• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • lupin84

Theo somnar mellan 19-19.45, vaknar mellan 7-8.30 (om vi är lediga)

Theo sept 09, bebis april 11
  • idamarja

nu har vi firat jul och varit på dop, o så har jag hunnit bli moster :) min syster fick sin bebis 8 veckor tidigare än tänkt, men hon var frisk och stark så hon mår bra o har redan flyttat ut från kuvösen. jag och n-j for till mina föräldrar på julaftonsmorgon för vi visste inte om p-n skulle hinna ner, men det gjorde han, kring 17 snåret hade han hunnit ända till mina föräldrar. igår var vi till gällivare på dop, min väninna döpte sina tre yngsta barn, det var första gången jag var på ett dop med så stora barn, o så många framförallt :)
    i morse för p-n upp igen så nu e vi ensamma igen, men en annan av mina systrar kommer m sin familj i morgon, så det blr trevligt :)

n-j har uppenbara problem med talet, vilket inte var något oväntat men det lär väl bli tal om stödtecken o sånt tyckte jag logopeden sa sist. han förstår ju allt o försöker härma men det som kommer ut låter mest likadant allt. han har inte börjat gå ännu heller, men det är verkligen på gång, så det är väl bara att vänta, vi vet ju att även det inte är något konstigt med tanke på alla narkoser han gått igenom.

igår på dopet fick vi höra av var o varannan att han är sååå liten, han kan inte vara mer än 9 månader...väldigt skärpt 9 månaders isåfall hade jag lust att säga, bara för att han e liten till växten så borde dom ju se att han är i utveckligen som en ettåring.

n-j sover ca 12 timmar nattsömn, o för det mesta en gång på dagen, 1-2 timmar, men ibland behöver han sova lite tidigare o då blir det knepigare på eftermiddagen.

• Bubba80

Radeklev: Hoppas ni stormtrivs i nya huset

Sephiroth: Tror jag kände rörelser runt vecka 15 med Emil. Med Filip kände jag nog inte förrän efter rul, tror det var så sent som i vecka 22-23.
    Hoppas du mår bättre nu

Emil somnar oftast nån gång mellan 20-21 och sover till 7-8. Fast ibland hoppar även han över att sova mitt på dagen och då somnar mycket tidigare.

Vad kul att se så många här igen Hoppas alla haft en toppenjul?

Nu ska familjen iväg på lite shopping

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sephiroth

Måste dela med mig av min glädje, vi hittade hjärtljuden idag! Jag gick dit tidigare för jag var så orolig.155 söta små slag, men det tog säkert fem minuter att hitta så jag var bra nervös! :) plötsligt känns det på riktigt att man ska bli tvåbarnsmamma. Haha! Gott nytt år på er allihop lite i förväg.^^

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-12-29 09:40:20 följande:
    Måste dela med mig av min glädje, vi hittade hjärtljuden idag! Jag gick dit tidigare för jag var så orolig.155 söta små slag, men det tog säkert fem minuter att hitta så jag var bra nervös! :) plötsligt känns det på riktigt att man ska bli tvåbarnsmamma. Haha! Gott nytt år på er allihop lite i förväg.^^
    Å vad härligt...Vad kul Ja det är en sån mysig känsla när man hör dem första gången Hjärta 

På min MVC skulle man aldrig fått lyssna så tidigt... de är en aning speciella här Obestämd

Vi önskar väl oxå Gottnytt år till er alla i förskott
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • idamarja
    mysigt att du kunde höra hjärtljuden :) man kan behöva något sådant så man förstår att det är på riktigt :)

vi väntar på p-n, som vanligt haha...men ryktet har nått mig att dom blivit kara där uppe på fjället iaf, så jag hoppas han dyker upp innan nyårsafton.

gott nytt år på er allesammans! :)
  • lupin84
    Så härligt =)
  • Saga09
    Åh vad härligt :) grattis *s*
  • Saga09

Återigen jag då med mina funderingar...

Hur mycket och ofta äter era "små"?

Saga äter oftast bara 4 gånger om dagen med endast 1 lagat mål mat.. inte vet jag om jag skulle behöva ge henne mer mat.. hon verkar inte hungrig men äter som sagt mer än glatt när hon får mat..  blir ju lite nojig över att hon kanske får för lite mat än vad hon behöver..

• lupin84

Theo äter
    frukost ca 8
    någon frukt vid ca 10
    lunch ca 11.30
    mellanmål vid 14.30 (flingor, macka,osv)
    Mer sällan middag vid 17 annars ev macka, gröt...
    välling ca 19

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3