Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Min minibusen var 96 cm och vägde 14 kg på sin fyraårskontroll. Han blir fem nu i november och jag har noll koll på vikt och längd men han drar 104 i kläder så längre än så är han inte

Mina andra har legat runt 100 cm och vägt ungefär samma vid fyraårskontrollen. Så minibusen är vår "knubbis".

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-09-15 09:11:08 följande:
    Haha, påminner mig om en väg som finns i Narvik, Norge. Snorregata
    Det finns ett område i Eskilstuna som heter Snopptorp, jag brukade alltid hota dottern med att vi skulle flytta dit när vi var i flyttagen. 
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Nu länkas det till Bugaboos syskonvagn i buggatråden. Måste säga att jag är lite besviken. Efter allt hysch hysch, alla rykten om huruvida det skulle komma en eller inte + hur fantastiskt nytänkande den skulle vara så känns det som "jaha".

Får hoppas att den har funktioner som är fantastiskt nytänkande och smarta då. *s*

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-15 10:18:47 följande:
    Donkey? Ehmm, jag hade nog väntat mig något mer sofistikerat.. Ett litet bi, en kameleont och en groda.. Hmm, jo kanske åsna funkar ändå.
    Eller hur, Froda, Öla, Kamelont och.....Åsna. *fniss*  Men jag antar att det är för att den är packvänlig.

Även efter att ha sett videon är jag inte så impad som jag hade hoppats på. Känns skönt eftersom jag inte behöver en riktig och dyr syskonvagn.
  • Asereht
    Asereht skrev 2010-09-15 10:24:33 följande:
    Eller hur, Froda, Öla, Kamelont och.....Åsna. *fniss*  Men jag antar att det är för att den är packvänlig.

Även efter att ha sett videon är jag inte så impad som jag hade hoppats på. Känns skönt eftersom jag inte behöver en riktig och dyr syskonvagn.
    Froda, jo jo man ska inte prata med  en bebis och skriva samtidgt ! *ha ha ha* Frog + Groda = Froda?
  • Asereht

Och så upptäckte jag öla...jag ska nog gå och lägga mig i soffläge en stund. Drömmer

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-09-15 13:50:32 följande:
    Fast när vi pratar FÅ vagnar så har jag en nära vän som slår det mesta.... När hon väntade 1:an 06 så hade dom sagt att dom ville ha barnen tätt så dom köpte en PT E3 som hon har ÄNNU!!! Dom är dock ägare till en Chicco Lite som är deras andra resevagn. Ja ännu har jag inte berättat det västa... skrämmande nog så har det inte med råd att göra eller så utan ointresse, mannen hennes tjänar sjusiffror/år så hon hade kunnat shoppa loss en ny vagn i veckan om lusten funnits. Passau ska dessutom känna sig stolt då hon sytt mitt vindskydd som denna unika kvinna såg och gillade och sen har Passau sytt ett även till henne.... detta är det enda som någonsin funnits likt ett pimp i vagnen. Hon har haft coccon och åkpåse innan hon såg mitt vindskydd så om jag bara hade lärt känna henne liiiite tidigare så hade jag säkert kunnat omvända henne men nu är det lite sent påstår hon. Hennes yngsta är 1½år så det är många vagnår kvar om man vill men icke.... tänk er henne i tråden *fnissar* en katt bland hermelinerna
     :-O

Tänk om jag had ekunnat shoppa ny vagn varje månad....*drömmer*

Och tänk att det finns folk som är ointresserade av vagnar och tillbehör! Tyst
    Trinis skrev 2010-09-15 13:10:46 följande:
    Inte bara här inne kan jag säga, känner ingen som har haft samma barnvagn i två år , det har hellre inget med att göra att jag inte har velat lägga pengar på en ny vagn bara att jag inte ser hur jag ska hitta en bättre, jag älskar min vagn, dock skulle jag vilja byta klädsel på den, är lite trött på den jag har.
    Hade en röd som liggdel och nu en svart, är trött på den så kommer det en til vill jag byta klädsel, men inte vagn
    Jag har en Happy nu och jag gilalr den faktiskt väldigt mycket. Jag har rekordfå vagnar numer med mina två och en halv. *s* Men nöffe är ju bara 7 månader, det hinns nog med något psykbryt och tokbyt innan jag är klar. Fast jag har så smått gått över till tillbehör. Letar en glad åkpåse, gärna gul för lagom peng. Jag har ju bara fyra redan, det räcker ju inte.....
  • Asereht
    Nemia noj skrev 2010-09-15 14:18:43 följande:
    Vi köpte en helt ny Happy 07 när dom kom ut på marknaden, sa redan innan dom släpptes att ensådan skulle vi bara ha till lilla grodan, och sagt o gjort blev de en lime grön sittdel på kompakt chassi, liggdelen valde vi (läs JAG) en babyblå, för jag ville ju ha en pojk, men mannen sa att de var en rosa de skulle vara för de bidde ingen sork, så efter UL på tittut så fick vi snllt ringa och byta färg på liggkorgen till ljusrosa men när lill grodan föddes såle jag den ljus rosa och köpte en ny i fuxia. Men jag har ALDRIG tyckt om vagnen, tycker den e stor o tung o klumpig att köra och inte alls min smak. Så¨den har vi väl anbvänt max 4 månad  ihop räknat allt som allt... Snacka om dålig affär
    Men jag älskar den annars, så jag är inte inne på att sälja den.
    Vi har också sånt där lättviktschassi har jag förstått. Jag har ju int eköpt vagnen ny i butik utan bytte vagn med en tjej och då var denna använd 3 mån. Men sittdelen står fin och oanvänd i garderoben. Vagnen är lätt, lättkörd och jäkligt smidig och rejäl för att vara fyrhjuling. Jag gillar den faktiskt mycket. Har en röd sittdel + att jag köpt till en kamel (konjaksfärgad) och en royal blue.

Jag lyfter hela vagnen utan problem när den ska in i bilen. Lite otympligt är det ju men det är det ju oavsett när man lyfter en uppfälld vagn rakt upp och ned.
  • Asereht
    Trinis skrev 2010-09-15 14:49:50 följande:
    Vi valde lättviktschassi och jag tackar min skapare för det, för det är så jätteskillnad på den och en som en kompis har, min är en 08's, kompisen köpte en begagnad 07'a, så jag tror det är skillnad på årsmodellarna, men sen är det väl också vad man gillar, en annan kompis som är vagntokig, hon älskar Urban Jungle, har haft säkert 8 olika, den har jag aldrig gillat, så bra det finns olika vagnar för olika människor
    Eller så är man som jag som aldrig riiiiktigt blir nöjd. *s* Det framgår nog av listan i mitt galleri (vagnarna som jag haft och sålt).

Jag gillar att testa nytt och ibland bara tvärtröttnar jag på färgen. Men nu har ju marknaden förstått att vi vill kunna klä om vagnar också så det finns mer möjligheter nu än för något år sedan. Nu ar jag bestämd att happyn ska stanna för det är en så bra allroundvagn och den funkar i vått och torrt här ute på vischan. Buggan är kul, men vi får se. Ryker någon så blir det den och då hittar jag på något annat kul komplement.

UJ har jag haft och sålt ett par ggr, en sån vagn som jag gillar utseende på men aldrig blir riktigt nöjd med användarmässigt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11