• Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tina R

ja det är jättebra att det löste sig jag visste att jag skulle få rätt någon gång då kan väl soc inte göra något nu när dom från inkassobyrån sagt till att jag har fått tillbaka hyreskontraktet eller kan dom det

• Kajsan

TinaR

Jag vill inte verka negativ, men du borde ringa din hyresvärd och dubbelkolla det där med kontraktet, det är ju inte upp till inkasso att avgöra.

• Tina R

Hej Kajsan
    Okej men det är ju så konstigt för de sa samma sak på kronoefogden med att jag får tillbaka den när man har gjort en avbetalning med hyresvärden så måste hyresvärden avkalla ansökan och då försvinner den och då får jag tillbaka min lägenhet alltså kontraktet skulle få hem ett brev från både kr och inkasso om detta ifall hyresvärden säger något om detta så har jag bevis att det stämmer att jag får tillbaka mitt kontrakt det kommer ju nämligen inte stå någon stans att jag har haft detta hyresskuld hos dom och det kommer heller inte bli någon brick hos kr och inkasso bolaget.

• Tina R

jag får väl se om det stämmer kr ska ringa mig snart så ska jag prata med dom än gång till för dubbelkolla detta

• jummie

Om det är så att du inte får plats får du väl sälje den delen av möblemanget som inte får plats o betala av skulden med dessa pengar....

Sen kolla med hyresvärden OCH Kronofogden för det låter skumt...man får ju en prick av EN obetald parkeringsbot o har du ett halvårs hyra obetald så kan det vara svårt!

Håller tummarna för dig iaf.

• Tina R

Hej Kajsan
    Jag kollade upp det än gång till och det stämmde du hade rätt man ska alltid dubbelkolla så vi får ta den andra lägenheten ändå

• amathea

Tina R.

men de kommer inte va några problem.
    Om du absolut inte får plats med en dubbelsäng i det lilla rummet (vilket du ändå borde) så antingen plockar ni isär sängen och använder en av madrasserna (om ni har två vanliga som sitter ihop).

Tycker iofs att lägenheten borde räcka utan problem.
    55kvm är hyffsat stort, å då har ni dessutom bara kokvrå.
    Ni kommer klara det!
    Dessutom vill ni ju flytta snart!

• Tina R

ja vil vill flytta så slipper man ju grannen iallafall och vi har mät lite i det sovrumet vi kan någ få in sängen ändå man får väl krongla lite så går det allt

• Kajsan

TinaR

Det kommer säkert bli jättebra alltihop.
    Soc håller kollen på er så räkningarna blir betalda, ni får en ny lähenhet med ny värd och nya grannar (kan det bli bättre? )

Lycka till nu! Och klagar du en gång till så tänk på hur illa det KUNDE ha gått!!

• Tina R

Hej Kajsan
    det blir samma värd men nya grannar

• Snurrig

Oki, blir lite förvirrad nu....

Du ska flytta från lägenheten du bor i, du får alltså inte stanna kvar trots allt?
    Och du ska flytta in i en annan lägenhet med samma hyresvärd. Soc hjälper inte till då, eller har jag missuppfattat allt? Blir det lägenheten på 55 kvadrat med kokvrå?

• Tina R

Hej Snurrig
    Jo du har nästan rätt vi ska flytta genom samma hyresvärd till den lägenheten med 55kvm men soc ska stå som förstahanskontrakt på den

• Kajsan

Hej TinaR!
    Såg din nya tråd och därför undrar jag igen, hur går det för Er?
    Hoppas allt löst sig nu!
    / Kajsan

Svar på tråden Vräkning