• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2011-01-13 11:09:12 följande:

Jaha, då fortsätter väl jag då! Flört

Har varit på jobbintervju i dag på en privat förskola. En lång lista på sökanden till tjänsten, så mina förhoppningar är tyvärr inte så stora, men ni får gärna hålla tummarna för mig ändå! Tungan ute

Heja n-j! Härligt att han börjat gå! Arvid befinner sig för tillfället sällan på golvet, utan mer kring taket... Han är en riktig liten klätterapa och ska upp på precis allt. Nä, nu ska jag fortsätta packa inför flytten. Hoppas att dte är bra med er alla?!

Håller alla tummar jag kan

Ha ha... ja Emil är oxå en klätterapa som befinner sig oftast på alla andra ställen än i marknivå

Hejja N-J... skam den som ger sig Hoppas ni har det bra i Lapplandet?

Sephiroth: Härligt att bäbis sprattlar på...vilken vecka är du i nu? När var det dags för ul?

Här händer inte heller så mycket utöver det vanliga. Storebror går på dagis och pappan jobbar. Helger går åt till massor med aktiviteter med barnen och MASSOR med familjemys Hjärta

Hoppas alla mår bra / Kram från oss
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Sephiroth

Jag är i vecka 15+1 idag. Känns lite skumt att livmodern är uppe vid naveln redan.:S men men! Ultraljudet är andra februari, men ska på klarasamtal nu på onsdag och då skulle vi kolla lite snabbt också med Ultraljudet.

• idamarja

balder77: håller tummarna vi också :)

sephiroth: mysigt med bebis på gång, o ljuvligt när man börjar känna att den verkligen är där :)

n-j tramar på för fullt, o har även han börjat klättra, här om dagen hade han lyckats komma åt min kaffekopp som jag orutinerat lämnat på bordskanten, kallt kaffe förstås så det var ingen fara att han tog sig en slurk.

på tal om bebis så försöker vi nu organisera en resa ner till min syster, som fick sin bebis i december, vi som skulle åka nu i januari o titta på magen, men den bebisen hade bråttom ut, så nu får vi åka o titta på bebis istället :) då blir man väl toksugen själv :)

och på tal om dagis, jag håller på att söka vårdbidrag för n-j nu, så jag ska kunna vara hemma med honom, sätta honom på dagis känns inte som ett alternativ just nu, det är så mkt kring honom hela tiden, jag som trodde det skulle bli bättre o lättare ju större han blir, men nu har han fått förkylningsastma, eller problem med andningen när det är kallt också, så det ska inhaleras o grejjas numer också.

gubbstrutten ser vi inte så mkt av, hehe, nu är det rätt lungt men vi har våra renar betande på fjället så han måste vara där mest hela tiden, jag håller tummarna för att betet ska vara bättre här nere i skogarna så dom flyttar ner, o då kommer gubbarna hem varje kväll iaf :)

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2011-01-14 08:21:13 följande:
    Jag är i vecka 15+1 idag. Känns lite skumt att livmodern är uppe vid naveln redan.:S men men! Ultraljudet är andra februari, men ska på klarasamtal nu på onsdag och då skulle vi kolla lite snabbt också med Ultraljudet.
    Oj, vad tiden går! Jag såg en dokumentär i går om ett par som fick sexlingar. Kvinnans livmoder nådde naveln redan i vecka 12 och hon hade grymma cravings efter kebabsallad (utan ost och ananas...). Detta sägs vara ett säkert tecken på att det huserar fler än en i magen Flört He he he...

Nä, jag bara svamlar såklart Tungan ute Antar att Klarasamtal är detsamma som Aurorasamtal, som det heter här. Gick på sådana både när jag väntade första och andra barnet. Hoppas att du får träffa en bra samtalskontakt och att ul går bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2011-01-14 14:00:21 följande:
    Oj, vad tiden går! Jag såg en dokumentär i går om ett par som fick sexlingar. Kvinnans livmoder nådde naveln redan i vecka 12 och hon hade grymma cravings efter kebabsallad (utan ost och ananas...). Detta sägs vara ett säkert tecken på att det huserar fler än en i magen Flört He he he...

