• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • idamarja

här har vi haft en hyfsat varierad helg, inte bara jag o n-j ensamma hemma hela tiden, på fredag var vi till distriktsmottagningen o hämtade droppräknare o agregat för matdroppet, pga personlabrist skulle dom skicka grejjerna runt halva kommunen för att nån klåpare skulle lära sig hur den fungerade för att sen lära mig, men då har min sambo en faster som e sjuksköterska med man som är barnläkare (dom bor i sthlm men har hus nära oss som dom är i när dom e lediga) o nu var dom här så dom for med oss o hämtade hela utrustningen o så fick vi igång den, så igår kväll gav vi n-j matdropp för första gången, kändes både bra och lite ledsamt att han ska ligga kopplad till ett dropp in i magen större delen av natten. p-n dök upp igår kväll halvt otippat, blev ju en glad överraskning, o idag for vi till mitt föräldrarhem o här e vi nu natten :)
    vi var över till finska sidan med min mamma till en affär, som är öppet nästan jämt, mest för turister men den e skitstor o har allt mellan himmel o jord o lite till (vi har isväg över till finska sidan så det e lätt på vintern), så vi julhandlade lite, det var trevligt, o n-j hittade en trehjuling som han kunde sparka sig fram på där :)

det var nog mkt händelser för en helg, var iaf skönt att komma hemifrån en sväng även om det inte var så långt. n-j blev glad när han kom till mommo, han stortrivs här, o det gör jag också, skulle varit mer här om inte mamma jobbat hela veckorna

bubba: kul med barnteater, hoppas barnen gillar det, men det gör dom säkert, :) 

lupin84: trevligt att höra att resan var lyckad,men det förstår jag att det måste vara lite jobbigt med magen o just med maten när man är utomlands. men det går väl det också :)

• Sephiroth

Hur går det för alla med allt? Här har Loke börjat strula med sömnen igen. Igår sov han ingen middag alls men vaknade innan fem iaf. Uff! Undrar varför de har perioder när de vaknar jättetidigt, emellanåt? Har inte nån lust att gå upp halv fem om morgnarna. ^^

Har era börjat prata på riktigt? Loke har det och det är så sjukt roligt. Han härmar så gott som allt man säger och använder rätt ord till massa saker. Jag är impad! Inte konstigt han har vart så sjukt tjurig ett tag. ^^

God jul på alla också! Idag ska vi och försöka lyssna på hjärtljudet på bäbisen i magen. Håll tummarna att vi hittar det  så vi får en lugnare jul. Vecka 13 nu snart.

• lupin84
    Bubba80 skrev 2010-12-11 23:43:36 följande:
    Vad härligt att ni är hemma igen Hoppas ni hade en toppenresa! Hade ni mycket mygg/mosquitos eller hur det nu stavas? Har en kompis som var där bara dagar innan er som sa att det var hemskt med mygg??? Deras son fick hemska utslag i ensiktet.. stackarn

Hoppas ni har haft det kanon.

Här händer inte så mycket. Gubben har varit iväg på massor med jobb nu i dagarna. Och ska till Göteborg igen i veckan... Imorgon ska vi på barnteater inne í Stockholm Wallmans salonger...BAMSE. Jag vann det i en tävling Ska bli jättekul... Emil får dock stanna hemma med barnvakt då han är för liten. Så vi bjöd med en dagiskompis till storebro ist.

Hoppas all har en toppen helg

Ciao!
    Hade en hel del mygg... en prickig Theo då vi kom hem!
    Men de verkar inte som de kändes eller så... har inte sett att han kliat en ända gång...

Theo fokuserar på motoriken, säger mamma, pappa, dä, ss (ljus)
  • Bubba80

Sephiroth: Håller tummarna att ni hörde nåt Hjärta Har ni sånt där man lyssnar själv med hemma? Vad det nu hette?

Här härmas oxå för fullt med alla ljud

Nu är det fullt upp här hemma inför julen Massor att göra...

God Jul på er  och era familjer.

Kram Bubba & Emil Tomte 

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • idamarja

här snackas det en hel del men inte mkt som man förstår, n-j verkar inte kunna säga så mkt annat än ljud på m, försöker få honom att säga eitte (ordet för mamma) men det kan han inte, så han säger komiskt nog ma-ma,
    annars e det fullt ös från morgon till kväll, vi har varit ensamma hela månaden, p-n har bara varit hem nån natt då o då, men vi hoppas han kommer hem till julafton iaf :)

god jul på er!

• Sephiroth

God jul på er allihop! Grabbarna sover och jag fryser har ont i magen och är igensvullen i näsan.*skratt* vi hittade inget hjärtljud i måndags men ska tillbaka den 3januari och lyssna, hittar hon inget då ska jag be om Ultraljud. När kände ni som har fler barn rörelser med.andra eller tredje barnet? Nej om man ska upp och laga köttfärsfrestelse och Jansson. Ha en kanonjul!

• lupin84

Hoppas alla haft en toppen helg... god fortsättning!
    Vi har bara haft det bra, träffat familjen och släkten.. ätit massa gott, och en hel del julklappar!

Är dock väldigt förkyld nu..=/ blir så trött... tur Tommas är hemma och kan vara lekpappa lite extra då jag inte har någon röst...

• Knubbe12

Radeklev: Spännande med nytt boende! Flört

Sephiroth: Jag kände rörelser kring vecka 16 eller 17 med barn 2 och 3 tror jag. Precis innan rutinul. var det i alla fall. De var mycket diffusa, men när man vet hur fosterrörelser känns så brukar man ju märka av dem tidigare än under första graviditeten. Med första barnet kan jag inte minnas att jag kände något förrän efter rul. Jag var faktiskt helt säker på att det inte var någon därinne ända tills jag hade sett honom...

I dag har vi varit ute i flera timmar. Lillskrutten vill ju aldrig gå in! Han vägrar dessutom åka pulka, bob osv, utan ska gå själv, ofta åt helt motsatt håll så det tar ett tag att ta sig fram Tungan ute Nyaste ordet är "Maja" (vår hund) och sedan har han en hel del andra läten för sig, bl.a  så "sjunger" han mycket (nynnar melodier och sjunger vissa av orden). Sedan går han runt och knackar på alla dörrar inomhus och säger "go goooo" (God jul).

Hoppas ni alla haft en riktigt härlig jul med en massa mys och god mat + att ni som är förkylda kryar på er! Hjärta 

• Saga09

God fortsättning :)

Nu var det länge sen jag var här igen känner jag... förstår inte var tiden tar vägen...

Apropå det här med att prata så säger Saga saker som mamma,pappa, katt, vovve, pippi, titta, bua ( bajsa) hej samt tack tack :)

Hon ska börja på dagis nu den 10 januari - känns jättekonstigt.. nu är hon ju hemma med min man när jag jobbar men jag känner ju honom så att säga.. haha och vet hur han är... blir svårare att släppa taget till personer man inte känner även om jag är fullkomligt övertygad om att de kommer att ha god hand om Saga...

Hörrni hur sover era nu?
    Jag blir så förvirrad för Saga sover så oerhört bra. Hon somnar kanske vid 19 - sover hela natten och vaknar mellan 9 - 9.30.
    Det är väldigt sällan hon sover på dagen sen av förklarliga anledningar kanske.. hm hm...

Näe nu blev det kaffedags märker jag.. hoppas ni alla haft en riktigt bra jul :)

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3