• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Nu väntar jag på VC igen..... Börjar misstänka att Agnes förskylning är RS-visrus..... 

• BackinBlack

flingan: Nej, hoppas att det inte är RS. Kram till dig.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Steffi17

Flingan: Neeejjjjjj! Vilken jobbig början av veckan!! Hoppas alla kryar på sig snart! Kram!

• flingansnö

tack hörrni! Jag hoppas verkligen att det inte är RS och att Gustav får gå på fsk i morgon, för jag är lite trött nu.... Gustav klättar dessutom på väggarna och har nu möblerat om i hela vardagsrummet.... och ajg orkar inte skälla på honom.... jag vet ju vad det beror på. Men han vill inte göra ngt av det jag föreslår..... Räknar timmarna tills jag får åka iväg till VC.  Nu ska jag göra lite lunch åt oss....

• malifa

Kom hem från skidsemester igår så det är därför jag inte har varit inne på FL på ett tag!

Flingan: Trist med sjuka barn! hoppas det inte är rs. Vi fick åka till AL igår med Julia för vi misstänkte RS, de tog inga prover för att bekräfta om det är det men hon fick medicin som vidgade luftvägarna och då blev hon bättre så vi fick åka hem. Idag rosslar det och piper som bara den och hon hostar så att hon inte kan sova. vi skulle åka in igen om hon blev sämre. få se hur vi gör! Hur har det gått på VC'?

Jacob fick halsfluss för tredje gången sen nyår innan vi åkte så han åt sista penicillinet idag och får inte träffa några andra på tre dar efersom han är så infektionskänslig! SUCK! Kan ju säga att jag haft roligare dagar!

Krya på er till alla som är sjuka eller har sjuka barn!

• malifa

Grattis till Theodore 1975!

Nu somnade hon äntligen i bärselen. Skulle haft en stegräknare på, känns som jag har gått många km inomhus idag!Skrattande nu ska ge lite tid till stora killen, han ska få göra chokladbollar!

• Timba
    BackinBlack skrev 2011-02-28 09:37:34 följande:
    Flingan: Kram till dig! Härligt att ni hade en bra kväll tillsammans du och Magnus.

Lilla T: Hur är det med ryggen nu? Jag tror inte jag anmäler mig till något nu. Känns som om det är mycket i huvudet. Och jag tror att det blir två grupper då så då måste vi hitta fler mammor.

Nu ska jag jobba vidare i högarna. Har inte varit på jobbet på en vecka och nu är två lediga också. Fullt ös!
    utteröga man kan anmäla sig individuellt oxå kruxet med lag är att man hamnar ilag tävling och att man måste vara lag för att få picknickkorgen.
    http://www.varruset.se/start/content.cfm?Sec_ID=324&Rac_ID=110&Lan_ID=1
  • Timba
    Steffi17 skrev 2011-02-25 21:52:38 följande:
    Lilla t å rutan: lycka till! Jag håller tummarna!!
    Mumriksfru å lillgrodan: absolut! Bvc middag låter jättebra!! lillgrodan, hade inte du tillgång till något lokal?
    Tack tjejer för uppmuntrandet! Jag är bara lite frustrerad just nu:( tip, jag skulle vilja träna - brukar ju gå på zumba å simning, men har fått så j*** ont i knät att jag inte ens klarade en promenad hela veckan:(
    Ha en bra helg, tjejer!
    aj det lät inte bra, hoppas det snart går över.
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-02-28 12:34:25 följande:
    tack hörrni! Jag hoppas verkligen att det inte är RS och att Gustav får gå på fsk i morgon, för jag är lite trött nu.... Gustav klättar dessutom på väggarna och har nu möblerat om i hela vardagsrummet.... och ajg orkar inte skälla på honom.... jag vet ju vad det beror på. Men han vill inte göra ngt av det jag föreslår..... Räknar timmarna tills jag får åka iväg till VC.  Nu ska jag göra lite lunch åt oss....
    Stackars Gustav hemskt med öroninflammation hoppas han mår bättre snart och att du får andas lite
  • flingansnö

Nu är vi hemma från VC. Gustav ffick kåvepenin utskrivet, jag gav honom det utblandat med läsk..... Men han fick i sig det iaff! Fy vad det smakar illa!  Han var SÅÅÅÅÅ duktig och visade upp sitt öra och jag var så stolt över honom! Agnes lyssnade han på lungorna och konstaterade att hon var rosslig och slemmig i bröstet, men att lungorna var helt fria och ok. Det var skönt. VI ger ju henne brikanyl redan och tillsammans med nezeril var det vad han rekomenderad. Jag har köpt koksalt spray till hennes näsa också. Tror det är bra. Nu ska jag försöka få i henne lite mer modersmjölksersättning, vi hade egentligen slutat, men tror det är bättre för henne än välling just nu, eftersom hon inte äter ngn mat....

malifa: Håller med om trist med sjuka barn! Hoppas att de kryar på sig! Och bärsele är bra! Jag bar agnes idag också, och det gör ju det lättare att andas för dem

Ikväll skiter jag i min diet, och äter chips och dricker läsk och tittar på topmodel och sedan samandraget av oscarsgalan! Min tid!!!

Svar på tråden järfällatråden 9