• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • Angdev
    star67 skrev 2015-02-09 11:24:20 följande:

Tack för ert tips????

Jag har en fråga ange reklamation . Jag hade köpt en vinter jacka på rea kommer inte i håg hur mycket kostade , det är från modell 2012 sa dem men jag köpte den 2013 på rea, den var stor började använda den i år, har använd den i ca 4 mån , tyvärr dragskjdjan är sönder men i övrigt som ny, Lindex vill ge mig tillbaka 100 kr ???? vad tycker ni är det bra / rätt bedömning ?

Du har reklamationsrätt i 3 år om man kan visa att det är ett ursprungsfel och inte slitage.
  • spratteldockan

Idag började Åhlens City med köp 3 betala för 2 på rean för barnytterkläder.
    Kanske är det så även i andra Åhlens-butiker, vet inte. Och kanske för all rea, inte bara barnytterkläder. (jag var fokuserad och stressad)

Det fanns mycket kvar av vinterkläder för barn i deras eget märke plus en del Reima och Didrikssons.

Gillar inte riktigt köp tre betala för två, Man lägger ändå ut med en del pengar på de första två och så blir det ofta typ ett par vantar som billigaste grej.

Frågan är om man ska ha is i magen och chansa på att det blir ett steg tre: halva rea-priset? Det fanns skyltar där det stod "slutrea" på, men det begreppet börjar bli rätt urvattnat. Ofta kan det bli ytterligare sänkningar på slutrea-priset, nåt som t.ex Ecco är experter på.

Joy har också börjat med köp tre betala för två på rean.

• Tess90
    star67 skrev 2015-02-09 11:24:20 följande:

Tack för ert tips????

Jag har en fråga ange reklamation . Jag hade köpt en vinter jacka på rea kommer inte i håg hur mycket kostade , det är från modell 2012 sa dem men jag köpte den 2013 på rea, den var stor började använda den i år, har använd den i ca 4 mån , tyvärr dragskjdjan är sönder men i övrigt som ny, Lindex vill ge mig tillbaka 100 kr ???? vad tycker ni är det bra / rätt bedömning ?

Om du inte har kvitto på plagget så är det tyvärr så att om plagget exempelvis blivit sänkt ytterligare eller det har varit halva reapriset så är det den summan man får tillbaka. Det är alltid upp till kunden att bevisa vad man betalat för en vara. Sedan är det även så att om inte dragkedjan var trasig när du köpte den eller har ett fel som fanns där ursprungligen så har du inte rätt att reklamera - reklamation kan endast göras på fel/skador som funnits på plagget vid inköpstillfället :) så då är det generöst av butiken att ge dig iallafall en liten ersättning :)
  • Loncelot

REA-final! 50% rabatt på dyraste varan+30% på resten av din reabeställning*. Tom söndag. Ange kod: 315509. Villkor på ellos.se

• Loncelot

50% på hela rean på jotex, hela beställningen, kod 151948 Endast mellan 11-18 idag.

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2