• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • D 1980

Tack för ert stöd! Jag ska ringa imorgon det första jag gör och prata med förskolechefen. Hoppas bara att hon inte tar deras parti och tycker att jag är larvig. Ska hålla er uppdateade.

• 1975

Det e klart att hon kommer att skydda sina anställda! Men det e bara att stå på dig och du har rätt!!!

• D 1980

Nu gjorde du mig orolig för man utgår ändå ifrån att hon skulle vilja att själva förskolan inte framstår som ett skämt. Just i det här fallet känns det som om de verkligen borde skämmas särskilt som det hände med en veckas mellanrum och man skrev en incidentrapport men om hon skyddar de så vet jag inte vad jag gör. Då kommer jag verkligen inte vilja ha honom kvar där. Hoppas att jag kan vara diplomatisk bara oavsett vad hon säger, inte lätt alla ggr när det gäller ens barn som ni vet

• BackinBlack

Lycka till idag med samtalet D 1980! Det bara måste vara så att hon lyssnar på dig och tar det på allvar. Tycker jag. Kram

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

D1980: Säger som de andra! Stå på dig idag! Lycka till!!

Utteröga: Imponerande att renovera med barnen kring benenn på de sättet! Tog ni er till kalaset i pulka?

Här hemma har vi haft en mycket heltisk helg, ja, hela förre veckan var hektiskt, så idag när min lunchdate belv inställd, var det trist, men samtidigt ganska skönt att bara vara hemma oc vila!  I lördags var vi hos farmor och farfar på släktkalas och Gustav hade hätteroligt, jag var dock helt slut efterå! När vi skulle hem protesterade Gustav massor, och ville absolut inte åka hem, så vi bråkade och han sprang iväg och jag efter med höjd röst.... rå ramlade han.... Och slog sig ordentliget, jag tröstade och sa förlåt, men ändå....sen ville han inte gå på foten han gjor tilla.... På söndagmorgon kröp han ur sängen och ville inte alls gå! Stackarn. Det blev en tur till Närakuten på astridlindgren, och de var helt fenomenala! Ingen väntetid just och superbra personal! Foten rötngades och som tur var var inget brutet! Mitt dåliga samvete lindrades lite iaf.... Han fick gå på kalas på efteriddagen och idag är han iaf på förskolan, men han haltar lillpojken min!

Igår kväll fick jag dessuotm nästan hjärtstillestånd när jag slog på mobilen innan jag skulle lägga mig. Då hade mamma lämnat ett meddelande om att hon varit på akuten i många timmar och nu var på väg hem, hon lät helt ihålig på rösten och jag ringde på en gång, och fick inget svar!! Fick panik och tänkte massa läskiga tankar, ringde syrran och skrämde upp hnne också, innan jag tillslut fick tag på pappa! Då hade de åkt in till akuten för mamma hade bröstsmärtor och ont i magen, jätteont hade hon, och man trro ju hjärtat då.... som tur var var det bara gallsten!!!  Men fy!  Jag sov inte så bra efter det.

Nu ska jag försöka få lite saker gjorda innan jag ska försöka söva Agnes och sedan sova lite själv!

Kram på er!

• BackinBlack

flingan: Lill-snutten! Bra att han mår bättre. Och vilken vecka och avslutande helg sedan. Ta hand om er!

• BackinBlack

Från det ena till det andra. Är jag helt dimmig om jag frågar om LCHF här? Har någon pratat om det förut? Jag måste hitta på något, jag har ett enormt sockerberoende sedan några månader tillbaka (med massor av ursäktar "varför") och känner mig orkeslös, ständigt trött och som en blobb helt enkelt. Ska sluta med sockret, försöka äta bättre och satt ett halvt kalas igenom igår och pratade om olika dieter. Har aldrig varit för/provat olika matdieter, men nu finns det ju en uppsjö och flera mammor från våra barns dagis har gått ned både 8, 13 och 20 kg. Undrar om jag också kan... Någon som har någon erfarenhet?

Säger hon som åt två kokta ägg till lunch...

• flingansnö

Nej du är inte helt ute och cyklar! Jag är nybörjare på LCHF, kör nu och det funakr bra. Mumriksfru är expert!  grunden verkar vara att man helt tar bort alla kolhydrater. Det man äter får innehålla max 5 gram kh/100g. Det är lite jobbigt i början, och mitt sockersug är kvar, men jag ska hålla ut längre denna g¨ång och se om det ger med sig.

Svar på tråden järfällatråden 9