Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Snowflake - jag ska till jakan på BVC på måndag eftermiddag. Kan jag kika förbi efter det?

• MrsMumrik

Snowflake - vad bra för jag insåg precis att jag inte heller kan på måndag eftermiddag. Min mans syrra är hemma på permis och ville äta middag (militär utlandtjänst, inte kåken) På fredag ska jag på IKEA med min syrra, men vi kan komma förbi dig på torsdag efter lunch om det funkar?

• MrsMumrik

Jossansthlm - tack för heads up om IKEA, vi ska till den i kungens kurva dock så jag hoppas att det är ok för jag känner mig shoppingsugen

Snowflake - förstår att det känns jobbigt, men som LillaT sa så har du ju redan ammat i 3,5 månad. Det är ju jättebra! Jag tror också numera helt och fullt ut på "glad mamma, glad bebis" Så länge lilla Agnes mår bra så ska du ju göra det som känns bra för dig. Du är en bra mamma!

• MrsMumrik

Snowflake - du behöver ABSOLUT inte städa för min skull. Vi bor mitt i ett renoveringskaos med bruna plastmattor från 50-talet och spackel på väggarna och färgburkar överallt så jag har inga som helts krav på hur det ska se ut Men om du verkligen inte vill så är du självklart välkommen hit, men det känns lite taskigt att du ska göra mig en tjänst och låta mig och prova dina grejor och tillråga på allt så ska du behöva komma till mig! Jag inboxar dig min adress så kan vi ju höras imorgon om vart och när om du ångrar dig och vill att jag kommer förbi dig. Du är inte rädd för katter va? Vi har två små  Katt

• MrsMumrik

MiaEd - men HERREGUD!! Alltså de är ju inte kloka i huvudet! Tänk att det finns människor som röstar på dem? Vad sa folk som stod runtomkring?

Utteröga - usch vad jobbigt! Förstår precis hur du känner. Man vill inte stöta sig med grannarna, men man vill samtidigt inte behöva smyga i sitt eget hem. Innan vi flyttade till hus hade vi grannar som hade barn på 1 och 3 år som hade sovrummet bredivd vårt och de skrek MAMMA, MAMMA, MAMMA heeeeela nätterna och mamman gick inte och hämtade dem. Vi  höll på att bli galna! Dock sa vi inget, men de var själv snabba att säga till om allt hela tiden... säg till värden om de fortsätter att gå på er hela tiden.

Snowflake - see ya soon!

• MrsMumrik

Snowflake - tack för en trevlig fika och tuuusen tack för att jag får låna och prova sjalen och selen. Har precis hängt tvätten med Selma i sjalen. Funkar hur bra som helst Nu ska jag gå ut och dona lite på tomten med henne i selen och se hur det funkar!

• MrsMumrik

Gomorron tjejer! Idag ska jag och Selma åka till kungens kurva och gå på ikea med min syrra som skaffat sin första lägenhet. Funderar på att prova bära Selma i selen jag lånat av Snowflake. Får se vad lillskruttan tycker om det. Dock är jag lite orolig hur jag ska ta mig dit. Har för första gången i mitt liv råkat ut för en vagelKräks som gör att jag inte kan ha linser på mig och mina glasögon är typ 10 år gamla och jag ser inte så bra idem. Inte läge och sätta sig och köra till söder om stan...

• MrsMumrik

Rut och flingan - funkar bra med insatsen och selen, men just nu så föredrar jag nästan sjalen. Trodde inte att jag var en "sjalperson" alls men den är mysig Lite orolig bara att jag drar åt den för hårt och att hon ska kvävas eller få svårt att andas (jag vet jag är larvig). Hur smidig som helst dock när man är hemma och donar. Har precis sminkat mig med henne i selen

Svar på tråden järfällatråden 9