• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Åh, fy vad jobbigt Elin! Att vara sjuk och ta hand om barnen är inte lätt... Kan Mange vara hemma? Han kan   vara föräldraledig om ordinarie vårdare av barnen är sjuk tror jag. Många, många kramar till dig!

Egen träning idag. För första gången på evigheter. Är inte på topp för det. Trött, huvudvärk m.m. men jag ska dit ändå! Hoppas på att träffa dig där Mumriksfru!

I söndags var Idun och jag på familjegympan för första gången denna termin. Så kul tyckte vi båda! Har ni varit än, Elin? Kommer ni nästa gång, Kajsa? Idun sa när det var slut - "Men varför var det så kort gympa idag?".Tiden gick fort för vi hade så kul!

• flingansnö

Therese: Mange erbjöd sig i morse att stanna hemma, men jag sa att jag ska göra ett försök iaf, han har två viktiga möten på förmiddagen, men vi får se hur det blir på eftermiddagen, kanske kan han ta hem datorn och jobba hemmifrån.... om min feber stiger går det dock inte, då måste han komma hem, men än så länge ligger den kring 38och det känner jag att jag fixar.... iaf just nu...

Har int varit på familjejympans, hade planerat att komma på onsdag, men nu är vi ju sjuka

• MrsMumrik

Flingan - neeej! Vad trist att du är sjuk! Så ju fram emot att ses på ikea dejten! Krya på dig och krya på de små!

LillaT - jag har inboxat dig på facebook. Hela min dagsplanering blev lite omkullkastad idag, men innan veckan är slut ska jag ha tagit mig till gymet! Är du ledig på fredag?

• flingansnö

Lina: Jag räknar kallt med att vara frisk till på torsdag!! Här ska inte varas sjuk någon längre period!!!

• Lilla

Mumriksfru: jag jobbar på fredagar. Är ledig måndagar och tisdagar alla veckor, ibland på onsdagar (varannan).

Flingan: jag glömde ju en viktig sak när jag skrev tidigare: KRYA PÅ DIG!

Jag har varit på gymmet och joggat/sprungit på löpbandet. Känner mig jätteduktig! Jag har typ aldrig sprungit i hela mitt liv!! Tor satt i bumbon och åt på en smörgås och sin snuttegris. Och som nästan alltid när han är med pratade en gullig pensionär med mig och honom.

Jag har en sockerfri vecka förresten, dvs mån-fre. Det låter väl som hur enkelt som helst, men faktum är att jag äter kakor/godis etc typ varje dag i vanliga fall. Inte bra. Vi får väl se hur det går.

• flingansnö

LillaT: Härligt att det gick bra att träna! Jag får ta paus från träningen denna vecka, trist när jag nu äntligenkommit igång.  Jag förstår att det är tuffft med sockerfri vecka!! Men du fixar det! Kämpa på! 

Här är jag galet sugen på cola och godis.... önskar att jag hade en affär i huset..... nu är det bara att stå ut, och dricka the och vatten ch kaffe.... och lite honung på det...

• MrsMumrik

Flingan - hur går det med LCHFandet? Kör du fortfarande? Jag kör på och har gått ned 10 kg sen 1 December... känns jätteskönt! 5 kg kvar till min "före grav vikt", men typ 15 kg kvar till min bröllopsvikt

• flingansnö

mumrik: Jag gick ner 6 kg med lchf men sen klarade jag inteav det längre, blev för sugen på kolhydrater och började typ hetsäta bröd! :-O inte bra!!  så över jul gjorde jag inget alls just mer än att försöka inte gå upp, och klarade det rätt bra. Nu räknar jag kallisar istället. Äter ca 1000 kallisar på en dag ( de bra dagarna) och kanske 1500-1700 de dåliga dagarna. Det känns ok, och jag har gått ner till min vikt jag hade när jag blev gravid med A. när jag vägde mig på morgonen innan A kom vägde jag (skrämmande!!!) 106kg, nu väger jag (fortfarande skrämmande, men inte lika illa) 86kg! nästa delmål är 83kg.  Tycker du är duktig som kämpar på!

• flingansnö

idag blir det nog dock både chips cola och godis...... men det får man  när man är sjuk.... Så det så!

Svar på tråden järfällatråden 9