• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Matglad

Lilla T: Förstår känslan! Själv orkar jag inte heller mer. Skriker på barnen, har inget tålamod och stresströskel noll just nu.... Låt det bli vår...NU! Jag orkar inte med overaller och hundra lager under, trotsiga ungar, hämta, lämna, fixa, springa... tror jag lägger mig ned och dör en smula!

• flingansnö

Men vännen!!!  Fy vad jobbigt du har det! Om du vill så kommer jag och tar T ngra timmar när du är ledig och I på fsk så får du sova! Kramar i massor till dig!!!

• flingansnö

kajsa: Nej gör inte det! det blir så jobbigt om man dör liksom.... och våren är på väg!! Idag droppar det från vårt tak, och snart är januari slut och då är det bara februari kvar till Mars! Du fixar det!, men förstår din känsla!  Kramar till dig!!

• LillaBebban

LillaT: Låter som du har det riktigt jobbigt, och det känns ju såklart inte bättre när man inte får sova. Vår lilla är ju bara 2 månader men det blir inte mycket sammanhängande sömn här heller. I lördags natt var hon vaken o gallskrek fram till halv 3...vilket även inkluderade en resa på pendeltåget med henne skrikandes från södra station tll jakobsberg. Här kommer en stor kram och hoppas att det snart blir bättre för dig

Ikväll ska jag prova att lägga vår lilla tidigare än jag brukar...för som det är nu så skriks det i 1 timme eller mer innan hon somnar runt 22-23. Vid 7 -8 brukar hon vara riktigt trött o somna i famnen en stund så det kanske är då som hon vill "lägga" sig. Det är sååå svårt att veta vad som är rätt...lär man sig det någonsin??

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • Lilla

Tack för er omtanke alla gulliga tjejer!

Jag och barnen drog till Jakan och gjorde några ärenden som legat och "gnagt". Skönt att ha det fixat. Tor sov i vagnen och Idun lekte i snöhögar etc. Då känns det lätt att vara föräldraledig, men däremellan...

Kajsa: inte dö snälla, för då kan jag ju inte träffa dig i morgon och det vill jag verkligen göra! Vi får deppa ihop eler nåt, så kanske det känns lite lättare sen.

• flingansnö

Lillabebban: Jag vet inte om man någonsinn lär sig, men för oss är det så med stora kille att han somnar mellan sju och åtta ungefär. Då sover han, han är fyra så på fyra år kan man lära sig ganska mycket! Vår lilltjej sover världigt bra (tack gode gud!!)  men hon somnar vid olika tider varje dag!  så där har jag itne lärt mig vad som är rätt än!  Hoppas iaf att det blir bättre för er! Jobbigt med skrikande bebis!

LillaT: Skönt att få lite gjort iaf!  Jag önskar jag kunde skicka över lite sömn till Tor!  Så kunde han skicka lite kryp till Agnes!

• 1975

Vi började med badningen vid halv sju på kvällen sen la vi henne till kl 19 sen sov hon för natten.

• Machina

Vet inte om man får skriva sånt här men jag testar :) Jag har en Sovgunga Mawok inköpt oktober 2010, en oanvänd trikåsjal och ett oanvänt snuggel nest till salu. Vid intresse skicka ett pm :)

Kan slå ett slag för Sovgungan, den hjälpte oss många nätter när Isa inte ville sova och hade ont i magen. Googla på Mawok om ni vill läsa mer.

• flingansnö

Machina: Vi tittade länge på en sådan sovvgunga när Agnes var liten, men nu sov hon ju så bra ändå. De verkar verkligen superbra! LÄgg ut den på blocket så blir du säkert av med den, ifal ingen här vill ha den.

Här hemma är det min tur att vara sjuk idag.... inte kul, feber och ont i HELA kroppen.... och två barn hemma..... och svärfar är sjuk så jag kan itne skicka ngt barn dit och så är det snöstorm uta.....helt enklet en rätt pissig dag.

Svar på tråden järfällatråden 9