• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Frujohansson
    flingansnö skrev 2011-02-25 15:00:38 följande:
    Rut och LillaT: Lycka till med att sluta amma!! Hoppas att det går bra!!

Ang vårruset så stod det på deras sida hur man gjorde när man anmälde sig, men minns det inte nu.

Jag har just varit och lämnat båda barnen hos farmor och farfar, ska strax åka till Sumpan och möta upp magnus, så ska vi ha barnfri kväll!! Blir till att äta gott, dricka vin och kanske gå på bio!   Känns superlyxigt!!!
    Såg dig i brunna tror jag =)
    Det om skrivs på FL stannar på FL...
  • Timba
    Matglad skrev 2011-02-24 16:38:18 följande:
    Rut: Du kan låna min ergo ett tag, trikåsjalen funkar inte så bra på ryggen.
    Hoppas det går bra i helgen så att du får sova ordentligt framöver.
    Ska försöka PM:a kontonr när jag hinner.

Flingan
    RutanE
    Matglad
    Lillgrodans mamma
    Lilla T

Vem mer?

Pengar på konto blir bäst.
    Kajsa om du skickar överkontouppgifter så för jag över pengar.
  • Timba
    1975 skrev 2011-02-24 10:36:18 följande:
    Elin!! Han var med genom hela FL.
    Stort grattis till lilla sonen !!!!
  • Timba
    Steffi17 skrev 2011-02-24 16:29:29 följande:
    GRATTIS 1975 och grattis till pappan och stora systern:)

Har precis kommit hem från ÖF i Barkarby. Idag var vi på "stora" bebisgruppen (från 7 mån) och det tyckte Hans, som fyller 7 nu på mån, var jätteroligt! Att se barn krypa runt, stå och gå sina första steg motiverade honom att lära sig någonting nytt också;) Ska dit igen nästa vecka!

Rutan: förlåt, jag hann inte förbi igår! Eller, jag gick en promenad på fm, när du var på yoga och på em var jag i Kista. Kan komma förbi imorn, om det passar!

Flingan och lillgrodan: badhusdejt låter toppen! Var faktiskt på Jakobsbergs simhall förra mån strax efter lunch och då hade vi den lilla bassängen helt till oss själva, vilket var utmärkt - bara lite tråkigt för H att det inte fanns andra bebisar... Man kanske kan dra dit?

Jag hade också anmäld mig till tjejmiddagen och är ffa med om den bli av!

Eftersom ni pratade mycket om diet och vikt och sånt, måste jag skriva av mig lite här: När jag var i Kista igår, so kom en gammal tant, kickade in i barnvagnen och började prata lite med H. Plötsligt säger hon till honom: "Och du ska snart få syskon också! Det ser jag!" Skrikandes!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad arg och ledsen jag blev! Visst, jag ligger ffa +12 kg och är redan frustrerad angående detta, men trodde inte att någon skulle vara så säker att jag är GRAVID under min tjock tröja, för att ganska säker måste man ju vara för att säga det högt, eller hur? Sånt är jag iaf... Hursomhelst mådde jag piss och det första jag tänkte på då var: choklad!!! Mitt problem är nämligen att jag tröstäter (och när jag tycker att jag förtjäna en belöning...) så dieter fungerar inte riktigt för mig - det är snarare psykologiskt. Någon som har samma erfarenhet och vet hur man kan komma över tröst-/belöningsätandet??? Vet inte vad jag ska göra...:(
    oj det var oförskämt av henne.
    Angående maten tycker jag inte att du ska tänka på så mycket vad du stoppar idig och träna istället.
    Blir för mycket fixering med maten annars, dvs tycker jag ialla fall fungerar.
  • Timba
    Lilla skrev 2011-02-25 13:05:07 följande:
    1975: grattis till Theodore! Gulligt namn! {#emotions_dlg.flower}

Vårruset
    Flingan
    RutanE
    Matglad
    Lillgrodans mamma
    Lilla T
    tip
    Mumriksfru

Nu är vi 7 personer. Hur gör vi då? Nån sa att en grupp skulle vara 6 pers har jag för mig. Toppen att du samlar in pengar Kajsa. Häng på nu fler mammor!

Jag hinner inte in här så mycket de dagar jag jobbar. Har lunch nu och har försökt läsa i kapp. Var en del.
    jag såg på hemsidan att det är två olika dagar man kan anmäla sig till 24 ellr 25 maj. Så vi måste rösta om dag ? Och man kan ju anmäla sig individuellt också så det är ju bara att vi anmäler en grupp plus en till

Är det fler som vill springa ?
    dvs vi kan ju träna lite tilsammans ivår så att vi blir lite peppade.
  • Steffi17

Lilla t å rutan: lycka till! Jag håller tummarna!!
    Mumriksfru å lillgrodan: absolut! Bvc middag låter jättebra!! lillgrodan, hade inte du tillgång till något lokal?
    Tack tjejer för uppmuntrandet! Jag är bara lite frustrerad just nu:( tip, jag skulle vilja träna - brukar ju gå på zumba å simning, men har fått så j*** ont i knät att jag inte ens klarade en promenad hela veckan:(
    Ha en bra helg, tjejer!

• flingansnö

Steffi: Du får följa med mig på indoorwalking på friskis ngn gång. Jag kan kolla vad det kostar att ta med en vän som vill prova. Det är inte jättekul, men skonsamt mot lederna och man blir verkligen genomkörd! Jag gillar det!

Tip (och ni andra vårrusare): Vi måste springa den 25:e annars kan inte jag vara med, den 24:e är Agnes födelsedag!

Frujohansson: Men, vart då?? Du skulle kommit fram och sagt hej!!!

I fredags hade Magnus och jag en toppenkväll! Det var så välbehövligt att få vara bara vi! helt underbarrt! V var på bio och såg Kings speech med Mr Darcy, nej jag menar colin firth heter han ju! i huvudrollen. Vilken skådis han är!! Helt fantastisk!!! I am sooooo in love!!  Igår var vi nere på outlet och träffade ngra vänne som berättade att de förlovat sig!!!! underbart!  och så blev det förstås lite shopping, inte för att jag har råd, men ändå.... superfina skor till G och världens sötaste outfit till Agnes!

Nu ska jag se efter om Gutav har rivit hela sitt rum, eller bara halva.... och sen blir det städning...

• MrsMumrik

Goodmorning girls! Idag är jag lite trött i ögat efter att ha varit ute BARNFRI och svirat lite på stan igår. Våra bästa kompisar var barnvakt åt S och jag och Henrik och våra vänner från Oslo var inne i stan och käkade på Tabbouli och drack appletinis Det var en jättekul kväll, men det kändes också väldigt skönt att komma hem till snopran Hjärta

Hoppas ni får en härligt söndag! Vi ska käka brunch och ta en sväng i Barkarby outlet!

• flingansnö

Lina: Härligt med barnfri kväll!! Man behöver det ibland!

Här hemma har Magnus precis tagit med sig Gustav för att åka och handla, han ska föraöka hitta en jacka.... och så skulle de gå på clasohlsson och shoppa loss lite, jag hoppas att han kommer ihåg att köap en ny badrummsmatta också..... jag ska lägga mig och sova lite när Agnes ska vila,  är tämligen trött nu, efter att ha sovit mellan en snarkande Magnus och en snarkande G......

Svar på tråden järfällatråden 9