• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • sara e s

God morgon!

Sticker in en liten fråga som är helt off topic här, men vet någon av er var jag skulle kunna få tag i en god smörgåstårta tills på söndag? Har redan provat ICA Viksjö, men dom hade fullt med beställningar, så nu vet jag inte var jag ska vända mig :/ 

• flingansnö

saraelisabeth: Kolla med brödernas bageri, och med sansrival i centrum! Lycka till!

Judit: Grattis!! Han är verkligen jättefin!! Fick Örjan vara med denna gång, eller var han tvungen att gå ut med hunden?

lillagrodan: VÄlkommen hem till kylan!  Härligt att ni har haft det bra!

Jag fick stiga upp i morse och skjutsa Magnus till jobbet för det är såååå kallt!  Han har ingen vinterjacka så stå och vänta på en pendel som inte kommer i 20 minus är ingen höjdare!!

• Matglad

Flingan. Ingen vinterjacka? Det har ju varit vinter i 4 månader, hur har han klarat sig?

Ang. Vårruset tycker jag att vi samlar först, annars blir det lite mycket att ligga ute med. Vilka skulle vara med? Jag kan samla in pengar och anmäla oss.

• flingansnö

Toppen Matglad! Inboxa ett kontonummer så sätter jag in pengar!  190kr person var det!  Och han har frusit större delen av vintern.... men han har en ganska tjock ullkavaj som han använt tillsammans med tjock halsduk, och mössa och så, då har det gått ok, men när det blir såhär kallt då är det för kallt....

• flingansnö
    1975 skrev 2011-02-24 10:36:18 följande:
    Elin!! Han var med genom hela FL.
    Vad bra!!  
  • flingansnö

Jag måste bara säga att jag älskar min ergo!! Det är nog det bästa vi köpt! Nu har jag Agnes i den på ryggen och hon är supernöjd och jag får göra saker..... eller jag sitta här är inte så populärt, men plocka ihop och dammsuga! Det funkar!

• RutanE

Grattis till Theodore 1975!! Så mysigt med en nyfödd!

Jag hänger med på vårruset!! Kommer över med pengar Kajsa -och en burk som blev kvar här i lördags.

Kallt utan vintejacka - det förstår jag.
    Min stora kille åkte skidor på golfbanan med scouterna igårkväll, under den timmen han var ute sjönk temperaturen från -14 till -20 grader - men inte frös han, han fryser aldrig. Vid -10 tycker han det är dags att ta på sig mer än en t-shirt under jackan, själv går jag med fleecetröjor och sjalar när det är under + 10 typ. Men så rör han sig ju ganska mkt den lille grabben.

I helgen ska jag sluta amma på natten. Linus kommer blil så arg när han inte får ligga och snutta på tutten hela natten. Matte får ta honom och jag får sova med öronproppar i ett annan rum. Förhoppningsvis kommer han sova bättre på nätterna när han vant sig av med tutten. Usch det känns lite ångesfullt för min del, men men jag tror det är det bästa i längden. Han äter förresten bra nu, det är skönt.

Lillgrodan krya på er, då vet jag varför ni inte var på yogan .

• lillgrodans mamma

Ja Rutan, jag ville inte smitta ner er så vi höll oss hemma. Va skönt att Linus har börjat äta bättre. Lite nyfiken eftersom I och han var lite lika vad gällande mat. Vad innebär äta bra?
    Stora kramar å lyckoönskningar till helgens nätter!

Matglad inbox kontonummer till mig med så sätter jag in eller om du vill så kan jag komma förbi i helgen och lämna pengar.

• RutanE

Lillgrodan, L äter pureer nu så han blir mätt, inte så att han bara gapar men man kan allt lura in en lagom stor portion mat. Sedan när fruktpurén kommer efteråt så gapar han lite bättre   Även smörgås och pannkaka och morotbitar odyl funkar. Men flaskan tar han inte, han har sugit på den några tag men inte mer - han kanske inte gillar vällingen?? Vem vet, han gillar inte färdiggröt heller. Han har fått mannagrynsgröt de senaste kvällarna och det är ju bara såååå gott. Har köpt Polenta som jag tänkte prova ikväll, har fått för mig att det är nyttigare och hoppas han gillar det  lika mkt.
    Hur går det för lilla I??

Flingan, Ergo verkar toppen ska nog investera i en sådan jag med. Fast först ska jag prova knyta min sjal så L kan åka i den på ryggen - har du provat det med något av dina barn?

Svar på tråden järfällatråden 9