• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Mina förkylningssymptom visade sig vara visdomstandsdsvärk... Har knappt sovit i natt HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det går tillbaka för jag har nyss varit hos tandläkaren och det är ju mitt livs största skräck... Idag blir det flytande kost och alvedon och målning i stilla mak för mig. Hoppas du fick mitt sms Therese!

• BackinBlack

1975: Områdena där ute är supermysiga. Brorsan har sin tredje adress därute nu. Först Biskop Brasks väg, sedan Björnstiernas väg och nu en tvärgata till den. Skönt att få större också. Vi har ett rum "över" för tillfället...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Mumrik: ja då, jag fick ditt sms. Har svarat, men såg att du skrivit först efter att jag lämnat på förskolan. Stackars dig som har ont! Hoppas det ger med sig raskt!! Vad blir det för färg i köket? Är det väggarna du målar? Kul att göra om!

1975: det är mysigt i Stäket. Åkte den vägen i somras och tänkte att det vore mysigt att bo där. Tyvärr vet jag ingen om skolan.

D1980: vad bra att rektorn tog tag i detta! Sånt får ju inte hända.

Vi hoppar också över babykonserten idag. Jag orkar helt enkelt inte. Är för trött och håglös liksom. Tor är det full fart på. Han går och går och går på sina svajiga ben med sin gå-vagn. Gulligt! Men han bli så frustrerad är han kör fast.
    Oj, nu har han rest sig upp mot dammsugaren och står och svajar hållandes munstycket  (som är fastsatt så att det pekar rakt upp i luften). Men det är ju jättebra om han städar lite. Ska nog sätta i sladden till dammsugaen så kan han ta ett varv här i vardagsrummet. ;-D

• Lilla

primavilma: krya på Elsa! Inte kul att vara liten och sjuk... Hur mår hon idag? Har hon hög feber?

utteröga: hur är det med Vincent? Bättre? Kram!

• BackinBlack
    Lilla T: Verkar som om din lilla är på G och röra sig? Vincent är bättre. Hostar lite, men det är väldigt sällan. Fick börja gå på dagis igen igår och det behövdes. Min barn är understimulerade. Vi måste börja ta oss ut och iväg eller bjuda hem folk mer, helt klart. Igår sökte Uma uppmärksamhet från fastighetsskötaren som kom och fixade våra fönster. Oj, vad hon åmade sig och skuttade runt. Tur att vi ska ha gäster på lördag.

Kram till er alla från en kvinna som försöker tänka på sin kost, att utesluta socker och kolhydrater samtidigt som mensen har kommit igång. Hur gör man!? Keso, sallad och kyckling är inte detsamma som choklad.
  • flingansnö

utteröga: Vispgrädde är en bra räddning när chokladsuget sätter in. Vispa typ en till två matskedar och ät...

LillaT: Men lilla Tor, går han!!! Nu får han verkligen ha kurs med Agnes som fortfarande bara åker bakåt!!!

• BackinBlack

flingan: Då får jag kväljningar. Jag är en sån som skrapar bort all grädde på semlan och även prinsesstårtan... Men tack ändå.

• MrsMumrik

Utteröga - mörk choklad! I 70% mörk choklad är det typ 33% kolisar per 100 gram, men om du bara äter 10 gram så gör det ju ingen större skillnad. Ofta räcker det också för att mörk choklad är så mustig. Jag har annar ett bra recept på chokladmuffins a la LCHF som det bara är ca 1 gram kolisar i per styck. Det är ju bättre att fuska med något tillåtet och kännas sig nöjd än att späka sig in i absurdum och sen slutar det med att man vräker i sig en pizza och 15 kexchoklad! Håller tummarna för dig! You can do it!

Ego - jag har köpt en proteindrink (vilket LCHF fanatikerna skulle dö om de hörde) och börjar ersätta frukost och mellanmål med och jag har gått ned 2 kg denna vecka!

• Lilla

utteröga: kämpa!

Flingan: ja, vi får ses och ha "kurs". Nej, men ses vore KUL!

• MrsMumrik

Flingan och LillaT - jag hänger också gärna med på kursen. Selma varken vänder sig eller försöker krypa

Svar på tråden järfällatråden 9