i morgon är jag inte hemma just, men jag kan komma förbi med dem i eftermiddag när jag hämtat G på fsk om du vill.  Det är inte kul när man går upp igen.... jag har fastnat på 88-89kg. Ska ta nya tag nästa vecka när det lugnar ner sig lite.

• MrsMumrik

Flingan - nej, det är lungt! Vi kan ta det någon annan dag när du kan. Jag är ju inte så pigg heller så det kanske inte är så bra om ni kommer förbi här så ni får några bacilusker. Om vi ska ta en fika på IKEA nästa vecka kanske du kan ta den då? Kram så länge!

• flingansnö

Fika på ikea nästa vecka låter toppen!

Nu är jag klar med presentationen. Nu är det "bara" ett paper kvar.... ska bara läsa texten först....  Har paus just nu och shoppas julgardiner på Ellos!

• Lilla

Flingan: var julskinkan god?

IKEA nästa vecka låter tervligt. Då vill jag köpa gardiner!

Nu har jag och Tor varit i Jakan och shoppat lite: pussel, adventskalender, kanintofflor, pysselset, vackert dekorationshjärta, strumpor, lite Apotekssaker m.m. De fyra första sakerna är till Idun och hjärtat till min mamma. Just ja, till mig blev det en fin pyjamas (redan fått julklappspengar från min farmor och farfar).

• flingansnö

LillaT: Ja, mkt god!

Jag ska också åka ner i centrum nu strax! Men ska försöka att inte shoppa.... längtar tills vi jobbar heltid igen båda två.... är trött på att inte ha pengar....

• Lilla

Nu är jag hemkommen från Bålsta. Har vaccinerat mig mot influensan via jobbet. Bra! Snart dags att hämta stora tjejen på förskolan.

• MrsMumrik

EFTERLYSNING Förvånad - är det någon som har en bärsele som jag skulle kunna få låna över helgen? Vi ska flyga hem från Helsingborg på söndag och Selma har plötsligt bestämt sig för att hon vägrar att sitta i sjalen. Vet inte om hon börjar bli för stor för den? Hon väger 6,2 kg nu. Kanske någon som har en gammal babybjörn som de inte använder? Vet att de tydligen inte är ergonomiska, men det handlar ju bara om en kort stund.

Svar på tråden järfällatråden 9