Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-09-20 17:53:54 följande:

Vad du är besvärlig Fröken Småland... *suckar djupt* Här då!!

Mycket snyggt! Hjärta
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Frk S, missade du min fjortispiercing eller hade jag ingen i när vi träffades tro? Kommer inte ihåg. *s*

Och så undrar jag varför du får med bilden när du citerar medan jag inte fick det? *fattar nada*

Ekorren, rosa och gult är mycket snyggt men min kombo (som jag sparar till nästa sommar) är sand bas, orange top och rosa sufflett eller rosa top och orange sufflett. Om jag får tag i ett rosa topset någon gång så jag får tillgång till toppen med. Annars får jag nöja mig med sommarsufflan i rosa. Mina favokombinationer är just sand, brun, orange och rosa. Dessa färger har jag bunkrat så jag kan matcha lite hej vilt. *love*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-20 18:11:05 följande:
    Frestar Ekorren lite
    VILL HA ROSA TOPSET! *gah*
  • Asereht

Så länge de styrande inte behöver sd för att få igenom sak och inleder sammarbete så går det ju att ignorera dem. Men ser man till andra länder som råkat ut för samma sak så har det till slut inneburit att samarbete inletts och då kan sd (i det här fallet) ställa krav som betalning för samarbetet. Det är något mer komplicerat än så vad jag förstår men enkelt talat.

Läskigt nog har SD fått mandat i några kommuner också. Som tur är så har de inte tillräckligt många kandidater för att fylla platserna.

Ännu mer skrämmande är att sverige partiet (fd nationalistisk front dvs nazistpartiet) kommit in i någon kommun också. Högerextremistpartierna är riktigt läskiga. *rys*

• Asereht

Varför tror folk att ramen ingår när man säljer en buggaliggdel? Det är väl ändå inte brukligt? Jag har iaf aldrig sett en enda där ramen ingår. Man får många märkliga frågor när man har annons ute. Först ut var en som mailade efter 10 min och sa "jag kommer direkt och köper din vagn". Okej, men jag ska inte sälja vagnen så det kan ju bli svårt....

• Asereht

Åh vad besviken jag blir! Hade sålt den urfina ullfleeceoverallen från Hugin och Mugin till en på sjalbarn efter att ha gått med på en rätt rejäl prutning. idag ville hon ångra köpet (efter att ha fått overallen), hon tyckte att den var i toppskick och jättefin men det var inte tillräckligr mkt ull i den så hon kände sig lurad.

Hugin och Mugin själva rubricerade den som ulloverall men jag "lurades" trots att jag ändå förklarade att det inte var helt ren ull. Svårt det där med material och krav. Jag önskar att den hade varit större så vi kunde använda den själva för jag älskar den. *blä*

• Asereht
    Kavat, det låter jobbigt. Rynkar på näsan

Jag förstår dina funderingar och din frustration även om jag inte har det i närheten så jobbigt som du. A har varit rätt kinkig ett tag nu men han håller på att få tänder och jag vet ju att det kommer att återgå till det normala. Dessutom ska jag inte klaga eftersom han även om kinkig inte är i närheten av hur ni har det även om det för oss känns rätt jobbigt med den biten just nu.

När det gäller dagis tycker jag att ni ska fundera på vad som är minst jobbigt och påfrestande för er. Vi beslutade ju att skippa dagis nu när jag är hemma pga att dagis gjorde tillvaron näst intill omöjlig att lösa tidsmässigt med resor fram och tillbaka flera ggr per dag. Med två barn i skolan som har olika tider så blir det rätt knepigt att få alla tider att matcha. Så minibusen får vara hemma istället. Men vissa dagar saknar jag dagis så jag håller på att gå i bitar för mer uttråkad ugne får man leta efter. Han är inne i en period då han bara inte kan sysselsätta sig själv när han är ensam. När brorsorna är hemma leker han så bra ensam så men då är det liksom hans val att leka själv. På förmiddagarna måste han ju leka själv, det är tydligen skillnad.

Men vi har ju bara uttråkningsproblemet att tampas med och det går över. Dessutom är det inte helt onyttigt för barn att lära sig hantera uttråkning heller. Barn måste inte matas med sysselsättning hela tiden, jag tror man tar död lite på deras egen fantasi och förmåga att sysselsätta sig om man hela tiden ser till att de blir aktiverade utifrån. Den här tiden kommer aldrig tillbaka och vi vill göra den så okomplicerad vi kan för alla.

Som du har det nu hade jag det en period när minibusen födde. Eller rättare sagt de första 5 månaderna. Sedan var det som att vända ett blad. Magproblemen (koliken) gick över och ungen var inte ledsen jämt. Våren och ljuset kom och plötsligt kändes livet bra igen. Idag när jag ser tillbaka är det liksom ett töcken. Jag minns inte ens ordentligt.

Jag hoppas verkligen det ljusnar för er och att ni får det lite lättare framöver. Med tiden brukar ju även småknorrar bli bättre.

KRAM!
  • Asereht

Kikar in en snabbis.

Halsbränna har jag ständigt som gravid. Det som funkat bäst för mig är ingefära. Jag har köpt färsk och lagt i mitt vanliga te när det dragit. Smakar gott och lindrar. Även mineralvatten tyckte jag hjälpte mig. Men det är som tidigare nämnt väldigt individuellt.

Tabletter har inte funkat så bra för mig när set var som värst men flytande Gaviscon har varit min bästis senare delen av alla grav.

Du får helt enkelt testa dig fram Pruss.

Jag piper igen, magen är helt ur funktion idag så jag känner mig rätt osällskaplig. :-/

• Asereht

Jag är bättre idag men har istället knappt fått sova så jag känner mig ganska sliten. Av någon konstig anledning så vaknade tre av fyra möjliga hemmavarande barn mer än en gång och i omgångar hela natten. Så jag tror att både jag och maken tillskansat oss max en timmes sammanhängande sömn inatt. Lite mör är bara förnamnet!

Försöker pyssla järnet så att del två av min sista beställning blir klar. Men jag har en uppmärksamhetskrävande minigris som biter mig i anklarna när jag inte är tillräckligt uppmärksam.

Annars så försöker maken och jag komma fram till vad vi ska göra till vår bröloppsdag. En 48 timmarskryssning eller två hotellnätter någonstans är just nu på tapeten. Någon som har ett bra tips?

Ekorren och Sahral, tack så mycket båda två! Sahral, ditt paket är på gång. Min man blev sen (nattsen)  två kvällar i rad och lyckades inte få iväg det (han har det kvar på jobbet).

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2010-09-24 12:00:00 följande:
    men då behöver jag "hjälp" med att "hitta" en liggdel till, för jag kan noll av det där och hade dräför tänkt köpa en med både och så jag slipper slipa hjärnan

Jag ska absolut kolla bilderna
    Fröken Småland skrev 2010-09-24 11:05:06 följande:
    Lokatt: det är tredje eller fjärde gången jag svarar Jag tycker du skall sälja vagnen naken och med rabatterat pris på åkpåsen. T ex 3.500 för vagnen och 3.900 inkl åkpåsen. Resten i delar på Tradera.
    fast hur naken? För ska jag köpa vill jag ju ha nått på den
    Du vill inte ha en blå?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11