• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: jag håller självklart tummarna för dig! Det var inte jag som beställde vädret kan jag lova...

Idag har jag haft min vikarie bredvid mig hela dagen. Vi har i princip ägnat hela dagen åt att gå igenom rutiner etc. Hon lär vara rätt trött i huvudet i kväll!

eva: bra jobbat! Såklart att tjejer kan.

Hm, försöker lillebror att komma ut genom magen eller? Han har bökat som en tok i flera dagar nu. Mer än vanligt alltså. Såklart är det mysigt och sköt att veta att han busar där inne men samtidigt lite jobbigt. Han trycker verkligen uppåt på revbenen nu också. Jag är i v.33.

• Lilla

annhan: grattis till att ni sålt bostaden! Vad skönt!

Flingan: blir lite avis på att er tjej snart är hos er! (ute menar jag, hon är ju redan hos er) Toppen att du får ks!

utteröga: mycket att tänka på för dig... Varför har du haft skroten i armbågen?

• Lilla

Flingan: är det gravidbyxor eller vanliga? Jag är intresserad.

• Lilla

utteröga: men stackare som mår dåligt... Kram!

annhan: vi tog kopia på köpekontraktet och skickade in till kommunen (det var vad Järfälla kommun sa när vi ringde och undrade hur vi skulle göra). Om du faxar in köpekontraktet på måndag (ring först och säg att du tänker göra det), så borde det vara okej om de inte har ändrat reglerna.

• Lilla

annhan: vad trist om de inte kan hjälpa er då... Ring igen och var besvärlig som sagt. Lycka till!

• Lilla

AnnaLind: välkommen till tråden!

Matglad vad skoj med fika i stan! Det är inte särskilt ofta jag befinner mig där. Jag tar ju liksom tåget åt andra hållet varje dag. Senast var när du och jag var på Essingen.

Flingan: jag har haft problem med FB och även nätet i stort... Hur förlöper helgen på landet? Tycker verkligen synd om dig för att du har så ont... Blä!

Igår fixade vi i trädgården och sedan var vi i Täby och träffade kompisar. Idag är det mer trädgårdsfix. Jag och Idun har kört bort löven i räfsade ihop igår (de har vinterskyddat våra växter), jag har skruvat ner en växtspaljé och nu precis gödslat gräsmattan. Aj, vad ont i ryggen jag har nu... Ska vila lite innan jag sätter ny fart.

• Lilla

Flingan: denna hemska halsbränna...

Flingan och utteröga: vi drog iväg till nyöppnade K-Rauta och sen Bauhaus. Nu har vi massa jord, kantstenar, två hängblommor, en häcksax, ett till memoryspel (de delade ut på K-Rauta), trädgårdshandskar till Idun och maken (jag har flera par som jag vet var de är, makens var försvunna i förrådsröran m.m. Väl hemma igen åt vi lunch och sen dess har jag latat mig med att prata i telefon och nu sitter jag på sängen med datorn i knät. Så ja, jag tar det lugnt nu.

Utteröga: jag tycker nog också att du borde ringa/åka in akut. Det låter inte alls bra det där...

• Lilla

annhan: nej, vi har rätt liten tomt, men det finns alltid en massa att fixa ändå om man vill. Lycka till med samtalet till kommunen i morgon!

Flingan: vi ses i morgon då!

• Lilla

Marina: tack för tipset angående halsbränna!

AnnaLind: vad roligt att du också är gravid!

Svar på tråden järfällatråden 9