• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Venus

Tina, för allt i världen, släng inte brevet... Det står att han tänker väcka dig klockan 5 på morgonen... Mellan 23-06 eller liknande ska det vara tyst i huset... Om ingen har klagat på dig hittills så har du inget att vara orolig för vad gäller anklagelsen mot dig... Ring Hyresgästföreningen och din hyresvärd imorgon och berätta detta... Så får vi se vad som händer, men oavsett så har du din skuld kvar och vräkningen gäller...

• vårsol

Oavsett vilka grannar man har så kan man inte välja att låta bli att betala hyran. Det är konstigt att resonera så.

Spara brevet som bevis om det blir fler problem. Det är ju ett hotbrev och det är förbjudet att hotas.

• Icapika

Vid varje vräkning är hyresvärden tvungen att kontakta sos och tala om att de vräker den och den personen. Men sos är inte tvungen att hjälpa till annat än när det gäller barnfamiljer. Så förmodligen var väl ett brev som sos skickade ut när de informerats om vräkning.

• Miss Daisy

Vilket konstigt resonemang, det är klart att man måste betala hyran. Trist med en granne som stör men då får man ju ringa tilt hyresvärden dagligen och klaga eller försöka byta lägenhet. Det är klart att inte socialen kan hjälpa folk som bara har struntat i att betala när det finns folk som är hemlösa och skulle göra vad som helst för att få bo nånstans. Ursäkta, men som man bäddar får man ligga.

• Solaris

Instämmer med Venus och Pizan, släng för allt i världen inte brevet, det är ju bra att ha som bevis att han är knepig.

• Tina R

jag har inte slängt brevet jag har klagat både hos hyresvärden och störningsjoruen men hyresvärd skiter i det rent ut sakt dom tycker tydligen att man får hålla på såhär när jag har ringt störningsjoren så kom dom direkt med två bilar och två st personer ivarje bil dom ringde på hos honom men han skit i att öppna och till slut så fick ströningsjoren ringa polis för att han inte öppnade men när polisen kom så öppnade han inte ändå när man ger sådan klagesemål hos ströningsjoren så kontaktar ju dom hyresvärd nästa dag och sen ska hyresvärden kontakta soc men det har dom inte gjort och grannen har inte fått någon varning heller jag ringde soc och frågade om det ska gå till såhär men det ska det inte göra sa dom men imorgon ska jag kontakta soc dierkt om detta brev och se vad dom säger det är väl nämligen ingen ide att ringa hyresvärden för dom skiter ju i det ändå. Såhär skriv han i brevet.

040628 19.30
    var hemma ringa påni öppnade inte skulle prata med er!
    Nu måste det bli slut på klamande i golv kast med möbler slående i dörr Vi blir väckta 5av7 näter av erat oväsen 23.00 till 01.30 grann. i 5a
    vill ej vara otrevliga men blir det ej slut så kommer ni att bli väckta kl 05.00 varje morgon så ni förstår hur det är att aldrig så sova en natt. Sov på nätterna och gå upp morgonen
    P.S. Jag vet att ni var hemma när jag ringde på
    hälsningar !!!!!!!!!!!

• Snurrig

Betalar man inte hyran då blir man vräkt, oavsett omständingheterna.
    Ni skulle ha fortsatt att betala hyran samtidigt som ni hade kontakt med hyresvärden/hyresgästföreningen!

• Alvskatt

Hoppas det löser sig...har ni släkt eller vänner som ni kan bo hos tills ni hittar någon ny lägenhet?

• Tina R

nej men vi ska åka och titta på lägenheter imorgon och den hyresvärden vet om vad som har hänt oss och varför vi inte har betal hyran och hon förstår oss fulstädigt så vi får lägenhet oss henne

Svar på tråden Vräkning