• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Tack för körskoletipsen ska kolla upp dem.
    Är verkligen dags att jag tag i det nu, fast  jag inte är speciellt intresserad av att köra bil, men nu måste jag..

Jag skulle varit på bvc idag med Rebecka, men hon är sjuk har 39 graders feber, blää varför kan man inte få slippa dessa sjukdomar..

• Timba
    BackinBlack skrev 2011-03-26 16:02:38 följande:
    Ah, läser om körskolan. Har hört flera prata gott om den. Ska också övningsköra nu, måste ha körkort nu när bilen bara står och jag vill ha fler barn. Det går ju att åka kommunalt, men det är lite meckigt och då kan jag bli väldigt bekväm beroende på vad det gäller.
    precis jag drar mig också för att åka kommunalt med barnen.
  • 1975

För mig e det inga problem att åka kommunalt! Men jag vill ta kortet innan sommarn så att jag kan vara på Gotland mer än tre veckor när sambon e med. Sen måste han jobba!! Och jag kan vara där hela juni,juli,agusti ja så länge jag vill. Hav sandstrand åhh så underbart!! Men då måste jag ha körkort annars kommer jag ingenstans.

• flingansnö

Hej hej!

Här är vi hemkommna från en underbar helg på landet! Den första av många nu när Magnus jobbar så mkt, han jobbar ALLA helger ända fram till deklatarion.... utom nästa när vi ska fira min farmor som fyller 90år!   

Linda: Härligt med utflykt! Jag vill också ut och njuta av vädre!

Här hemma är jag dock aldelse ensam idag!!!! Helt underbart! barnen är hos farmor och farfar och jag går här i morgonrock och njutera v att solen lyser in och värmer golven! Jag älskar min lägenhet på våren!

LillaT: Skönt att han sover nu! Ang att Idun kommer in, kan ni inte lägga in en madrass bredvid er säng? Eller göra som vi emd en extra säng, så att man alltid får plats att sova ngnstans?

• MammatillAnton
    Timba skrev 2011-03-28 10:05:51 följande:
    Härligt med utegrillning, vart var ni ?
    hm jag vet inte hur gammal din son är, men  jag har lagt mig i sängen med mina barn när de varit små och låtit dem ligga nära. dsv jag har samsovit rätt mycket med dem fram till de varit kring 4-5 månader.
    Annars är ju vagnen rätt bra att ha dem i och gunga lite grann om du kan ha vagnen inne.
    Vi var vid mälaren...nära lövsta :P
    Hur mysigt som helst när det slutade blåsa...hehe.

Min som är 3 mån snart...
    Vi har vagnen inne, hjälper inte när vi gungar den :/
    Gjorde förut men inte nu längre...han har överlistat oss Flört
  • flingansnö

linda: Funkar det med sele eller sjal? Dvs när mina barn inte velat sova har jag burit dem dottern funkade i sele, men sonen nöjde sig bara i sjalen ett tag....

• Timba
    MammatillAnton skrev 2011-03-28 10:55:43 följande:
    Vi var vid mälaren...nära lövsta :P
    Hur mysigt som helst när det slutade blåsa...hehe.

Min som är 3 mån snart...
    Vi har vagnen inne, hjälper inte när vi gungar den :/
    Gjorde förut men inte nu längre...han har överlistat oss Flört
    har ni nån babysitter ? man kan ju gunga dem med foten när de sitter iden och efter ett tag lär de sig att gunga själva, mina älskar babybjörn
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-28 10:54:20 följande:

Hej hej!

Här är vi hemkommna från en underbar helg på landet! Den första av många nu när Magnus jobbar så mkt, han jobbar ALLA helger ända fram till deklatarion.... utom nästa när vi ska fira min farmor som fyller 90år!   

Linda: Härligt med utflykt! Jag vill också ut och njuta av vädre!

Här hemma är jag dock aldelse ensam idag!!!! Helt underbart! barnen är hos farmor och farfar och jag går här i morgonrock och njutera v att solen lyser in och värmer golven! Jag älskar min lägenhet på våren!

LillaT: Skönt att han sover nu! Ang att Idun kommer in, kan ni inte lägga in en madrass bredvid er säng? Eller göra som vi emd en extra säng, så att man alltid får plats att sova ngnstans?

vad härligt det låter Elin och jag är nästan ensam nu Rebecka har äntligen somnat mha lite ipren
  • flingansnö

Ush jag pratade just med min syster och jag lovade henne att göra en orosanmälan till soc ang hennes barn, pappan där är verkligen inte klok! ush.... nu fick jag ont i magen av det. Ska prata med mamma i kväll och göra en lista på vad jag ska ta upp......

• Timba

nej vad hemskt Elin, hon har tur som har dig din syster alltså.

Svar på tråden järfällatråden 9