• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Machina

Flingan: Hur mycket vill ni ha för ståbrädan? Du kan komma förbi mig någon dag så kan vi testa att den passar, det skulle fungera alldeles utmärkt för mig :)

• flingansnö

LillaT: Japp i morgon kan jag! samma tid?

MAchina: tänkte 150kr. När passar det för dig? Dagtid eller kvällstid?

• MrsMumrik

LillaT - ja, nu får vi boka in några pass tillsammans och peppa varandra

Utteröga - grattis på din dag Skål

Steffi - ses imorrn vid 14:50!

• flingansnö

LillaT: Jag går och lägger mig nu, men du kan väl skicka ett sms i morgon bitti ifall vi ska gå på promme. Jag kan på onsdag annars också. Loggar nog inte in på datorn i morgon innan lämningen så sms är bästa kontaktvägen.

• lillgrodans mamma

Hipp hipp hurra Utteröga!

Mumriksfru: Jag känner igen handgnagandet du beskriver, vi hittade en liten liten tand på Isabella igår som hade tittat fram. Å så har jag märkt att hon har börjat bitas riktigt ordentligt det lilla busfröt.

Som tur är börjar allt gå tillbaka till det vanliga här. Isabella som sovit dåligt när hon varit sjuk har kommit tillbaka till rutinerna å mannen som varit hemma sjuk en vecka är också tillbaka på banan så nu kan jag nästan förfoga över min dag igen :)

Jag blev nyfiken nu när ni pratade om yoga å gick in på Kenzai , var inne sist för något halvår sen. Oj vilken förrändring. Det ser ju riktigt bra ut. Hur är passen? Måste se till att jobbet sponsrar med träningskort igen när jag kommer tillbaka från mammaledigheten.

Det ser ut som om julbordet mer blir en mammagruppsträff. Vilket i och för sig är trevligt men det hade varit kul att träffa nån av er andra också. Det får förhoppningsvis bli en annan gång för jag hinner inte följa med på promenad på torsdag heller. Har en läkartid då för att kolla på min höft som "pajade" under förlossningen.

Syns imorgon Steffi och Mumrik, ev blir jag lite sen ska göra allt för att hinna i tid å flyter allt ska det funka, men ni behöver inte vänta på mig.

• Lilla

flingan: vi ses i morgon vid 9.30 här hos mig för promenad. Messar också.

Ha så trevligt på julbordet i morgon ni som ska dit!

• Timba

Flingan: Jag håller på och tenta pluggar fram till måndag nästa vecka och sen är det ju julafton..men efter jul blir det lugnare, så då får ni gärna komma hit.

LillaT: Vill gärna träffa dig med,  vi får fixa en bebisdate efter jul.

Utteröga: Har ni slängt alla p-medel nu ?

• Timba

Storasyster: Ja man ska göra det som känns bäst, vill du ha en tjänst där på närakuten ?

Verkar som att jag kommer att handla julklappar via nätet i år, har inte tid att gå in i en affär..lite trist tror ni att en två åring uppskattar pippi hus med lite figurer och sånt ?
    Och behöver tips på leksaker åt en treåring..

Vad gott med julbord, kul att ikea har sånt oxå.

Nu såg jag Grattis Utteröga !!!!

• BackinBlack
    Timba skrev 2010-12-13 23:46:07 följande:
    Storasyster: Ja man ska göra det som känns bäst, vill du ha en tjänst där på närakuten ?

Verkar som att jag kommer att handla julklappar via nätet i år, har inte tid att gå in i en affär..lite trist tror ni att en två åring uppskattar pippi hus med lite figurer och sånt ?
    Och behöver tips på leksaker åt en treåring..

Vad gott med julbord, kul att ikea har sånt oxå.

Nu såg jag Grattis Utteröga !!!!
    Tack Anne!

Tror verkligen att en tvååring uppskattar Pippi-huset. Min son älskar att leka med dotterns Fifi-hus och vill ha figurer att stoppa i bilar och hus om det går. Annars är det lego som härskar hemma hos oss, Duplo och systemlego. Uma började med systemlego innan hon fyllde tre och nu, två år senare, bygger hon tvåvåningshus med balkonger och olika trappor och sånt.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Tip, det finns ju för- o nackdelar med alla olika anställn former, men jag vill nog bara ha timvik, blir ju dessutom mer pengar då ;) Det e ju dessutom ett väldigt bra sätt att lära sig om ALLT!! Vi får ju in allt från öroninflammationer på småbarn till gamlingar med misstänkta tromboser eller glassplitter i kinden. typ.

Ang leksaker, Nilo fick ett eget leksakskök med massa kastruller och grejer till! han e besatt! Han ska ju alltid stå o röra i våra grytor på riktiga spisen, så nu hoppas vi få lite mer barnsäkerhet här hemma, även om han e söt när han skär sallad... hans tod vid sitt nya kök hela gårdagskvällen och stekte pastabitar!!

Svar på tråden järfällatråden 9