• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

lillgrodansmamma: jag har snubblat och slagit i andra foten några gånger (inte mycket) nu, så det kanske stämmer med balansen. Eller så är jag bara ovanligt klantig! Lax och skinka är de enda måstena för mig på ett julbord. Idun går 18 h per vecka mot att ha extra långa lov.

Flingan och Mumriksfru: grattis till era viktminskningar! Jag har också ca 2 kg kvar till vikt innan jag blev gravid denna gång, men kroppen har ju blivit helt annorlunda och magen är hm... något degig minst sagt. MEN vi ska ju träna nu tjejer! Jag ska troligen teckna mitt kort idag.

• BackinBlack

Åh, vad ni är duktiga med att gå ned och att träna. Jag ska försöka skärpa mig efter jul. Kanske. Har nära 10 kg kvar om jag ska ned till vikten jag hade innan Uma.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Hörrni, är det ngn som är i behov av en tv-bänk? Sitter och lägger ut den på blocket nu, men vill helst bli av med den IGÅR, så jag drar i alla trådar jag har! Den är fin och bra, men vi har möblerat om.... MEdnas jag ändå frågar har jag en hoppgunga också, som A har tröttnat på Om ngn är sugen...

• Lilla

God morgon tråden!

Steffi: jag ska också köpa de sista klapparna idag.

• MrsMumrik

Idag är stora dagen för mig! Jag ska lämna Selma hemma med Henrik i FEM timmar medan jag åker och köper de sista två klapparna och går på bio med min syrra. Kan ärligt erkänna att jag blir lite tårögd när jag tänker på det.... usch jag är så tramsig! Gråter 

• BackinBlack
    Mumrik: Jag förstår känslan, men försök att njuta. Jag gick som i en bubbla och som på moln första gången jag gick ut och iväg utan barn och barnvagn. Jättekonstigt känsla.

Lilla T: Hur är det med tån?

Själv försöker jag avsluta en massa "smådutt". Fick ett ryck igår och har blivit svarthårig nu igen, hann t o m måla naglarna röda. Tror att jag snart ska smita in på toaletten och sätta lite färg i ansiktet också, om en halvtimme ska vi fotograferas för en programbok. Puh. Rena rama skolfoto-känslan. Vår biljettlady kom just och hon tänker inte komma med...

Nu ska jag leta rätt på en pepparkaka och min necessär.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

lillgrodansmamma: jag hade missuppfattat när jullovet börjar. I har rätt att gå tis och ons nästa vecka också, men nu får hon vara ledig i alla fall, eftersom vi planerat så.

Mumrik: det kommer gå fintfint för Selma och Henrik därhemma. För dig kommer det kanske vara lite jobbigt, men försök att njuta! Kram!!

Utteröga: tån är nästan okej igen. Gör ont om jag böjer den, men annars okej. Jag har insett att jag använder mina fötter till mycket mer än att gå etc. som att öppna låga lådor i köket när jag bär på Tor, skjuta igen/öppna dörrar etc. Hoppas fotot blir bra! Och det låter snyggt med naglarna och håret!

Oj, vad det snöar idag. Jag vet inte om jag orkar ge mig väg för julklappsshopping i det här vädret. Är så trött också. Vi får se. Annars får Idun följa med på det i morgon.

• flingansnö

Mumrik: Du klarar det!!!!  Men förstår din ångest!  Kram!

Judit: 150 tänkte jag. Kan komma förbi ngn dag efter fsklämningen.

Machina: Jag är hemma med båda barnen i morgon, men har inget emot att ta en sväng med bilen förbi dig. Du kan väl inboxa adress och mobilnummer så kan vi höras av den vägen?

Kan för övrigt berätta att jag fick VG på tentan!!!!! HERREGUD!!!!! Jag är såååååå glad!!!

• Machina

Flingan, jag måste be om att få skjuta på det för ev kunde jag få låna en Ståbräda av en vän men måste kolla om den passar. Om den inte gör det så vill jag gärna testa er. Kompisen kommer förhoppningsvis förbi ikväll.

Vad kan man göra imorgon med en uttråkad 3,5-åring som går att kombinera med bebis? Idag har Mila drivit mig galen just för att vi bara varit inne och inte gjort så mycket och jag känner mig som världens sämsta mamma.

Svar på tråden järfällatråden 9