• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Saknar flera som brukar skriva i tråden! Var är ni? Stora syster, Mirix, Marina m fl...

Machina: hur är det med ditt ben?

• flingansnö

Nej idag är inte bättre..... jag hatar den här jäkla snön!  I morse hade vi läkartid på ALB för Gustav, det är det sista som är kvar i utredningen och läkaren ska skriva intyg till FK om vårdbidrag.  Jah, tiden var halv nio. Jag insåg att det skulle vara dåligrt väglag och ville int ekomma försent utan satsadwe på att åka hemmifrån kvart över sju redan..... men nej då.... Gustav ville inte samarbeta, Magnsu var trött som en jag vet inte vad.... och Agnes ville inte vakna i tid..... fem över åtta åkte vi hemmifrån.... så fick jag halka mig till ALB, kom dit en kvart fösenad. Gusrtav fiock utbrott på utbrott, jag fick hålla fast honom flera gången... (26kg 113cm lång)  Sen skulle han ta blodprov 5!!! rör skulle de ta.... jag fikc hålla fast en tok arg och ledsen Gustav.... suck.... var helt slut efetråt. på hemvägen snöar det ännu mer, jag sladdar med bilen i två kurvor.... trots att jag kör i krypfart.... jag känner bara att jag inte orkar åka till fsk och lämna G och sedn vara hemma ngra timmar och sedan släpa med mig A ut igen i snön och halka mig till fsk.... så nu är han hemma.... hur ska jag kunna skriva ngt idag då?

uppsatsen som jag ska skriva är egentligen inte så svår, vi ska skriva två sidor responspaper på två pjäser vi har läst. det skulle varit klart för en vecka sedan.... plus det har jag en muntlig pres att göra nästa vecka, OCH ett till paper att skriva.... och så en tenta den 3:e december..... plus att vi fortfarande inte skickat ut tackort till dopet, vi har inte skickat ut inbjudningar till Gustavs 4-års kalas, och det ser ut som SKRUTT här hemma.... till råga på allt ringde min syster och var ledsen övera tt hon inte fått jobbet hon sökt, och jag orkar bara inte trösta henne också.... och hon har ju NOLL förståelse för mig och min situation... som vanligt..... Suck.....

Ok, nu har jag nig gnällt klart för idag.... ska ge mig in i autismtråden och gnälla lite där också tror jag så känsn det nog bättre snart....

LillaT: Stackars dig som är så trött! Det är så jobbigt när man inte får sova och barnen trotsar så mkt! Kram till dig!

LillaT (igen) Mirix vet jag inte, hon är på facebook ibland, men det är väl mkt med studierna och barnen och så tror jag... Marina tittar ju in ibland emellan jobben och syster också...  men jag saknar dem också! Är det ngn som hört ngt från Anne (Tip)

• flingansnö

Fick just ett mail från pappa. Han skrev såhär: Vi har tagit till oss dina synpunkter beträffande bilstol, och kommer att lämna tillbaka den "blåvita" och försöka hitta någon mer "ombonad". Det är nog så att Gustav faktiskt är värd det.

Det känns bra! Jag erbjöd mig att köpa en själv, så kan de få bidra med pengar till den som köper... får se hur det blir.

• Machina

snowflake: Det låter som om du har en ritkigt dålig vecka, hoppas det vänder snart. Du får helt enkelt lämpa över barnen på din karl när han kommer hem från jobbet och sen låsa in dig och plugga :) Städningen kan han också ta ;)

Lilla T. Jo då det är bättre med benet men inte så lätt att pulsa fram i snön men det får gå helt enkelt. Jag har förlikat mig med tanken på att gå så här till jul nu så. Trist är bara att jag var så otroligt pepp på att börja röra på mig ordentligt och ta tag i vikten men nu är det ju lite svårt tyvärr....

Appropå ingenting: är det någon här som brukar gå på kyrkans Öppna förskola på torsdagar? Jag var där idag och det var riktigt trevligt :)

• flingansnö

MAchina: Ja, en riktig skitvecka har jag! Blä! Tur att det är freag i morgon! Har lämpat över barnen på mannen de andra dagarna denna vecka. Ikväll går det inte för han ska på styreselemöta, men jag räknar med att iallfall stora killen ska sova, och maken kanske kan ta med sig Agnes....  Lider med dig och ditt ben! stackare! Hur länge måste du ha den där skenan på?

• Lilla

Machina: jag har aldrig varit på nån ÖF alls med Tor (bara en gång på babymassage). Med Idun gick jag mycket, men nu känner jag att jag inte hinner/orkar tyvärr.

RutanE och Matglad: tack för idag! Det var JÄTTEMYSIGT med Bok & bebis trots (tack vare?) att vi bara var 4 vuxna. Kul att se hur ni bor sen också Rut.

Idag har I kissat på sig 3 ggr! (2 ggr på dagis) Alltså, hon har varit torr dagtid i typ 1 år. Jättekonstigt... Tror det kan vara en reaktion på att det är sånt kaos här hemma. Hon är ju så trotsig och svartsjuk på lillebror. Maken kom hem tidigt och var med och hämtade henne vid kl. 15 på dagis. Sen drog han henne hem i pulkan. Kul! I övrigt ska jag ringa svärmor och be henne komma hit. Jag behöver avlastning på dagtid, behöver vara ifrån Tor nån minut. Vi sitter ju ihop 24/7. Jag orkar inte! Maken tar I när han kommer hem, men jag behöver avlastning från båda! Och I är helt hysterisk och gråter och skriker etc så det är svårt för honom att ta båda (men just nu är de på övervåningen alla tre och leker och jag blev lovad kaffe i lugn och ro - har koppen här bredvid).

Elin: jag förstår att din vecka är JOBBIG... Hoppas, hoppas nästa blir bättre och att du får tid/möjlighet att bocka av några saker på den långa att göra listan så att det känns lite bättre där i alla fall. Vad BRA att dina föräldrar tänkt om förresten!

Jaha, nu gråter Tor så jag antar att min FL-tid är ute.

Kram till alla som behöver!

• Steffi17

RutanE: Inte nu på Måndag, eftersom jag har ju besök. Men veckan efter definitivt!
    LillaT: Undrar om vi har träffats. Var du på babymassage i Järfälla kyrkan nu i höstas? Vi hade en tjej som kom bara första gång. Hon bodde i Skälby nära mig och hade en liten son med sig.
    En mysig kväll hemma i värman önskar jag alla!

• Lilla

Steffi17: jag gick i Viksjö kyrka. Det låter som att du beskriver mig. Min svämor var med den gången jag var där.

• flingansnö

LillaT: Vad bra att du har svärmor att ringa! Jag önskar att jag hade mer tid och kraft för då skulle jag hjälpa dig!  Vad jobbigt det låter med I och kisseriet, men du har säkert rätt, det hänger säkert ihop. Ha tålamod så ger det sig säkert! Hur visar sig hennes svartsjuka? KRamar till dig i massor!!

• Steffi17

LillaT: Hm, då var det inte du, eftersom det var Järfälla kyrkan bakom Barkaby station.

Svar på tråden järfällatråden 9