• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Flingan: det förtjänar du!!! Ang indoorwalking så testar jag gärna det!

• flingansnö

steffi: Då frågar jag när jag är där nästa gång!  Kul!

• Lilla

Flingan: krya på dina små!

Här ska det sluta nattammas. I natt är första natten och hittills har Tor vaknat 1 gång. Maken ska ta hand om alla uppvak. Det kommer bli en tuff natt med mycket gråt tror jag... Tor äter ju varannan timme på natten fortfarande (så ofta äter han ju inte ens dagtid). Jag måste få sova och han är ju 9 månader nu och har börjat äta lite bättre nu, dvs gröt, smörgås, päron, gurka, leverpastej, lite välling.

• flingansnö

LillaT: Åh, hoppas att ni fick en uthärdlig natt.... det kommer att gå bra!! Ni fixar det!!!

• Lilla

Tack Elin! Jag hörde Tor gråta x antal gånger i natt (trots att jag sov i gästrummet med öronproppar), MEN han åt inte mellan kl. 20.30 och 6.45. Då var det morgon och jag ammade honom till frukost (i vardagsrummet). Jag ahr inte fått utförlig rapport från maken om natten än, för han sover.

• flingansnö

Åh vad bra gjort av T! och av föräldrarna också!!! 

Härhemma är ju Gustav hemma, han är typ frisk, och full av energi, och klättrar på väggarna, men ALLT jag föreslår är fel!! Han vill hela tiden gör ANNAT ANNAT ANNAT. OCh han gnäääääääääääääääller heeeeeeeeeeeeeela tiden!! Nu nrä jag lagt Agnes tog jag med mig honom ut på gården (med babyvakten med) och vi skulle åka pulka. Han var glad hela vägen ut, emn när vi inte gick till bilen och skulle åka iväg låste det sig totalt för honom och han skrek och slogs och var allmät otrevlig. Tillslut fick vi gå in... Nu tittar han på tv IGEN!! och jag känner mig som den sämsta mamman i världshistorien!!!

• Timba
    Lilla skrev 2011-03-01 09:26:57 följande:
    Tack Elin! Jag hörde Tor gråta x antal gånger i natt (trots att jag sov i gästrummet med öronproppar), MEN han åt inte mellan kl. 20.30 och 6.45. Då var det morgon och jag ammade honom till frukost (i vardagsrummet). Jag ahr inte fått utförlig rapport från maken om natten än, för han sover.
    Vad duktiga ni är och skönt att du fått sova.
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-01 10:01:16 följande:

Åh vad bra gjort av T! och av föräldrarna också!!! 

Härhemma är ju Gustav hemma, han är typ frisk, och full av energi, och klättrar på väggarna, men ALLT jag föreslår är fel!! Han vill hela tiden gör ANNAT ANNAT ANNAT. OCh han gnäääääääääääääääller heeeeeeeeeeeeeela tiden!! Nu nrä jag lagt Agnes tog jag med mig honom ut på gården (med babyvakten med) och vi skulle åka pulka. Han var glad hela vägen ut, emn när vi inte gick till bilen och skulle åka iväg låste det sig totalt för honom och han skrek och slogs och var allmät otrevlig. Tillslut fick vi gå in... Nu tittar han på tv IGEN!! och jag känner mig som den sämsta mamman i världshistorien!!!

Du är inte sämsta mamman, tänk på att han har särskilda behov och att du har det skitjobbigt.
    Vet precis hur det är, det går inte så bra heller att ha Eliott hemma från dagis flera dagar i rad, då river han stället...så han är på dagis även fast det är sportlov och Elina är hemma.
  • flingansnö

Ja, för Gustav hade det varit bra att var på fsk nu. Fick honom iaf att sitta en stund vid bordet och klioppa och klistra! Nu vill han spela dator, så det ska han få.... på torsdag ska han gå på fsk igen!

• flingansnö

vilken jävla skitdag detta är!!!! Fy fan!!! Jag hatar detta!! Gustav är bara för mycket!!! Nyss slog han mig så hårt att jag började gråta!!! Vafan!!!!!!

Svar på tråden järfällatråden 9