MammaAlex skrev 2011-01-21 20:59:57 följande:
Grattis till nya jobbet Balder77 Hoppas att det mynnar ut i en längre anställning=) Kan ju lätt bli så i den världen när man väl fått in en fot. Men blev ju attans nyfiken nu när du skrev att den var känd...
Sephiroth: Skönt att samtalet kändes bra! hoppas att verkligen för din skull att denna förlossningen blir 1000 gånger bättre än den förra!
Förskolan har gått toppen. Idag blev han lämnad själv där för första gången (de kör ju kort föräldraaktiv inskolning) Det hade gått fint. När maken hämtade honom hade personalen sagt att det hade varit toppen att ha 12 till sådana som honom. Där är ett barn som blev inskolad veckan innan Alex som har varit ledsen typ hela denna veckan. Förstår att det tär lite på personalen. Nästa vecka blir det på riktigt. Ska bli spännande att se hur jag ska hinna med allt på morronen.
Jag jobbar i en förskoleklass. Är riktigt roligt=) Vi har några lådor kvar att packa upp men allt viktigt är uppe så vi bor bra. Det är toppen med källare för då behöver inga gäster se våra lådor=)
Vad hittas på i helgen? Vi ska hjälpa brorsan att flytta och sedan blir det handboll för hela slanten på tv:n ska träffa vänner och kolla tillsammans. På söndag blir det en badstund med samma vänner=)
Trevlig helg!
Tack! Ja, jag hoppas på ett längre vik framöver. Ja, altså förskolan är känd inom den pedagogiska världen så att säga

Är man inte pedagog så är det nog inte så stor chans att man hört talas om den. Kanske har namnet nämnts på fb

, men jag vill inte att det kommer ut på Familjeliv... Det är i alla fall en helt fantastisk miljö som de lyckats åstadkomma som inte liknar något annat och det ska bli så spännande!
Åh, förskoleklass! En riktigt härlig ålder!
Vad skönt att det går så bra på förskolan för Alex. Ja, att hinna med allt på morgonen när man har brättom är en riktig pärs, men det brukar ordna sig. Arvid börjar inskolningen i början av februari och jag känner mig verkligen orolig. Vi hade turen med oss och har fått in honom på ett toppenställe, men jag har på känn att det kommer att strula med vilan och då är ju hela dagen liksom förstörd. Hur söver ni era små nu? Somnar de själva i spjälsäng dagtid eller hur gör ni? Vi har läst för de äldre syskonen när de var små. Legat i sängen bredvid dem och läst och sjungit och det har fungerat bra. Vi gör detsamma med A, men sista veckorna har han börjat fara runt som en virvelvind och har svårt att komma till ro. Det tar en timme att få hoonm att somna ibland. Antar att de kommer att dra honom i vagn och låta honom sova ute och jag vet inte riktigt ännu vad jag tycker om det. Känns lite otryggt, för det första...
För oss blev det Ikea i dag. Tyvärr var mycket som vi skulle ha slut, vilket är lite trist när det ändå är 30 mil... Sedan köpte vi såklart lite grejor med fel mått också (hissgardiner, tavellister osv). Dvs det var ungefär som det brukar...

Kul att få strosa runt lite i alla fall. Vi hade bara dottern med oss och resten av barnaskaran stannade hemma med morfar som barnvakt. Det gick toppen och de hade haft jätteroligt! Arvid fullkomligt avgudar morfar och det är ömsesidigt såklart... Just det, det var ett till ord han börjat med. "Boppa" (morfar). "Hej Boppa" sa han i morse.
I morgon fortsätter vi montera möbler och sedan är det dags för dotterns första cheer-leadingpass.