• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tina R

Hej jossebel
    Tack det ska jag göra

• Tina R

Hej igen
    Nu är det så att soc ska stå som förstahandskontrakt på lägenheten och jag och min sambo betalar hyran för våra pengar och soc kommer att ta hela min lön till hyran så har vi bara min sambos lön att leva på dom och sen har dom tagit en lägenhet som dom har valt ut att som vi ska bo i en liten två med kokvrå och ingen balkong jag ska det soc den lägenheten vill jag inte ha man måste väl få välja lite själv vilken lägenhet man vill bo i där man kommer att trivas men men man ska väl vara glad att man har tak över huvudet.

• Tin o Trolls mamma

Om man misskött sig så att man inte får ha eget förstahandskontrakt tycker jag inte att man kan ställa krav på boendet utan vara glad åt vad man får. Ni fick ju två rum och det räknas som skälig standard att ha ett rum var + kök/kokvrå. Jag bor med sonen och ibland min dotter i en trea med kokvrå och det funkar utmärkt.

När de märker att ni klarar av att betala hyra och sköta allt annat kommer ni säkert att kunna få förstahandskontrakt igen!

Hyran är väl ungefär lika stor som din lön och då är det inte konstigt att soc tar den ju. De pengarna hade ni måst betala ändå!

Skönt att ni fick lägenhet alls! Lycka till nu! Ekorren.

• therreh

tina r -> håller med tin o trolls mamma i det hon skriver. var glada att ni får tak över huvudet. ni kan ju inte ställa hur höga krav som helst när ni misskött er. var glada att de vill hjälpa istället!

• CeciliaBa

Ehhh...jag tror inte det jag läser...kan du verkligen ställa krav? Var otroligt glad att ni har fått denna hjälp från soc...det är det nog inte alla som får! Nu får det banne mig vara nog! Jag blir lite irriterad...rätt mycket faktiskt!

• Tina R

Hej
    Som jag skriv så är jag jätteglad att man har tak över huvudet men i denna lägenhet som soc fixa åt en så måste jag och min sambo kasta bort en massa möbler som en sova, dubbelsängen,linneskåpet,och akvarimuet.

• mosterYster

Kasta bort? Varför inte sälja? Eller iaf skänka till Myrorna???

• Jennie Brunflo

Men herrejösses!!!

Om ni får en 2:a så måste ju dubbelsängen rymmas!!!

Skänk grejerna till myrorna eller nåt om ni inte vill ha dom i förrådet!

Svar på tråden Vräkning