• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • primavilma

Hoppas vädret lugnar sig till eftermiddagen så vi kan gå ut och Elsa får prova sin nya pulka!

• flingansnö

Vad är det här för skämt!!! Värsta snökaoset!!! V fick skotta fram bilen och halkade oss sedan fram till förskolan! Gustav var dock cool, och tog på sig solglasögon, han tyckte det var väldiglt ljust!

• malifa

Ja, det är härligt att barnen tycker om snön ialla fall! Efter som man är insnöad idag blev det en tvätt och städ -dag. Inte lika roligt som IKEA men välbehövligt! I

• D 1980

Hej!

Nu var det verkligen länge sen jag var inne på fl. Händer så mycket just nu med jobb och privatliv och magen bara växer och växer. Har två månader kvar men magen är lika stor nu som kvällen innan jag födde, hittade ett foto från den kvällen och blev så chockad.

Sebbe har inte ens gått en månad på sitt nya dagis. Det var Polaris som han fick plats på. Vi är inte alls nöjda och vet inte vad vi ska göra Han har för andra veckan i rad fått mat med mjölk i samt ett helt glas mjölk (han är mjölkallergisk och vi lämnade in ett läkarintyg redan första dagen) Förra vecka när det hände var då sååå ledsna och lovade att det aldrig skulle hända igen. Att det bara var ett misstag som de inte kunde förstå själva..... samma sak idag när jag hämtade honom. De är SÅ ledsna och det ska aldrig hända igen. Jag kunde inte hålla mig utan började skrika där som tokig om att de sa precis så förra gången och att det inte skulle ha hänt ens en gång. Men TVÅ ggr! Ska ringa rektorn på måndag och se vad vi kan göra för det här är oacceptabelt på alla nivåer. De verkar inte ha någon respekt som helst för barnens allergier. Känner mig så hjälplös eftersom han måste gå där, vi jobbar båda heltid och alla andra dagis är det enorma köer till Samtidigt orkar jag inte med en inskolning till.

Vad skulle ni ha gjort????? Känner att jag har så ont i magen eftersom vi nu för andra helgen i rad kommer ha ett barn med magknip, riktigt dåligt humör och diarré. Sen har jag inget förtroende alls för att de tar had om honom där när de inte ens kan respektera en så viktig sak som matallergi. Så har de mage att fråga hur han reagerade sist! Som om det skulle spela någon roll? De ska väl respektera att han enligt läkarintyget ska ha HELT mjölkfri kost?

Tror ni att de kommer behandla honom annorlunda nu om vi börjar bråka och ringer rektorn?? Jag är så rädd att de ska ta ut det över honom, han är så himla liten och kan inte berätta hur han har det där egentlign.

• primavilma

D1980: Hej jag är ny här sedan några veckor. Mina söner 10 resp 8 år gick på Polaris och vi var jättenöjda. Tyvärr har jag bara hört negativt därifrån nu:( Vi har en liten tjej som ska börja på förskola i dec, har sökt orion till henne men vet inte om det är bätte. Det är samma rektor.

Jag tror dock inte att din son kommer bli (ännu) sämre behandlad för att du pratar med rektorn. Det har jag i alla fall inte hört från dem som har barn där nu. Men det gäller att stå på sig för rektorn kan vara ganska tuff. Fast i ditt fall har de ju gjort uppenbara allvarliga fel så det borde hon lyssna på.

• flingansnö

D1980: Shit jag hade ocksåblivit skogstokig! Mitt råd är attkolla med dagmammorna i viksjö, de har bra rykte och inga köer vad jag vet. Då kan du få till en flytt fort.  Stackare! 

Här hemma har vi vaknat och stigit upp, om mindre än en timme ska jag och A gå til pendeltågetoch åka till svärföräldarna. Det ska vara fest där idag och jag ska hjälpa till. Magnus ska komma lite senare med G. Men här sitter jag framför datorn i morgonrock, och drickerkaffe..... Agnes har pyjamas och har inte fått frukost.... jag måste dusha..... ja ja, det får välgå.... behöver sitta härlite...

Kram på er, hoppas att ni får en underbar dag i solen!

• malifa

D1980: Har ingen erfarenhet av Polaris men självklart ska du tala med rektorn, personalen får inte göra på detta sätt! Skrikandes 

Idag blir det en promenad i solskenet, vi ska ha en "vinterpicknick" som min son kallar det!Cool 

• Timba
    Lilla skrev 2011-02-10 21:26:25 följande:
    Ha så kul på IKEA i morgon ni som ska ses! Själv ska jag jobba.

tip: skriv in 5 mars i din kalender. Jobbigt att barnen varit suka... Men nu mår alla bra eller? Tor har varit snuvig i kanske 2 veckor nu. Stackarn.

Jag är helt slut de dagar jag jobbat i och med att jag inte sover. Suck. Väldigt snart måste jag sluta amma. Hoppas det blir bättre då.
    malifa:Härligt väder det är och kul det lät med vinter picknick.

Tack för uppdateringen, måste verkligen få koll på min kalender, är rätt dålig på skriva in saker men nu är det så mycket så jag måste verkligen lära mig att planera...

LillaT: Stackare, inte roligt att inte få sova.

Ja nu var det dax igen direkt efter vi frisknat till drabbas vi av kräksjuka, sonen insjuknade i torsdagsnatt och i fredags var det dax för Elina, så nu spritar jag allt för att Rebecka inte ska bli sjuk... Tydligen är halva förskolan sjuk så det är nåt som går just nu...

D1980: låter helt sjukt, låter som att de inte tar det på allvar, hade det gjort det hade det inte hänt. Inte seriöst. dvs har ju arbetat en hel del med allergiker och aldrig nånsin att vi har missat, så det där lät inte bra.  Absolut ska du ta upp det med rektorn.
  • 1975

D1980: jag har jobbat där!! Detta är inte OK!!! Ta genast upp det med förskolechefen susanne Nilsson!!! Det får inte hända!! Tänk om han hade blivit döds sjuk då?? Vad skulle dom säga då? UPS! Sorry! Eller?

• BackinBlack

Kikar in och säger hej. Hinner inte mycket mer. Livet går i maxfart. Vi har fixat här hemma, bytt två sovrum som har målats om och dekorerats och hej och hå. Utan barnvakt så vi har haft två barn kring benen, jag har massor på jobbet, bla bla bla. Snökaoset i fredags tog nästan knäcken på mig - jag kom till och från jobbet men det var inte enkelt och knappast snabbt. Stod och frös på T-Centralen i över 1½ timme när jag äntligen kommit dit.

Idag ska jag dra iväg dottern i pulka till ett kalas, sambon ska försöka komma ut ur snödrivan för att storhandla mat och så får vi se om lillkillen är pigg nog att gå på förskolan imorgon. Han snorar vilket leder till hosta och astmaspray. Fast, än så länge ingen feber.

Krya på er alla som åkt på något av vinterns baciller, D1980 - jag hoppas du får besked och att det ordnar upp sig med förskolan. Kram på er

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9