• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Kajsan

TinaR

Det är väl utmärkt! Ni har ju dåligt med pengar så se det från den positiva sidan och lägg in prylarna på Blocket!

• Tina R

svar till Jennie Brunflo
    Det är en liten två sovrummet är för smal att få in en dubbelsäng i.

• Jennie Brunflo

Jaha, ja då får ni sova i stora rummet.

Och så säljer ni resten...jättesmart att annonsera på blocket, då får ni mer pengar!!! Bra idé Kajsan

Eller skänk till myrorna.

• vivianne

Har inte läst hela tråden men kan ni inte bara magasinera de saker som ni inte får plats med i den nya lägenheten (alternativt ställa i någon vän/familjemedlems källarförråd/garage om ni inte få plats i ert eget)? Ni kanske kan få en större lägenhet framöver och behöver era saker igen.

• Tina R

tyvärr så känner vi inte någon som kan hjälpa oss med att ställa möblerna inne i ett garge eller ett förråd våra föräldrar har redan så mycket så dom får inte plats med mer möbler

• Monky

Finns det ingen plats i något förråd som tillhör lägenheten? Tycker det verkar vara vansinne att göra sig av med möbler som ni troligen ganska snabbt får användning av igen.

• Tina R

svar till Monky
    det förrådet som ingår lägenheten är väldigt liten så det går inte att få in en dubbelsäng och soffa och linneskåp och en bokhyla

• Icapika

Bara man vill så går den ju in? Vart ska ni sova då? Vi fick plats med en dubbelsäng (160 cm), soffa, soffbord, tv-möbel, två skrivbord m.m. i en etta på 36 kvm! Trångt visserligen, men nog gick det alltid.
    Man behöver ju inte ha sovrummet till sovrum utan det kan ju vara lite tvärtom också.
    Hur stor är lägenhetn då förresten?

• Tina R

lägenheten är på 55kvm vardagsrummet är litet som sovrumet är litet det är därför man inte kan få en dubbelsängen

Svar på tråden Vräkning