• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Saga09

Nu har det blivit bra igen med maten... misstänker att det kan ha haft med förkylningen att göra.... men igår när jag kom hem från jobbet så hade de sagt att hon ätit bra på dagis igår och det gick hur bra som helst med middagen.

Ang det här med att sova på förskolan... på vår förskola så sover de inomhus..aldrig ute i vagn vad jag vet och då har jag ändå varit där i 2 veckor på inskolningen. Här sovs det efter lunch inomhus på madrasser och det tog ett tag men nu verkar Saga ha fått kläm på det med :)

Radeklev: Uj.. hoppas att det antingen försvinner eller om det nu är vattkoppor så är det väl lika bra att det kommer nu kan jag tänka mig..

Så idag skulle vi ha åkt på 1 års kalas men igår hade de lite kräkfest hemma hos sig och jag vågar inte ta Saga dit med risk för smitta.. hon har ju precis varit sjuk så det blev helt enkelt ingenting.. men så himla trist för det är min systerson som fyller och vi ses inte så ofta..

Hoppas alla har en riktigt bra helg

• MammaAlex

Åsa: Vad tråkigt med kalaset men förstår att du inte vill åka dit. Kräksjuka är ju inget skoj alls. Vi har "peppar peppar" lyckats undvika det änsålänge, minns knappt när jag själv var sjuk senast...

På vår förskola sover de väldigt skyddat, intill huset men på baksidan och vad jag vet så finns där alltid personal som har uppsikt över barnen (de plockar ju in dem efterhand som de vaknar) Men jag förstår att ni inte vill det om det inte känns bra.

Febern på Alex kom smygande igår kväll och några små prickar in ansiktet så nu är jag ganska säker. Som ni säger så känner jag med att det är skönt att ha det överstökat nu. Har också hört att det är bättre att ha när de är små (dock inte för små) Det är tydligen mindre risk för följdsjukdommar då, typ lunginflammation och hjärnhinneinflammation. I natt har han sovit hos farmor och farfar då vi var på handboll igår så jag vet inte hur han ser ut idag. Ska fota honom när han kommer hem så får ni se honom...

Sephiroth: Jag tycker det låter som en jättebra idé att börja med sjalen. Det är ju inte värre än att om du skulle ångra dig så kan du ju köpa senare. Ska Loke vara på dagis när du är hemma med liten? Har ni 3 dagar eller 5 dagar i veckan? Här har de nyligen börjat med 3 dagar i veckan så det hoppas jag att de håller fast vid. =)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth

Mjo vi ska nog göra så om inte vi hittar nån superduper vagn som man blir alltför sugen på. ^^

Vilka har börjat med 3 dagar i veckan? Ni? Jag fattar inte. ^^

• Sephiroth

Ah, du kanske menar femtontimmarsbarnen? Loke kommer förmodligen att börja heltid efter sommaren då jag har planerat att fortsätta studera så mkt jag bara orkar. =)

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2011-01-29 19:44:37 följande:
    Japp jag menade femtontimmars, Alltså när du är hemma med bebisen om Loke ska vara på Dagis då?=)
    När var bebisen beräknad födas?
    Japp tänkte att han skulle börja dagis igen efter några veckor. Först ska vi försöka vara hemma alla fyra så att man får lära känna varandra lite. Bäbisen är beräknad i juli, får bättre bf på rutinultraljudet på onsdag. =)

Får hoppas att Johnny kan ta semester när h*n kommit.

Eftersom jag studerar får han vara på dagis heltid om vi "vill", men vi ska försöka pussla ihop det så att vi kanske kan vara hemma iaf halva dagarna. Allt beror ju på hur bäbisen sover.
  • lupin84

Theo kommer gå 15 timmar i veckan när grodan anlänt. Theo kommer vara hemma de första veckorna efter så vi alla är med från början.
    Vet ej vad de har för "regler" gällande 15 timmars barn...

I morn går vi in i v 30 Glad

• idamarja

oj vad bebisug jag får här när jag läser om ul o all förväntan :) hoppas på att kunne ge n-j ett syskon om inte allt för länge :) inget planerat dock.

läste mina dagboksanteckningar från när ja väntande n-j, efter 1 sep finns inga anteckningar, så kom han ju 4e, fast han var beräknad 20e :) mådde ju apa hela graviditeten, har lite graviditetsskräck, men det e ju ett nödvändigt ont om man vill ha ett litet mirakel :)

idag hade vi fint väder, var på en lång promenad m vagnen, o sen var vi till n-j´s farmor o farfar flera timmar, så skönt med söndagar, då behöver man inte känna dåligt samvete för att man dräller runt på byn. men i morgon e det vardag o bara att ta tag i allt igen, måste nog in till bvc m n-j o få en vikt, hans majs o vatten diet blir man ju inte direkt fet av.

• Sephiroth

Hemma från ett väldigt detaljerat och jättebra utfört ultraljud. =) Allting såg helt bra ut, hon visade verkligen detaljrikt med hjärna, hjärtklaffar, ryggrad och navelsträng mm. Skönt! Jag är såå lycklig!

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2011-02-02 15:44:58 följande:
    Hemma från ett väldigt detaljerat och jättebra utfört ultraljud. =) Allting såg helt bra ut, hon visade verkligen detaljrikt med hjärna, hjärtklaffar, ryggrad och navelsträng mm. Skönt! Jag är såå lycklig!
    Vad härligt tjejen!!! Skönt att ni fick komma till ett bra ställe
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3