• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tin o Trolls mamma

Men hallå, nu ger jag upp.. 55 kvm är ju ganska stort om man bara är 2 vuxna. Jag har bott med mina 2 barn i en 1,5:a på 40 kvm utan dusch och toa. Delade med två tjejer ute på vinden. Det funkade det med..

Sälj möblerna så får du pengar eller magasinera dem om du inte kan skiljas från dem!!

Var glad att soc fixar nåt alls åt er!

Ekorren.

• Tina R

Men vi ska ju inte på där så länge i lägenheten när man har gjort upp med en avbetalninsplan med hyresvärden så tar dom bort hyresskulden på kronefogden. Och jag har kontaktat Länsstyrelsen dom sa det att soc får inte bestäma bara sådär vilken lägenhet man ska ha både jag och soc ska bestäma igemnsamt vilken lägenhet man ska ha sa dom på länsstyrelsen så dom gör fel sa dom så dom kommer att medela på soc att vad lagen säger om dom inte går med på det så kommer dom att få en prick på sig. Jag får veta lite mer hur länsstyrelsen kommer att göra när dom ringer imorgon.

• Monky

Tror snart inte detta är sant! Har soc ordnat en lägenhet åt er som dessutom är så stor så tycker jag att ni ska vara förbaskat tacksamma!
    Länsstyrelsen kan dra åt pipsvängen, vadå att bestämma lägenhet gemensamt? Någon som sett lägenheter växa på trän???

Nu har ni ju dessutom betalningsanmärkningar så det kan ju ta ett tag innan övriga hyresvärdar vill ge er chansen till en ny bostad, så ni ska vara nöjda och glada för den enorma tur ni haft!!!

• therreh

håller med. fattar inte ens att du har mage nog att anklaga soc för lgh:en dom skaffat åt er! var glad att allt löste sig istället för att bara klaga hela tiden!

• KCsMama

Det är ju knappt man tror att det är sant! Det är väl bara att tacka och ta emot?? Otacksamt kallar jag det!!

Och vad gör det om ni inte får plats med dubbelsäng?? Jag och min make delade en 90cm i ett halvår och sedan en 120 när jag var gravid. Först nu när jag väntade andra barnet som vi köpt en dubbelsäng! Man får väl nöja sig med det som går att få?

• Tina R

Ja ni kanske tycker det är fel att dra in länsstrylesen men det tycker inte jag när man har rätt så har man det man ska inte behöva på i en lägenhet som är så liten att man inte kan få ha sina möbler där och om ni tycker det är dumt så är det väl upp till er

• Kajsan

TinaR

Det du skriver tycker jag är ett HÅN mot alla de som gör rätt för sig och ändå lever på få kvadratmeter!
    Var tacksam över att ni får hjälp istället för att ställa oberättigade krav.
    Vad är det ni vill ändra på? Vill ni ha större lägenhet?
    Herregud....

• Tin o Trolls mamma

55 kvadrat är INTE litet!!!

• Solaris

Tina R, nu får du väl ta å ge dig!

Har följt tråden , och tycker ni enbart skall tacka och ta emot att soc överhuvudtaget hjälpt er som betalningsanmärkningar och allt, och du 55 kvm. är inte alls jättelitet.När min (numera) man
    flyttade till storsaden för att plugga delade han en 2:a på 55 kvm med sin killpolare, en hade vardagsrummet som "eget rum" och en det lilla sovrummet.
    Nu bor en annan av hans killlpolare i den här lägenhetn med sin tjej och för dem funkar det utmärkt. Så kom inte å snacka om att det är trångt!

Precis som Monky skriver så växer lägenheter inte på träd, ni får vara glada å tacksamma för att ni över huvudtaget fått en lägenhet istället för att klaga. Och det där med dubbelsängen, ni kan ju faktiskt använda det större rummet som sovrum och det mindre som vardagsrum.
    Ibland kan man inte få allt serverat på silverfat!

• Trillian

Kan bara hålla med,det är en normalstor lägenhet fär två personer!Vi bor i en trea på 86 kvadrat med fyra barn!Det fungerar.Har bott i tvåa med tre barn,vi hade vardagsrummet som sovrum med bäddsoffa.
    Magasinera möblerna om de inte får plats,eller sälj!Soc tar säkert ingen hänsyn till om man får plats med alla sina möbler eller ej,och det tycker jag inte hör till deras skyldigheter heller.
    Jag är ledsen om jag låter irriterad,jag förstår att ni haft en jobbig situation,men vi letar själva febrilt efter ny lägenhet både genom att söka och genom byte,vilket är skitsvårt!Lägenheter,iallafall hyresrätter,är svåra att få tag i.Men jag antar att många människor nuförtiden tar det för givet att ha mer utrymme än de egentligen behöver.

Svar på tråden Vräkning