Inlägg från: Kulta17 |Visa alla inlägg
  • Kulta17

Löpartråden 13

Får man vara med här?

Har precis kommit hem från Mallorca. Fick till 3 ggr joggning där. Tog dock bara tiden så jag vet inte hur långt jag sprang. Känns inte superviktigt heller då jag sprang på asfalt/plattor och fick ta det lugnare för att inte få ont i knä och skenben.

Försöker springa 3 ggr i veckan. Gillar morgonen bäst. Sprang imorse 5,34 km på 29:55 minuter = ca 5.60 min / km.  nöjd.

Har inget direkt mål men skulle vilja springa ett lopp innan sommaren är slut. Trist dock att göra det själv! Någon från Malmö här? Om jag inte får till ett lopp får målet bli att springa en mil själv. Sprang en mil innan jag blev gravid (ca 5 år sedan) har sedan fått ta det lugnt då jag haft reumatism utslag i blodet (dock bort nu).

Ska prova jogg.se igen. Att ha som mål att se km växa är inte dumt. Tack för tipset Byggd av bommull.

Hur gör ni andra då inspirationen och motivationen tryter?

• Kulta17

Jag har fått ont i hålfoten kan det vara att jag sprang 3 dagar på asfalt/sten och nu när jag kom hem på stig och grus igen? TRIST!!!! Kanske dags för nya skor. Vad tror ni andra?

moe: Jag är också ganska uthållig, men har svårt att ta ut mig och springa längre. Klarar nog en mil idga om jag "måste" men det vore kul att bara kunna springa en mil som man idag springer 5 km! Har svårt att se hur jag ska komma dit. Intervall träning är inget för mig.

weimea: Kvällsrunda på 23,3 km... shit! Sprnger du alltid så långt? Imponerande!

• Kulta17

Waimea: Vad är lugn löp fart för dig?

Jag har fortfarande ont i hål foten hade tänkt jogga imorgin, men får nog skjuta på det tyvärr! Trist.

• Kulta17
    Tessan 26 skrev 2010-06-08 20:53:42 följande:
    Hej!
    Hittade tråden av en slump och är en liten nybörjare inom löpning...så jag har inte kommit så långt som jag vill än :)
    Försöker köra ett par rundor i veckan på dryga 5 km/gång. Funkar bra och jag klarade vårruset på 27:29 i maj och började träna i mar/apr så jag är rätt nöjd!
    Nu har jag blodomloppet och tjejmilen framför mig.

Har dessvärre fått ett litet problem. Jag har aldrig haft problem med knän. Men efter en löprunda, dagen efter, kan jag känna mig lite "öm" inne i knäna. Som att det drar lite.
    Någon som vet vad felet kan vara? Och vad jag kan göra för att förhindra det. För det brukar gå över innan nästa runda så det är inte "bestående". Men jag vill inte riskera att dra på mig skador!

Vore jätteglad om någon kan tipsa mig om hur jag ska "springa" rätt...

Kram
    Bra tid Tessan
  • Kulta17
    Waimea skrev 2010-06-08 22:32:44 följande:
    Kulta: Någonstans kring 5.20 - 5.30 min/km är lugnt för mig.
    Shit! Och jag som är nöjd med 5:60 min / km på 5 km! Imponerade nör du springer så snabbt!
  • Kulta17

Japp det är underbara Skåne det

Blev 5,4 km idag = 30.54 minuter. Hade inte ont i hålfoten innan och under joggningen, men ett tar efter återkom det fy vad trist!

• Kulta17

funderar starkt på 7 km imorgon. Har dovck flyttat de sista två dagarna så jag tar det nog efter frukost

Svar på tråden Löpartråden 13