Nä, jag bara svamlar såklart Tungan ute Antar att Klarasamtal är detsamma som Aurorasamtal, som det heter här. Gick på sådana både när jag väntade första och andra barnet. Hoppas att du får träffa en bra samtalskontakt och att ul går bra! {#emotions_dlg.flower}
    Hahahah, du är riktigt knäpp du. ^^ Men fan så gott det vore med en kebabsallad!! Ååååh, måste nog ha en idag!

Japp det är samma sak som aurora, och jag hoppas verkligen att jag får någon vettig person. ^^ Ska bli så skoj att få se bäbisen, så det känns som något att längta efter samtalet istället för tvärtom. Det är säkert så hon tänkt ut det. ;)
  • Bubba80

Förlåt för min okunskap...men vad är aurora/klarasamtal?

Tungan ute hmmm... har massor med cravings...men inte tusan e jag gravid

Hjärta Satsar på en tredje till 2012 Hjärta

• idamarja

har era småttingar blivit kallad till tandhygienisten? jag o n-j var dit i veckan, bara info, iofs kanske dom hade kollat i munnen om det inte varit för att jag sa att dom inte fick det om det inte var livsnödvändigt, n-j är jätterädd för vitrockar som kollar i munnen, nå iaf så sa dom bara att ja inte skulle ge cola i nappflaskan o borsta hans tänder två gånger om dagen, ja blev lite irriterad o frågade om det var för dessa självklarheter dom bett mig komma, tandhygienisten sa då att det inte är så självklart för många föräldrar, då blev ja förfärad, finns det än idag föräldrar som ger saft o dricka i nappflaskan, o inte borstar tänderna på sina barn...alltså, klart n-j nångång har druckit saft, men inte hemma, o definitivt inte regelbundet ur nappflaska.

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2011-01-14 17:06:54 följande:
    Förlåt för min okunskap...men vad är aurora/klarasamtal?

Tungan ute hmmm... har massor med cravings...men inte tusan e jag gravid

Åh, vad roligt! Har ni börjat försöka nu eller hur gör ni?

Klara/aurora är för förlossningsrädsla, som jag lyckades dra på mig efter förlossningen med Loke. Men det ska nog gå bra! Ser så fram emot att få se en snabbis på bäbisen i magen! Hoppas att hon inte glömt att hon lovade det så att det inte blir av!
    idamarja skrev 2011-01-14 22:40:46 följande:
    har era småttingar blivit kallad till tandhygienisten? jag o n-j var dit i veckan, bara info, iofs kanske dom hade kollat i munnen om det inte varit för att jag sa att dom inte fick det om det inte var livsnödvändigt, n-j är jätterädd för vitrockar som kollar i munnen, nå iaf så sa dom bara att ja inte skulle ge cola i nappflaskan o borsta hans tänder två gånger om dagen, ja blev lite irriterad o frågade om det var för dessa självklarheter dom bett mig komma, tandhygienisten sa då att det inte är så självklart för många föräldrar, då blev ja förfärad, finns det än idag föräldrar som ger saft o dricka i nappflaskan, o inte borstar tänderna på sina barn...alltså, klart n-j nångång har druckit saft, men inte hemma, o definitivt inte regelbundet ur nappflaska.
    Exakt samma som de gör här, så jag ringde och sa att vi inte ville komma på det mötet eftersom jag redan kan sådant. Mao vi skippade det helt.
  • Saga09
    Bubba80 skrev 2011-01-14 17:06:54 följande:
    Åh vi med :) Spännande... *s*
    idamarja skrev 2011-01-14 22:40:46 följande:
    Saga var hos "tandläkaren" i november men det var mest en massa frågor tycker jag.. sen tog de nåt prov i munnen men inga stora grejer.. kollade typ våra tandborstningsvanor och hur ofta Saga borstade tänderna :)
  • Bubba80

Tänkte börja försöka efter sommaren, så om turen är med oss så föds våran efterlängtade nr 3 2012 Hjärta 

Åsa: Vad roligt att ni med skall fösöka Ja det ska verkligen bli spännande...

Vi skippade oxå tandläkaren,,, är ju mest information och det har jag varit på när Filip var runt året. Känns som att det mesta borde man kunna. Emil är dessutom jätteduktig på att borsta tänderna. Dagens höjdpunkt tycker hanFlört

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3