• Lilla

järfällatråden 9

Jessi: Angelina, vilket gulligt namn! Och promenad från Spånga låter duktigt! Bra jobbat!

• Lilla

umeafia: tack för boktipset!

Ska vi bestämma träff på måndag 3 maj då? Om det är fint väder kan vi sitta ute i Österdalslekparken (nära Matglad) och ha picknick, dvs alla tar med vad de vill äta. Kl. 11?

Jag jobbar sista dagen idag!!

• Lilla

annhan: hipp hipp hurra för Viktor på 1-årsdagen! {#lang_emotions_flower}

Ledig och trött. Somnade för sent igår, men hade igen lust att gå och lägga mig. Det får jag sota för nu. I badar, men vill INTE tvätta håret. Är era barn lika när det gäller hårtvättning?

Min pappa skulle komma och hälsa på oss över helgen, men han blev sjuk så det besöket blev uppskjutet. Jättesynd! Han bor 55 mil bort. Men han kommer en annan helg snart istället. Jag hade tänkt att vi skulle fira hans 60-årsdag (fyller i maj).

• Lilla

För oss blir det brasa. Det ska bli kul för jag har inte varit på nån sån på mååånga år.

• Lilla

Vi har varit i lekparken 1,5 timme och lekt med grannarna. Nu har vi ätit lunch och ska strax hälsa på samma grannar för  en liten fika (vi tar med pinnglassar). Idun har velat hälsa på dem i lägeheten i flera dagar. Vi ses mest i parken.

Annelie: grattis till 2-åringen! Det var ju nyss ni var hemma hos oss och fikade ju och då var han bara någon månad gammal. Vad fort det går!

Mirix: krya på lillmyran som är sjuk... Jag vill också se Alice i underlandet! Du får rapportera sen hur den var.

Matglad: visst var du och stora tjejen på Alice...? Vad tyckte ni? Jag vet inte när vi ska gå till brasan. Eller jag kan ju inte GÅ alls (får sammandragningar var och vartannat steg), så det måste nog bli bil dit. Men jag känner att jag inte vill boka tid för det kanske blir så att vi inte kommer iväg om Idun är för trött eller om jag är för trött. Vi kan ju höras på sms när/om vi går.

Flingan: kul tradition med elden på flotte i vattnet!

umeafia: ja, parken ligger rätt nära Björkebyskolan. Vad skönt att klippa sig och fixa håret innan bebisen kommer. Helt rätt! Var går du? Bra också att du handlade så mycket mat!

• Lilla

Matglad: jo, jag kan tänka mig att det blir svårt med bilen...

Nu har vi varit hemma hos grannarna och lekt och fikat. Hoppas på att I somnar i soffan en stund nu. Det skulle hon behöva.

• Lilla

Flingan: hoppas det går bra med att sluta med dagblöjorna för G!

Vi ska strax bege oss till grannarna som tänker bjuda oss på pannkakslunch idag. I och maken är ute och bygger klart ett tak till luftvärmepumps"grejen". Sen efter lunch och lek ska I och jag plantera blommor i tre stora blomlådor och en liten som sitter vid hennes lekstuga. Vi köpte blommor och jord igår på Plantagen i Hässelby (vid Åkermyntan). Första gången jag provade det Plantagen. Helt okej, men jag gillar nog det på handelsplatsen bättre. Det är lite större och luftigare.

Matglad: du fick väl sms:et igår? Vi stannade hemma för jag orkade helt enkelt inte bege mig iväg med dessa sammandragningar som kommer var och varannan minut, särskilt om jag inte sitter (men de kommer då också) plus att jag skulle varit tvungen att ha med mig en stol för att kunna sitta och vila typ hela tiden plus det trista vädret. Så jag hoppas jag är ursäktad.

• Lilla

Flingan: han stannar nog därinne ett tag till. Har inte känt nåt mer, baar vanliga sammandragningar. Jag gick också i demonstrationståg när jag var liten.

Nu är blommorna planterade, köket röjt och massa mellisfrukt uppäten. Pippifilm och datortid nu. Maken städar förrådet och spikar visst nåt just nu. Tyvärr hade jag räknat fel på blommorna så de räckte bara till de tre stora lådorna, inte till I:s kruka vid lekstugan. Nåja, det får bli blomköp en annan dag. Två små plantor orkar jag ju bära själv i alla fall. Jorden har vi ju redan hemma nu.

Utteröga: hoppas ni hittar nåt bra på Stinsen! Jag har faktiskt aldrig varit där. Är det bättre än Kistagallerian? Mår du bättre nu?

Svar på tråden järfällatråden 9