• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

LillaT - jag kan inte på tisdag. Då har jag babymassage och sen lunch, men jag hänger gärna med nästa gång!

Btw, har vi kommit på vart vi ska ta vägen den 5:e?

• primavilma

Fy vilken eftermiddag :( Jag tyckte Elsa var slöare och lät rossligare när hon andades så jag ringde vc fick en tid snabbt. Tur att vi åkte dit för hon hade förkylningsastma och fick inhalera ventoline. Fick medicin och en sån inhaleringsmask, hon ska ha medicin 3 gånger per dag första veckan 2 gånger per dag veckan eftrer det och sen 1 gång per dag i en vecka till.

Läkaren trodde att hon hade/har influensa hon sa att om hon blir sämre ska vi åka in på en gång. Då blev jag orolig och började fundera på om hon haft svininfluensan då kan det väl bli snabbt sämre och riktigt allvarligt... För tillfället är hon ganska "bra" hon rosslar men är absolut inte sämre än tidigare.

Var det någon som kom iväg på konserten idag? Det skulle väl vara en gång till senare i vår? Hoppas kunna gå då.

• flingansnö

primavilma: Nej vad läskigt! Tur att du åkte dit och vad bra att ni gått medicin!  Hoppas att influensan ger med sig!

Mumrik: vad är det för proteindrink? Jag är sugen på att göra så också....

Visst borde vi väl ses nu snart? En frukost på ikea?  Ang tjejträffen den 5:e så kanske jag måste backa ur.... Jag har glömt allt som är inbokat, men jag har ngn aning om att jag är dubbel, eller möjligen trippelbokad.....

I övrigt kan jag berätta att jag är VÄRLDENS SNÄLLASTE FRU!! Det ni! Mange kläcker ur sig, för typ en halvtimme sedan att han ska få ett paket levererat i morgon mellan tio och två! Det är papper och grejjer till hans företag. Jag måste altså vara hemma då. Jag hade planerat in en fika med en ny mammabekantskap..... fick altså ställa in den. Jävla skit! Hoppas han har vett att vara tacksam! Blä!

• MrsMumrik

Primavilma - nä, men fy vad otäckt! Stackars er! Hoppas hon piggar på sig snabbt och att det inte är svininfluensan.

Flingan - Nej vad tråkigt! Kan du inte ställa in de andra grejerna ? Jag dricker tripple protein med en tsk kokosolja. En hel skopa på morgonen och en halv på eftermiddagen.

Ang. IKEA frukost så kan jag på torsdag nästa vecka och onsdag och torsdag nästa vecka.

Ha en bra dag tjejer! Nu ska jag sätta igång med målningen igen!

• Lilla

Matglad: grattis till V på 4-årsdagen! Hoppas han har en toppendag!

• BackinBlack

flingan: Härligt att man får en komplimang med baktankar. Inte. Stackare.

primavilma: Skönt att ni fick hjälp. Vi var iväg några gånger med Vincent när han var omkring nio månader innan de konstaterade förkylningsastma, så ni fick snabb och bra hjälp. Hoppas hon blir bättre snarast.

Jag är ett mensmonster som har ett liv som inte är kompatibelt med att hitta på dieter, också. Ska bara äta lite bättre. Det har jag insett nu när jag har bläddrat i böcker om GI och hemsidor om LCHF. Gud vad god min frukostmacka med surdeg och philiadelphia var...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Flingan: nä vad trist, hoppas han fattar att uppskatta dig.

LillaT: Vad mysig han är din lilla kille. Och hoppas du bli lite piggare snart,hur går det med att sluta amma ? 

Utteröga:ja det  verkar vara väldigt mycket meck med de här dieterna, skulle heller inte funka för mig. Du ska inte börja springa då ? dvs det fungerar för mig jag går ned och kan princip stoppa i mig vad jag vill och ändå händer det saker på vågen och dessutom blir man rätt stark och får energi av det. dvs det tar inte så mycket tid heller..

1975: stäket är jättebra område, det enda man bör tänka på är kommunikationerna dvs bussen går inte så extremt ofta dvs två gånger i timmen och den håller inte alltid tabellen hinner inte alltid med tåget, så man ska nog satsa på att för det mesta åka bil då.

• 1975

Jaha!! Vilken tokig natt! Emma har hög feber och har hostat lungorna ur sig! Hon har varit vaken från 1.30 och är det forfarande. Jag har slumrat till och från. Katten har tok lekt. Hunden har snarkat som en alkis och ylat vid ett tillfälle så hjärtat stannade på mig. Han måste ha drömt nåt hemskt. Och nu fattas bara att jag som är så utvilad efter denna natt ska föda just i dag. I LÖÖÖÖVE MY LIFE!! God morgon världen!!!!!

• flingansnö

Han bad om ursäkt sen och sa tack ordentligt.  Jag blev bara så irriterad!!  Nu sitter jag härhemma och vääääntar på det där paketet.  Agnes har somnat och jag borde göra en hel massa saker.... men jag komemr liksom ingen vart, har just läst ut Marian Keys senaste, och det var skönt tidsfördriv, nu ska jag försöka ta mig igenom boken som vi ska ha som boklubbsbok på måndag, och den känns bara jobbig....

Jag ramlade dessutom i trappan igår! Tur att jag inte bar på Agnes, för då hade jag nog slagit mig ännumer, soppåsrna jag höll i for all världens väg! Hade inte så ont efteråt, var mest chockad, men idag gör det ont, sträckte nacken och ena ljumsken tror jag, och så har jag ont i rumpan och armen som jag tog emot mig med....

Jag tycker frukost på ikea på torsdag låter som en toppenide!

Svar på tråden järfällatråden 9