• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Godmorgon!

IDag tyckte Agnes att det var en bra tid att stiga upp kl fem,... hoppas att det inte håller i sig! Tur att datorn finns så att jag kan sitta här och dricka kaffe en stund...

IDag ska vi på 4-års kontroll med Gustav. Det ska bli roligt! Undrar om han vill delta alls.... Sen ska vi skicka ett paket till en gammal kompis till magnus som har en insamlign på facebook att man ska skickca godis till henne, så på onsdag ska hon gå upp till Neo på uppsala sjukhus med det, för att de föräldrar som tvingas fira jul där också ska få lite julstämning! 

Igår rullade jag alla julköttbullarna, och fick upp granen och en hel hög med julpynt! Det är jättehärligt! Nu äntligen har jag lite julstämning!

Utteröga: Vad kul att den är bra! Kanske man ska försöka få tag på bijetter....

Lillagrodan: Jag läser (läste) engelska på södertörns högskola.

• lillgrodans mamma

HA Ha va kul Flingan!!!

Jag satt precis å tänkte på om jag skulle skicka godis eller hur jag skulle få det till Uppsala. Kul att ni känner henne också! Funderade på om jag skulle skicka med godis till Neo på Karolinska istället. :)
    Har du följt den långa resan? Visst är han söt!!

Världen är bra liten ibland!

Grattis igen till tentan!

• MrsMumrik

Gomorron tjejer! Nu är jag tillbaka från en härlig helg i Oslo. Selma skötte sig exemplariskt och det blev en lugn och mysig helg. Vi är väldigt lättade att vi kom hem dock, men tanke på hur det ser ut i trafiken just nu. Nu är det bara att packa om och vända kosan mot norrland och tre veckors mys med familjen!

Flingan - grattis till VG! Fasen vad duktigt du är! Köttbullar, nya golv, BVC samtal, plugg, julstök och välgörenhet. Förstår inte var du får tiden ifrån?

LillaT - vad otäckt med skåpet! Vilken tur att det gick bra!

Lillgrodans mamma - du är så pysslig! Kul idé med stickorna! Vi kanske får ta en pysselkväll tillsammans efter jul!

Ego igen - bion gick jättebra! Selma tar flaskan med ersättning utan knussel nu så efter jul blir det en utekväll på stan för fru Areklew

HÖRRNI ETT TIPS!! - jag fick detta tips av Lillgrodans mamma - SMÖRPAPPER! Att slå in paket till småttingarna med. Går att tugga på och blöta upp ganska mycket utan att det faller isär, kul att prassla med och inga färgämen! Selma blir helt lyrisk! Kan sätta henne i bumbon med en boll smörpapper och hon är nöjd hur länge som helst

Oj vad långt det blev...

• flingansnö

mumrik: Välkommen tillbaka! Och vad härligt att Selma fattat hur flaskan funkar!

Lillagrodan: Jag känner henne inte alls, Mange har gått i skolan med henne fär länge sedan tror jag. Jag vet inget alls om hennes historia, men förstår ju att hon har personlig koppling. Tycker tanken är så himmla fin.

• lillgrodans mamma

Ja hon har en son som föddes tre månader för tidigt. Eftersom Mange har henne på facebook gå in nån gång å titta på bildserien, vägen till föräldrarskap tror jag den heter. Läskigt att se men otroligt fint. Nu är allt bra (så bra det kan vara i alla fall) å allt är frid å fröjd.
    Han måste gått i samma gymnasium som Paulina för annars skulle jag gått med Mange också. :)
    Men jag gick inte på UBG utan flyttade till Halmstad då.

Välkommen hem Mumriksfru. Ja med tanken på hur det ser ut på olika flygplatser runt om i Europa så är det ju skönt att ni kom hem. Kör försiktigt norrut, å ha det så mysigt!
    Va roligt att det fungerade så bra med Selma å flaskan, det gör att man kan känna sig lite friare. Tyvärr fick vi ett bakslag i fredags när jag var på konsert. Lilla I vägrade ta flaskan (fast hon gjort det förut) så hon hade gallskrikit i sex timmar när jag var borta. Tyvärr så ringde Richard innan konserten så jag satt å undra hela tiden hur det gick. Det enda jag kan komma på som var annorlunda var att det var modersmjölkersättning nr 2 jag hade köppt hem å inte nr 1 som förut. Men enligt Steffi var ju dom likadana. Så just nu känner inte jag mig så fri längre, men vi får öva hemma igen har bara inte hunnit det i helgen.

