• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

1975: hur går det? Vad säger storasyrran om lilla Theodore? Mysigt med en nyfödd liten bebis!

Matglad: superbra att du anmäler oss! Och självklart anmäler vi oss alla 7. Men utteröga, häng på! Det längsta jag nånsin sprungit är 2 km och jag ska ju vara med.

Steffi: vad har hänt med ditt knä? Stackare!

Själv har jag ont i ryggen sen en timme tillbaka ungefär. Det bara högg till när jag fixade med disk i diskmaskinen. Hoppas det är tillfälligt!

Flingan och Mumriksfru: vad underbart att vara ute med mannen i sitt liv på tu man hand! Härligt!
    Idag har jag och idun varit på gympan. Nu badar hon (med pappa) och jag har precis kommit in från en sovpromenad med Tor. Han behöver sova så att han är en glad bebis när vi ska på 5-årskalas i eftermiddag.

• flingansnö

LillaT: Vad roligt det låter med jympa och kalas! Jag får försöka få med mig Gustav på jympan i jakan ngn gång, brukar det vara mkt folk?  Hoppas att T sov bra så att kalaset blev lyckat!

• Matglad

Nu har jag pm:at om vårruset men om jag missat någon hojta till. Men så krångligt att skicka meddelanden här på familjeliv. Fick inte till det att skicka till flera samtidigt och inte gick det att kopiera texten...

Nu har min stora tjej åkt till mormor och morfar på sportlov. Hon åkte buss alldeles själv Stockholm-Gävle (fast det var andra gången hon gjorde det). Så nu har vi bara två barn i en vecka som går och lägger sig innan 8. Känns nästan som semester! Allt är ju relativt.

• flingansnö

Toppen Kajsa! Jag sätter in pengar!   Vad härligt både för dig som får det lite lugnt och för stortjejen som får var stor och åka bort alldelse själv!

• Lilla

Flingan: ja, det brukar vara mycket folk på gympan, men kom, kom! Nästa vecka kommer vi inte gå för då ska Idun ha sitt kompiskals. Men annars går vi i princip varje söndag.

• flingansnö

Jaha.... så har Gustav fått öroninflamation!!!!!! Är inte så stor tröst att det är hans första i livet..... stackarn hade så ont i natt att han bara skrek!! ropade att vi skulle hjälpa honom, och blåsa och sätta plåster..... stackarn!! Nu har det runnit var ur örat på honom och jag har fått en tid hos doktorn idag på em.  Men han måste ju vara hemma idag.... en feberfri kille som inte varit på fsk på en vecka! JA!!! Vilken härlig dag vi ska ha!!! Dessutom med en Agnes som är tokförkyld!!! Jag bara älskar att vara småbarnsmamma idag!!!

• flingansnö

Tack Lina! Det behövs!!!  Men jag är ju en supermamma så det går nog bra! ;- )

Såg på fejjan att ni har bröllopsdag idag så GRATTIS!!!! HURRA För er!!!  drick nu massor av champagne!

• BackinBlack

Flingan: Kram till dig! Härligt att ni hade en bra kväll tillsammans du och Magnus.

Lilla T: Hur är det med ryggen nu? Jag tror inte jag anmäler mig till något nu. Känns som om det är mycket i huvudet. Och jag tror att det blir två grupper då så då måste vi hitta fler mammor.

Nu ska jag jobba vidare i högarna. Har inte varit på jobbet på en vecka och nu är två lediga också. Fullt ös!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Det blir en lååååååååång dag idag....... puh..... hade mina förhoppningar att svärisarna skulel kunna ta G från luncj och fram till läkarbesöket så jag fick vilal ite, men nej då, svärfar har kräkts inatt.... svärmor trodde inte att det var magsjuka, så hon ska ta Agnes på prommenad medan jag tar G till läkaren..... men barnvakt blir det inte.

Svar på tråden järfällatråden 9