• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Det är lugnt! Tjattra på du! Jag har tråkigt här hemma, vill bara gå och lägga mig men har en dotter som vägrar sova iag! Förstår inte varför faktiskt.... 

Den maten du säger låter toppen, jag har förstått att man ska varfa försiktig med färdiggrillad kyckling eftersom det ofta är socker i kryddorna på den, men att det är ett ok val. Det låter gott och bra.

• BackinBlack

Förstår att det är tradigt, sådär när man väntar på att få en "håltimme". Vincent sover, annars hade jag inte fått sitta här. Har t o m lyckats ta en dusch. Han är så mammig så en dusch är inget självklart, fastän han är drygt två år.

Ah, jag undrade just om grillningen. Jag ska jag göra grekisk kyckling här hemma idag, en variant man gör med moussaka-mix blandad med färska champinjoner, creme fraiche och kyckling. Serveras med ris och grönsallad. Borde ju gå bra om jag hoppar riset. Tror jag?..

Nej nu ska jag surfa vidare bland recepten. Hittade en hallon-smoothie med vispgrädde. Hahaha.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • D 1980

Nu har jag pratat med förskolechefen. Hon sa att hon var jätteledsen för det som har hänt och de ska ha möte ikväll där de ska gå igenom dessa allergier så att fler misstag inte kan ske. Hon berättade att hon själv har erfarenhet av matallergi så pratade vi lite om deras rutiner i köket men jag känner mig lite tryggare nu. Framförallt känns det bra att hon inte bara dumförklarade mig eller tyckte att jag var en jobbig förälder

Men nu ska jag inte tänka mer på det här! Har märkt att jag får värkar direkt jag blir stressad eller upprörd. Inte alls skönt!

Roligt att ni börjar prata om dieter Jag längtar såååå tills jag har fött så att jag kan gå ner alla extrakilon. Innan jag blev gravid, i våras, lyckades jag gå ner 4 kg på en månad genom att räkna kalorier. Tror att det enda som funkar är en diet där man får äta allt men begränsat, iaf för mig! Fast det jobbigaste är sötsakerna eftersom jag är en riktig bullmamma. Kan sitta framför datorn en hel dag och leta nya recept på diverse tårtor, cupcakes, kakor....

• primavilma

D1980: Vad skönt att ni hade ett bra samtal! Hoppas att ni kommer att trivas och att såna misstag inte sker igen. Det är ju så viktigt att man är trygg med stället man lämnar sina barn.

• Timba

Utteröga: Tufft att renovera med ungar, men det ju bra att ni gör det tillsammans, dvs vi brukar alltid dela upp oss så att jag passar barnen dvs jag inte är nån hejare med borren men skulle ju vara bra att lära sig det med..

D1980: skönt att hon var så förstående, hoppas det löser sig nu.

Flingan: stackars Gustav, men det är sånt som händer. 

• BackinBlack

tip: Hoppas allt är bra med dig. Jag borrar inte. Skulle aldrig mina fågelarmar klara. Jag handskruvar. Gjorde väl en femton skruvar i helgen, för hand. Hahah. Jag är inte stark, men jag är galet envis. Och hemma hos oss är det jag som är mest handlingskraftig.

Här är det röjjigt värre på jobbet så jag ska pinna iväg och hämta post och passa på att inhandla lite Berocca och annat på apoteket. Har ätit bra idag, men druckit desto sämre så nu har jag huvudvärk. Får börja ställa en kanna vatten bredvid mig på skrivbordet snart...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • zazza79

jättebra att lägga om kosten och det finns ju tusen dieter men glöm inte motionen bar, det är den som sätter fart på viktminskningen och det är en härlig egentid man får =)

• MrsMumrik

Utteröga - ang. Berrocca. Kolla att det inte är massa socker i bara om du ska köra low carb diet för då stoppar det viktminskningen.

LillaT - vet inte om jag hänger med imorrn på konserten. Känner mig lite skruttig och frusen idag. Vilken tid började den?

Flingan - hur mår G?

• flingansnö

Just ja, konserten var i morgon, jag kommer inte att komma på den, har lunchdate på ikea med en höggravid kvinna som idag var på spinning!! Tror nog man kan säga att hennes graviditet är raka motsatsen till hur mina har varit!

utteröga: Drick vatten med ngra droppar äppelcidervinäger i. Det tar ngra glas att vänja sig vid samken, men det är bra och hjälper förbränningen!

Lina: Gustav mår bättre, han haltar fortfarande men inte så illa som förut, idag hade de varit i jumpasalen på förmiddagen och då hade det kappt märkts på honom!

• 1975

Är det nån som vet nåt om förskolan och skolan iljansboda i norra Stäket?

Svar på tråden järfällatråden 9