• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Machina: Ok, du kan väl skriva här ifall du fortfarande vill testa vår.  Och du absolut INTE världens sämsta mamma!! Har dock dåligt med tips påv ad du kan göra... kanske lite julpyssel? Eller ta fram granen?

• 1975

Elin vi drar till gotland om några dagar och kommer hem den 2 jan. Ska prata med Örjan om gungan. I så fall så kan vi ta det efter att vi har kommit hem om det e ok för dig? Sen efterlyser jag en lära gå stol om det e nån som inte behöver sin längre! Ingen bråska med den men jag e intresserad!!!

• flingansnö

judit: det är ok. den ligger mest och skräpar nu.  ha det så skönt på Gotlnad!

• lillgrodans mamma

Lilla T: Det måste varit något konstigt med vädret igår, typ att det snöade sömnmedel eller nått för jag var grymt trött igår också. Fast jag sov 12 timmar på natten och 1,5 på dagen, höll jag knappast ihop på kvällen.

Mumriksfru: Hur gick det för dig på bion? Kunde du njuta? Trevlig resa å helg!

• Lilla

Flingan: grattis grattis grattis till VG på tentan! Så bra!!

Mumriksfru: hur var det igår? Vilken film såg ni? Jag, Rut och Kajsa var också på bio och såg "Svinalängorna". Bra och gripande!

Idag är det julfest med mitt jobb. Det ska bli kul, men tyvärr har jag världens huvudvärk... Beror nog på att Tor väckte mig 1-2 ggr varje timme hela natten.

Vad gör ni alla idag?

• flingansnö

LillaT: Vad roligt med julfest! Hoppas att huvudvärken ger med sig!

Här hemma klättrar vi på väggarna!! Eller iaf jag och G. Han drar fram ALLT och lägger i hög på golvet.... sen vill han inte leka med det och inteheller städa undadn.... suck.... Mange har dessutom bilen så jag kan itne ens åka iväg och handla....

• Lilla

Flingan: usch, vet hur det kan vara... Här leker Idun picknick i vår säng med leksaksmat, små filtar och dockor. Tor är sådär halvnöjd... och tidigare idag välte ett köksskåp (det vi har micron på för er som varit hos oss), men ingen gjorde sig illa som tur var!

lillgrodansmamma: hoppas du är piggare idag!

• flingansnö

LillaT: Fy vad läskigt med skåpet!! Tur att ingen gjorde illa sig! Men du måste ha blivit rädd!

• lillgrodans mamma

Idag är allt frid å fröjd, det regnar inte sömnmedel idag, så idag har jag fått lite gjort

Idag skriver jag på julklapparna som jag slagit in, ska skicka iväg dom med min syster senare ikväll. I år har jag satsat på annorlunda paket tex en stickning till min systerdotter har jag slagit in som ett rött paket med stickorna i guld som går rakt igenom paketet. Ja ibland får jag lite ryck å sen ojar jag mig för att jag inte hunnit med andra saker. Men det är roligt! Bakat en tårta som ska frysas till min syster också som fyller år på julafton.

Ikväll ska jag iväg på Stjärnjul å ut och äta middag med syster å mamma mfl, så jag håller på att amma upp lilla I för fullt så att hon ska stå sig på kanske bara ett mål ersättning ikväll. Hennes pappa har längtat så efter att få bebismysa helt själv.

Oj hur kunde skåpet välta? Vilken tur att ingen kom till skada!

Flingan vad är det du läser? Grattis till VG:t

• BackinBlack

flingan: Grattis till VGt. Och jag hoppas du får något andrum, åtminstone när Mange kommer hem med bilen.

Lilla T: Ha en fin julfest nu.

lillgrodan: Ha en mysig kväll ikväll.

Jag har just lämnat teatern och försöker återvända till siffrorna. Idag har vi tittat på första riktiga genomdraget, med kostym och musik, och jag är helt trollbunden. Faktiskt. Det är en hit! Yes!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9