Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Ja, vilken skam... man vet inte vad man ska säga... 5,7% till SD. Det känns helt overkligt!

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-20 18:11:18 följande:
    Nej mens är inte kul! Det enda positiva är väl att jag nu slipper alla amningshormoner.... och kan sätta in en spiral!

Mumriksfru: Ville du ha min pump föresten?
    Trist med mensen!   Har inte ens tänk på att den ska komma tillbaka...

Vad spännande med dopet! Ska du sjunga själv?

Pumpen tror jag att jag har ångrat mig på, men tack ändå! Dock så vill jag gärna köpa sjalen om du vill bli av med den

MiaEd - supersöt mössa! Och supersöt bebis!
  • MrsMumrik

LillaT - skulle gärna hänga med, men jag har innebodende gäster denna vecka och nästa så jag kan inte just nu, men jag funderar på att göra ett besök där under vecka 40. Har ni köpt dagkort? Jag MÅSTE verkligen börja snart. Vi bor ju som sagt 100 meter därifrån så det finns inga ursäkter

Snowflake - låter bra! Inga problem med smeknamnen, här hemma heter hon nästan aldrig Selma utan en uppskö av smeknamn.  Kärt barn har många namn!

• MrsMumrik

Stora syster - håller med! Om man ska rösta på ett parti för att man håller med om ALLA punkter på deras partiprogram så får man nog rösta blankt eller starta ett eget parti. På den valvakan jag var i söndags var 80% homosexuella och alla röstar på moderaterna för att de tror att de kan göra bäst för Sverige.

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-09-22 20:43:43 följande:
    Mumriksfru: det blir både dag- och kvällskort för mig. Glad
    Gick det bra idag? Skötte sig bebbarna?
  • MrsMumrik

MiaEd - hyr en mattvätt med möbelmunstycke. Finns på verktygsvaruhuset eller vad det heter i Rotebro. Det finns ett här i Järfälla också, men de hade inte mattvätten.

Utteröga - superskönt uttryck - "mediabanta" Jag ska försöka göra detsamma med TVn.

Idag sov Selma och jag till 10:30! Helt galet! Bara å kliva upp och äta lunch nästan. Idag är det städning som gäller. En kompis från norrland kommer idag och stannar över helgen och sen när hon åker kommer min mamma och stannar en vecka. Det är jätteroligt med besök, men det känns som att det bor någon här nästan varje helg...

• MrsMumrik

Snowflake - tråkigt med deppigheten... känner lite lika just nu. Har börjat begränsa mina kalorier lite och suget är ENORMT! Jag kör med en liten bit mörk choklad när det blir för mycket. Det ger bra godiseffekt på en liten bit

Vill du lägga till mig listan? Känner att jag hänger här rätt regelbundet nu
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

Åh, just det - selen! Jag har ju lite besök här närmaste tiden så jag kommer inte hänga med på någon dejt eller ÖF, men jag kan svänga förbi med den till dig någon gång under nästa vecka. Funkar det?

• MrsMumrik
    jossansthlm skrev 2010-09-23 12:09:24 följande:
    ok min son är 2mån1vecka
    Nästan lika gammal som min lilla Selma då Var är din son född? Hur är skälby förskola? Vi ska börja kolla lite på förskolor åt Selma.

Snowflake - tänkte mest om du behöver den annars kan jag hejda mig med besök till det lugnar ned sig lite för dig. Vet själv hur det är när "the social calender" blir för full (nu lät jag som en riktig dryg moderat eller hur? )

Bolindermamma - fy vad otäckt! Astrid Lindgrens är suveräna! Hoppas hon mår bättre!
  • MrsMumrik

Selma är också född på KS. De har varit fantastiska mot oss! Selma är åtta veckor och en två dagar Hjärta 
    Vi hänger hemma ganska mycket för vi håller på och renoverar. Målar och ammar ungefär helat tiden
    Annars blir det många mammafikor också. Har bara varit på ÖF en gång en så länge, men jag tror vi kommer försöka gå dit en gång i veckan när alla besök är över så Selma får träffa lite andra bebbar!

Svar på tråden järfällatråden 9