Idag tog jag mig ner till Jakobsbergscentrum å köpte de sista julklapparna, så nu slipper jag ut å trängas med folk på ett tag. Jag kände mig väldigt otymplig idag å krockade hela tiden med barnvagnen eller så backade folk in i vagnen.

• Lilla
    Flingan: hur gick det på 4-årskontrollen?

Mumriksfru: kul att ni hade det bra i Oslo!

Steffi: jag hörde att ni hälsat på halva min familj idag. Är dina föräldrar här nu?

Jag ska strax ge mig iväg till gymmet för lite träning. Lyckades få en reservplats till ett pass. Det ska bli kul! I morgon kör vi RutanE! Jag känner mig helt hängig. Inte sjuk, utan bara så trött. Sov i alla fall middag 25 min på dagen idag. Det behövde jag.  Maken är ju ledig denna vecka, så han och Idun var ute och busade i snön, åkte längdskidor m.m. Tor och jag la oss i varsin säng och sov. Tyvärr sover han så himla uselt nu (sämre än vanligt) så jag vet inte hur det ska gå när jag ska börja jobba. Jag menar, hur ska jag orka prestera på jobbet när jag inte får sova ordentligt? Hur som helst tänker jag att det är bra att träna så blir jag förhoppningsvis piggare.
  • Lilla

Nu har vi en gran som står i förrådet och väntar på att få komma in. I morse tränade jag och Rut (kul och jobbigt!) Sen blev det en liten sovpromenad för Tor och nu sover han sött i vagnen i hallen. Maken och dottern är ute och åker pulka. Snart är det lunchdags, så jag lagar lunch och hänger vid datorn.

• flingansnö

LillaT: Fyraårskontrollen gick sådär. Gustav ville inte samarbeta.... men han gjorde en del grejjer iallafall, och jag lyckades få honom att mäta sig och väga sig iaf. DE kollar ju synen också, och där ville han verkligen inte samarbeta, så vi vet inte om han ser dåligt eller helt enkelt inte ville delta, så hon skickade en remiss till en ortopitist (?) för bättre koll. Vi får väl se hur det går.... tänkte bara "inte det också!!!"

Idag lämnade jag iaf en glad G på förskolan, de ska ha kalas för honom idag! Jag hade också gjort iordning en påsae med lussebullar (som jag bakade i natt...) och ett kort till pedagogerna. Tycker de ska veta hur mkt vi verkligen uppskattar vad de gör för G!

LillaT: Höärligt med träning och gran!

• Steffi17

Lilla T: Det var jätteroligt att se I på skidor! Hon är så duktig!!

Lillgrodan: Skillnaden med BabySemp 1 och 2 är bara att 2:an har lite mer fiber. Jag tycker inte att det smakar annorlunda. Hans märkte nog ingen skillnad. Hon kanske bara saknade sin mamma?

Hans har blivid mer mammig de senaste dagarna. Pappan brukar natta honom vilket nu inte funkar alls, men so fort jag kommer upp är han lung och sommnar snabbt. För tre nätter sedan hade han ont i magen och skrek när han skulle i säng. De skrek han plötsligt väldig tydlig "mamma"!!! Han är ju inte ens 5 månader så det var säkert bara en slump, men det rörde mig mycket!

I natt har min pappa kräkt hela natten och nu har de påbörjad långa resan hem till Tyskland igen istället för att åka vidare till Norge. Stakarn! Hoppas verkligen att ingen av oss har smittats, särkild Hans! Vi får väl vänta och se. Tycker att jag mår lite illa, men det kanske jag bara inbilda mig nu. Vi får håller tummarna att inte julen förstörs med kräkningar här! Tycker synd om mina föräldrar som nu kommer vara ensam hemma när de väl ha lyckats ta sig dit...

• lillgrodans mamma

Aj va tråkigt Steffi, att din pappa blev sjuk. Jobbigt för dom att köra också om han inte mår bra. Vi får hoppas att Hans har klarat sig!
    Va mysigt att han "sa" mamma! Jag tycker att I har blivit mer mammig också, så det kan mycket väl vara därför hon skrek, i början i alla fall sen var hon nog bara övertrött!

Flingan: Va fint av dig att baka lussebullar till pedagogerna!!

Svar på tråden järfällatråden 9