• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Krusbär A
    nenwood skrev 2012-03-05 12:55:14 följande:
    Han är 17 månader.

Det är en helt ok förskola tycker vi, stor innergård för barnen att leka på, något som saknas på andra förskolor i området tycker jag.
    Ja, det är ju ett plus med bra gård. Jag antar att din son går på småbarnsavdelningen? Min son är 2,5 och ska få gå på Regnbåden för 3-4-åringar.
  • nenwood

Japp, han går på Månen, det verkar som att de är ute en del faktiskt, mer än jag trodde. Igår hade de varit ute en lång stund tydligen och han lär sig en massa sånger så jag tror de aktiveras en hel del.
    Det blir nog jättebra på Regnbågen också!

• sara e s

Någon som har erfarenhet av Cylinders förskola? Har bara hört positivt om dom. Vi fick redan på att vi fått plats åt vår lille knatte där i augusti, var förstahandsvalet så det känns iaf skönt! 

Nu ska jag bara hitta en bra förskola att jobba på också... Vill inte pendla när liten går på förskolan!  

• nea345
    nenwood skrev 2012-03-06 11:50:15 följande:
    Japp, han går på Månen, det verkar som att de är ute en del faktiskt, mer än jag trodde. Igår hade de varit ute en lång stund tydligen och han lär sig en massa sånger så jag tror de aktiveras en hel del.
    Det blir nog jättebra på Regnbågen också!
    Vår son går också på Månen och håller med - bra gård och dom är ute i princip varje dag en stund (ofta förmiddag). Och det har blivit lite mer aktiviteter nu (jämfört med hösten, sonen började i september) med sångsamling, sagogrupper osv. Antar att det blir mer och mer när barnen blir större. Så på det stora hela är vi också nöjda! Har hört gott om Regnbågen från folk som har barn där.
  • Hs Bobbo

Hejhej, kul att hitta en aktiv järfällatråd. Jag blir nog inte jätteaktiv men vill bidra m mina erfarenheter av Järfälla och då främst Kallhäll (vi bor i Stäket sen tio år). Förskola: vi har sonen på Teknikvägen o där börjar även dottern i höst. Jättebra förskola, framförallt småbarnsgrupperna. Lite spec är all utevistelse, medan de sover lunch så får de göra det ute i sina vagnar - fantastiskt! Utöver detta så är de ute jämt! En otroligt stor, rolig utegård med berg i dagen, skogsområde, sandlådor, klätterställningar, gungor, gräsroten, grillplats, ja det mesta. Visst har vi upplevt problem nu och då men det har rättat till sig med tiden. Vi har påverkat mkt i föräldrarådet också. de största barnen åker till Görväln med buss en gg per vecka. Cylindern har också gott rykte, likaså Kopparvägens förskola. Teknik, Ulvsättra och Kopparvägens har samma förskolechef. Barnsjukvård: Nordvästra Barnläkarmottagningen i Kallhäll med dr Sven Rane o sköterska Kerstin! Fantastiska! Dels är Rane mkt erfaren och bra med barn, dels har Kerstin superbra rådgivning via telefon (slår vårdguiden med hästlängder), dels har de öppen lätt akutmottagning varje vardagsmorgon, dels kan man boka tid. Tack vare denna inrättning slipper man vc som saknar barnläkare, eller knökfulla akutmottagningar. Ja vi är SÅ tacksamma att de finns här. Öppen förskola: den i Kallhäll är bra, Kerstin som handhar den är mysig och pysslig. Finns en i Kallhälls kyrka också men den har vi inte provat. Tror att man får vara med barn som är inskrivna vid vanlig förskola där, vilket man inte får på öppna (eftersom man i Järfälla har 15-18 timmars dagistid per vecka när man är föräldraledig med syskon så kan det vara bra att ha nåt kul att göra de dagar man har äldre syskonet hemma). Lekparker: finns en superstor och rolig en i Kallhäll, inhägnad med gott om sittplatser för föräldrar. Intill finns en fågelsjö som hålls öppen vintertid, full med gräsänder

scrapparanne.blogspot.com/ *Alvin kom till oss den 26 oktober 2007, och pyret i magen ska komma 27 januari 2011!
  • Hs Bobbo

Oj vad konstigt inlägget blev.... Hoppas ni orkar läsa ändå. Vill ni ha fler tips - fråga!

scrapparanne.blogspot.com/ *Alvin kom till oss den 26 oktober 2007, och pyret i magen ska komma 27 januari 2011!
  • 1975

Vi har fått plats till sonen på gullivers fsk. Jag skrev fel vid tidigare inlägg. Och dottern har kommit in på ulvsätra skolan. Jag hoppas att det blir bra det här!!

• Lisa K

Flyttar till Jakobsberg i maj och söker ett bra familjedaghem eller pedagogisk omsorg som det så fint heter numera. Hittade faktiskt ett på kommunens sida, det är privat och verkar lätt att ta sig till både med buss och bil. Tydligen är de två som driver det, varav en är utbildad förskollärare. Någon som kan tipsa om det är bra? skicker med länken så kanske någon vet mera och kan råda mig. http://annikasbarnomsorg.se/ 

• 1975

Piggelin var bor ni? Termovägen? Vi har fått plats till vår son från augusti på ulvsätra.

Svar på tråden järfällatråden 9