• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

tip: ja, efter jul får vi ses med de små. En tisdag passar allra bäst, då är jag garanterat ledig. Kommer jobba torsdagar och fredagar samt varannan onsdag.

Hos oss (3,5 år) är också duplo populärt, även att rita, måla med vattenfärger, bygga pärlplattor, klippa, leka med lera, laga mat vid leksaksspisen etc. Idun fick sin spis när hon var 2 har jag för mig.

Flingan: KUL att ses idag!

Steffi: jag vet inte om jag kan promenera på torsdag. Har troligen stukat en tå och har ont. Den är helt blåsvart.

Idag blir det luciafirande på förskolan (utomhus).

Nu ska jag försöka hinna fixa med årets julkort. Måste ju få iväg dem snart om de ska hinna fram. Tog foto på båda pepparkaksbarnen i morse så jag hoppas kunna använda någon av de bilderna. Ha en fin tisdag alla!

• Lilla

tip: jag kom på två saker till som kan passa som julklappar. Idun fick en ficklampa och magnetbokstäver (att sätta på t.ex. kylen) nu av mormor. Båda de sakerna uppskattade hon mycket!

• BackinBlack

Vad mysigt med bebisträff! Kan också intyga att en ficklampa är populär present. Och allt som kan benämnas pyssel och målarprylar. Just nu bråkar våra barn om de tre Playmobil-figurer som de har fått.

Glömde svara dig tip ang p-medel. Jag kommer ALDRIG mer stoppa i hormoner i min kropp. Sådetså. Slutade med allt här i början av sommaren. Om 1½ månad har det gått ett år sedan sista p-sprutan så om inte min kropp är igång av egen kraft ska jag få hjälp med det. Fast min kära sambo tror att han redan har gjort mig med barn, på något sätt... haha.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Machina

Flingan: Priset är mycket bra :)

Jag är ju hemma på dagarna så jag kan när som i stort sätt. Säg till när du föredrar så ordnar vi det :)

• Steffi17

Lilla T: Oj då! Hoppas det gör inte alldeles för mycket ont! Jag glömmde att jag måste åka till jb centrum och köpa sista julklappen på Galerix. Det blir nog på tors då. Men hör gärna av dig om du mår bättre. Fre var väl inte bra för dig, eller?

Mumrik o lillgrodan: Tack för idag! Bara synd att H hade jobbigt...:o( När jag åkte hem insåg jag att jag var ff hungrig... Jag hör av mig ang imorn!

Ha en trevlig tis kväll, tjejer! Hoppas att H låter mig titta på housewives...

• Lilla

Steffi, Mumriksfru och lillagrodansmamma: hur var julbordet?

Steffi: på fredag kan jag inte tyvärr... för då har Iduns jullov börjat så hon är hemma.

I kväll har jag äntligen fixat årets julkort. Känns skönt att ha det gjort!!

• lillgrodans mamma

Det var sill å lax (IKEAS lax är alltid en höjdare), rödkål, bakad pastej, nån korv, jansson, potatis, skinka (såg inte så kul ut), revbenspjäl (som jag glömde smaka) å ris alla malta. 
    Jag kom fram till efteråt att jag hade nog inte kännt efter så mycket hur det smaka, vilket borde betyda att det var helt ok.
    Det som var trevigt var ju framförallt sälskapet.

Lilla T : Oj börjar julloven så tidigt! Ser Idun fram emot att vara julledig?
    Jag har hört att väldigt mycket balans ligger i tårna å om man stukar en tå kan man bli väldigt vinglig, stämmer det Lilla T?

• MrsMumrik

Lillgrodan och Steffi - tack för igår! Ses senare idag

LillaT - julbordet var helt ok. Det var vi och tusen pensionärer, men det var trevligt och liiite julkänsla i alla fall.

Flingan - allt bra med dig? Skulle varit kul med en fika innan jul, men det är toktjockt för mig ända fram till vi drar till norrland och sen blir jag ju borta tre veckor, men vi kan väl försöka ses när jag kommer hem och snacka lite strunt (och alla andra också förstås!). Jag har varit dålig på att läsa böcker på sista tiden. Du får säga till om du behöver tillbaka dina böcker. Btw, jag har två nya superbra LCHF recept. Ett på sesambröd och ett på pannkakor! Jag är på -6kg nu

• flingansnö

mumrik: Jag tar gärna nya LCHF recept! Bra jobbat med minus 6. Jag började ju efter Agnes dop, och är på -6 sedan dess.... men jag har ju haft rätt rejäla svackor också.... men nu har vågen börjat sega sig neråt igen. Målet är 2 kg till innan jul, då är jag på vikten jag hade när jag blev gravid.

machina: Jag kan komma förbi på fredag efter att ha lämnat på fsklan, det blir vid 9.30. Funkar det eller är det för tidigt? För då kan jag isåfall komma vid halv två istället.

Svar på tråden järfällatråden 9