• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Piggelin
    Timba skrev 2012-01-21 01:17:21 följande:
    Nu kommer det här att låta hemskt men piazzan förfärligt rykte, har inte haft mina barn där, men har hört från flera som har varit tvungna att ta sina barn därifrån eftersom det inte har fungerat...det vad jag har hört är att barn har varit ute själva, barnen har knappt leksaker att leka med, att de som jobbar där är inte bra, dvs de lovar guld och gröna skogar men håller inte vad de lovat..de har verksamheten enbart för att tjäna pengar.
    dvs senast i augusti var en kompis till mig tvungen att ta sitt barn där ifrån, för att det inte fungerade.

Ulvsättra och teknikvägen ska vara bra.
    Tack för att du berättade! Tycker det här är jättesvårt=/  Ska söka ulvsättra och teknikvägen då istället och ta bort Piazzan......!
  • Alfalfafrö

Hej!

Är också ny i Järfälla och har precis flyttat till Skälby Trivs mycket bra!
    Har två tjejer, min äldsta Sigrid 08 och min ygnsta Helga -10.
    Leksugna och även vi föräldrar träffas gärna över en kaffe i någon park eller så!

Vi har haft tjejerna på en förskola som heter Orion, hör till samma enhet som Polaris. Dock har det ända sedan i oktober varit hel kaos.. Förkskolan visade sig vara under all kritik och avsaknaden på pedagogisk versamhet var total.
    Av ren nyfikenhet, finns det någon på tråden som haft/har sina barn där?

• MrsMumrik

Alfalfafrö - välkommen till Järfälla och till tråden! Jag har en dotter som är född -10 också. Vi känner nästan ingen med barn så vi hittar ses också gärna i parker och i pulkabackar!

Ang. förskolan så höll vi på att hamna på Orion som garantiplats, men vi fick istället vårt förstahandsval. Var går dina barn nu? Eller har ni inte flyttat dem än?

• Alfalfafrö

Mina barn går fortfarande kvar på Orion. Vilken förskola har ni? Vart i skälby bor ni, vi bor på Orgonavägen!

Det är framförallt småbarns avd som har stora problem. Bara en sådan enkel sak att styra upp en samling eller att få till lite aktiviteter där alla barn ska delta har varit ett stort problem. Vi har efter Måånga möten med enhetschef och kommunen kommit en bit på väg och de har iaf en plan på hur de ska kunna lösa sina dagar.
    Jag såg en massa understimulerade barn som gjorde allt för att få uppmärksahet. De bet varandra, slogs, styptag, mm det var verkligen vidrigt att se, min dotter blev sönder biten och riven 2gånger på 9 dagar.. Då pratar vi inga små rivmärken! Jag jobbar sälv på förskola och detta var det värsta jag sett! och personalen larmade aldrig och bad om hjälp, även om de i efterhand har sagt att de har problem.... Kändes sådär att han min yngsta där inne Idag är det bättre, efter 4mån hårt slit!! Men jag kommer aldrig att ha stort förtroende för den förskolan....

• Krusbär A

Hörde att Orion ska bygga ut och ta 15-35 fler barn. Det ska vara klart till sommaren. Låter ganska troligt att man blir ebjuden plats där...

• Scruffy
    Scruffy skrev 2012-01-20 15:21:37 följande:

Utanför jakobsbergs centrum finns en frisörskola/ salong, vi brukar gå dit och låta eleverna klippa. Kostar bara 70kr och de är jättegulliga med barnen!

Vad heter ställer och var ligger det? Låter ju jätte bra!

Någon som vet, min son börjar bli riktigt långhårig.  
  • 1975

Ulvsätra skolan då? Är det nån som har barn i 6 års där? Är ni nöjda? Vi flyttar till Kallhäll och tänkte söka ulvsättra till Theo och ulvsättra skolan till Emma. Jag har alltid haft emot att på i Kallhäll. Det sitter i sen gymnasie tiden. Men barnmässigt så verkar det ju toppen. Stor park med ankdamm, fina lekplatser och sen 4-H nedanför backen!! Kan ju barnablick toppen eftersom Emma älskar djur och går just nu på Solvalla travskolan och är dunder sugen på att få ta hand om djuren på 4-H gården.

• nea345

Från det ena till det andra - på fredag har jag och maken barnvakt Glad och funderar på att gå ut att käka i Barkarby/Skälby/Hässelby/Vällingby med omnejd (kan inte vara för långt hemifrån eftersom jag ammar fortfarande, vi bor i Skälby). Någon som har tips på lämplig restaurang...? Har så himla dålig koll...

• MrsMumrik

Alfalfafrö - vi bor vid Kenzai gymmet (vi tillhör Barkarby)

nea345 -  Görvälns slott eller Hässelby slott?

Svar på tråden järfällatråden 9