• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Mumriksfru: wow, -10 kg! Det var ju länge sen vi sågs. Det måste synas jättstor skillnad ju. Bravo!!

Flingan: kämpa på! 1000 kcal låter lite lite tycker jag. Jag räknade ut att 1700 kcal är ungefär vad jag "behöver" på en dag, men jag räknas inga kalorier alls. Det är jag för lat för. Ska försöka äta hyfsat nyttigt nu och så inga kakor etc under vardagarna och träning på det. Det borde göra susen. Om LCHF är för jobbigt kan du ju köra GI. Visst har du gjort det förr? Då får du ju i dig kolhydrater i "lagom mängd". Hur är det med febern nu?

Min lilla bebis har börjat med smakportioner igen kan man säga. Han kom ju helt av sig med maten när han var magsjuk. Han sover nu, men när han vaknar ska jag prova ge honom en flaska ersättning. Han har vägrat flaska nu (oavsett innehåll) över en vecka, men jag tycker att han verkar lite mer intresserad av mat igen, så jag provar. Han har börjat äta lite smörgåsbitar och så. Det gillar han, men smular sönder det mesta så så värst mycket kommer inte ner i magen.

• LillaBebban

Flingan: Usch vad jobbigt att vara sjuk! Tycker definitivt att du ska lyxa till det med chips o godis Solig Krya på dig.

LillaT: Låter ju jättebra att din lille verkar vara mer intresserad av mat igen. Hoppas det går bra med ersättningen.

Mumriksfru: OJ, 10 kg sen 1 december, det är ju jättebra. Vad är det för en diet...har hört nåt om LCHF innan, men vet inte riktigt vad det är

Min vikt är nästan tillbaka till samma som innan grav, gick upp 26kg och nu har jag bara 6kg kvar Skrattande Men magen är som en degklump...hur sjutton får man den att bli fast igen? Har inte börjat träna än, vår lilla kom ju för 2 mån sen men det börjar bli dags att göra nånting snart.
    Försökte lägga vår lilla tidigare igår men det gick sådär...hon sov 10 min o sen sov hon 20 min, men efter det var hon vaken till halv 11. Blev mindre gnäll än vanligt så nåt bra blev det av det hela.

Mamma till Isabella 27 Nov 2010 uteurmagen.blogspot.com/
  • MrsMumrik

LillaT - ja, det kanske syns lite, men "formen" på magen är ju inte direkt samma som innan... Nu är det träna som gäller

LillaBebban - jag lever LCHF lite mer som livsstil än som diet på grund av massa anledningar. Jag är nog fel person att fråga eftersom jag är lite LCHF besatt , men de som ser det som en diet brukar lyckas bra med viktnedgång också, men man kan inte gå tillbaka till "high carb" sen för då går man upp allt igen. LCHF = low carb, high fat. Inget bröd, ris, pasta eller socker och inga low fat produkter. Riktigt smör och riktgit grädde etc. Jag har en miljon länkar om du är intresserad

• Timba

Är hemma idag med stackars Elina som är sjuk och Eliott är på dagis, trist med dessa sjukdomar.

Lilla T: Stackare som inte får sova, hoppas han snart tar flaskan då brukar det ju lugna ned sig lite..tänkte på tar han flaskan om det är bröst mjölk iden ? dvs Eliott vägrade ersättning rätt länge men det gick när jag pumpade ur och han fick bröstmjök i flaskan..och efter ett tag funkade även ersättning..men det var inte roligt
    Kul förresten att du börjat springa, om du vill hänga med ut och springa nån dag så säg bara till, vill gärna ha sällskap i mörkret.

Utteröga: Hoppas det lugnar ned sig snart.

• Timba

Matglad: Känner igen det där, det är ju verkligen skit med på hämtning och lämning varje dag och alla dessa kläder. Tror att det att bra att vädra lite hur man känner annars blir det lätt att man blir arg, irriterad och tappar tålamodet. Har svårt att säga till när det är för mycket och kör tills jag stupar, men maken har börjat se det där så han fångar upp mig innan jag börjar gasta och då kan vi prata om det istället.
    Får du nån egentid uatn barnen?

Flingan: trist att du är sjuk, krya på dig !!

Lillabebben: Tror att det är bra med lite rutiner innan läggning och sen tror jag inte man ska plocka upp dem så fort de låter lite..sen är det mycket beroende på barn. dvs min minsta lägger sig ca 2000 och det har hon gjort iprincip sen hon föddes och hon sover i våran säng.

• Timba

Vad duktiga ni är med all träning.
    Har också börjat lite smått med min löpning, men det är svårt att hitta tid till det, funderar att börja springa på mornarna dvs gå upp en timme tidigare.
    Banta vägrar jag att göra, klarar inte av vatt sluta äta så då får jag satsa på hårt på träningen.

• flingansnö

Lillabebban: LCHF var toppen för mig de veckor jag klarade av det, men jag klarar inte ett liv helt utan kolhydrater. Däremot gjorde det attjag fick en mer normaliserad kolhydratsreaktion eller vad man ska säga. Numera blir jag illamående om jag äter två baguetter på en gång! SÅ var det inte innan! Och jag tror att jag ska köra en vända till under våren.

LillaT: 1000 kcl är rätt lite, men jag har jättelåg ämnesomsättning så om jag ska klara att gå ner så är det det som krävs. Fast jag äter ju inte så lite varje dag. Det är målet bara!

Lillabebban: Det är nog bara träning som hjälpermot degmagen.... min mage är inte vacker kan jag lova!!!

Tip: Trist att vara hemma med sjuka barn. Hur har det gått för er med Elliot och diagnosen? Har ni fått komma till autsismcenter? Vad säger förskolan? Har du fått in VB-ansökan? Vad sägs om att ses nästa vecka eller veckan efter? Hur ser det ut för dig? Jag kommer såklart ut till dig!

• Lilla

LillaBebban: han åt tre klunkar ersättning... men det är en början!

tip: innan han var magsjuk åt han ur flaska, så det kommer förhoppningsvis tillbaka, men tar kanske ett tag. Lite svårt när han inte äter puré eller ersättning/välling eftersom jag jobbar halva veckan. Springa ihop kanske vi kan göra i vår om jag fortfarande tycker det är kul då. Törs inte ge mig ut på de hala vägarna nu. Krya på Elina!

• flingansnö

LillaT och Tip: Till våren när jag har fått upp flåset lite mer och vågar lite mer kan vi springa tillsammans!

• Timba

flingan: inboxat dig

Flingan och Lilla T: vad kul det satsar vi på!!! Vad som är bra att göra är att anmäla sig till nån tävling, då blir det liksom en extra morot, vad säger ni tjejmilen, midnattsloppet ?

Svar på tråden järfällatråden 9