Inlägg från: Kulta17 |Visa alla inlägg
  • Kulta17

Löpartråden 13

Idag ska mannen springa MalmöMilen. Jag måste ta hand om dottern då vi inte har möjlighet till barnvakt så jag får springa min mil imorgon i lugn och ro. Det ska regna här idga också så jag är väl inte allt för avis på honom

• Kulta17

Blev sjukt inspirerad och avis då mannen sprang MalmöMilen igår. Han slog sitt personbästa och allt

Gjorde en egen mil idag: 58.30. Mycket nöjd OCH trött! Hoppas benhinnorna inte säger ifrån imorgon!

• Kulta17
    Göteborgstjej skrev 2011-07-15 13:26:29 följande:
    Så less på smärta nu - men... funderar ju på om det går att springa ändå? Och om det går att springa med en annan teknik? Alltså - hur springer man för att ha en löpteknik som är så skonsam som möjligt för höfterna? Långa kliv? Korta? Men höften så stilla som möjligt förmodligen, men hur gör man det? Ska man springa lite mer bredbent kanske så rör sig höfterna mindre??
    Kontakta en löpcoach eller personlig tränare som kan löpning. Var dock noga med och berätta hur din kropp fungerar så han/hon lyssnar och utgår från DIG och inte från sina egna idéer t ex kanske framfota löpning inte är bra bara för att det just nu är "inne".  Alla är olika och det är viktigt att man får hjälp som hjälper och inte som gör att man ska ändra allt (tycker jag i alla fall).
  • Kulta17

3 dagar till Halvmaran!!

Blev av med benhinneprobelmen (peppar, peppar) men för tre veckor sedan fick jag halsfluss! Nu vet jag inte riktigt hur det ska gå. Igår började den falska ischiasnerven att pöka också...

Skriver som Jesse: Känner mig inte så stark längre, men kanske det är rampfeber. Får hoppas på det!

• Kulta17

Mitt första så jag är glad om jag bara tar mig i mål! Hoppas kunna starta och kunna jogga hela tiden!

• Kulta17

Ni som sprungit långa lopp:
    Hur laddar ni matmässigt de sista dagarna och samma dag?

• Kulta17

Kattstugan: Alla praar så mycket om att man ska äta massor med pasta dagarna innan och t om till fukost på löpardagen. Jag känner lte som du. Jag sprang 15 km ett par timmar eter frukost en dag och det vr inga problem.
    Det är ju inte så attt jag tar ut min fullständigt för att  en bra tid utan mer vill ta mig runt!

Dricker ni vatten eller sportdryck under loppet? Har hört att sportdrycker och gel kan ge problem med magen!

Svar på tråden Löpartråden 13