Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-09-11 16:37:49 följande:
    Nej jag vet tyvärr inte helt hundra men fick en känsla för 149:- ?! Säg till om jag ska kolla det...
    Då återkommr jag framöver.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-11 17:42:25 följande:
    Är det den du länkade till som du vill ha som motionsvagn? *förvirrad*
    Nädu! Den jag vill ha finns i ystad och är en dubbel.

Jag spanade blocket förut och har nu en teori om köpet. Vi får se om jag har rätt.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-11 19:03:20 följande:
    Herregud, vad skall man rösta på??? Jag blir helt knäpp alltså. Bestämde mig för att låta föräldraförsäkringsfrågan avgöra eftersom det retar mig så till den milda grad att man inte inom familjen anses kompetent att avgöra vem som skall vara hemma med barnet och hur länge. Jag vill inte rösta på S för jag klarar inte Mona Sahlin, sorry. Det är något med henne alltså... Kan inte sätta fingret på det men jag har inget förtroende. Att lägga sin röst på VP eller MiljöP känns som att rösta på Mona så det går också bort (helst). Över min döda kropp att jag röstar på Moderaterna eller KD så vad har man kvar? Folkpartiet och Centern? Jag sneglade lite åt FI men de tycks verkligen inte dela min åsikt i Föräldraförsäkringsfrågan. Tips någon?
    Jag sitter i precis samma sits som du. Det är lite pest eller kolera. Jag är inte helt blå och inte helt röd. Familjepolitiken är ju den som känns viktigast för mig i dagsläget och jag känner precis som du att man som familj måste få välja själva hur man vill lägga upp fl osv. Jag anser personligen att dagarna skulle bindas till barnet och sedan disponeras mellan vårdnadshavarna på det sätt de gör upp. Det är ju inte i familjen man ska börja styra upp jämnlikheten utan på arbetsmarknaden.

Men jag lutar nog mer åt vänster än höger men....jag vet inte. Helst skulle jag låta bli att rösta men då kan jag ju bidra till att det parti jag inte sympatiserar med vinner.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-09-11 19:12:59 följande:
    nu är inte jag S, men varför inge förtroende för mona? för en toblerone för 15 år sen?? män inom makten kommer undan med ganska mycket mer, typ sexköp osv.
    jag tror svenska folket har så djupt svårt av ovana för kvinnor inom så höga maktpositioner att man känner osäkerhet utan att veta varför till tex. henne.
    Nu påstår jag inte att det behöver vara så för dig, men otroligt många jag stött på kan man helt klart stämpla det med. Det är ju oftast extremt undermedvetet dock.
    Där håller jag definitivt med. Jag röstar inte på fredrik eller mona osv utan på parti. Frontfigur blir ju partiledaren oavsett vad jag anser om personen. Politiker öht utnyttjar sina möjligheter. Även på låg nivå. Män som kvinnor. Men när en kvinna koms på så skriks det högre än när en man gör något dubbelt så illa.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-09-13 22:16:54 följande:
    Ojsan!
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Jag ääääälskar me too overaller. Har några för många....ledsamt nog är det dags att sortera ut ungefär en tre fyra av dem.....som tur är så är det åtminstone en ny (aldeles för dyr) på väg som ersättning. Jag har några favoriter som jag ständigt letar efter i större str. Men så är jag inte normal heller.

Såg att godisbiten (overallen) åkte ut på T. Jag har motsvarande i "killfärger". Den är en favorit, så fin i färgerna.
  • Asereht
    passau skrev 2010-09-12 20:51:50 följande:
    konstigt mitt meddelande blev...

d fanns inga neongula regnskydd i Ullared idag.

Såg ditt meddelande aldeles för sent dvs nyss. *s* Tack ändå för att du tänkte på mit.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-13 21:59:40 följande:
    Haha, jag la fram tre olika kompletta outfits som Vendel (och Vipera) får välja mellan imorgon när han ska fotograferas på dagis. Jag vill INTE att han kommer i en urtvättad Spidermantröja med sunkiga brallor!! {#emotions_dlg.djavulsk} 

Min käre make anser nu att jag har ett osunt kontrollbehov.. Whatever gave him that idea? Oskyldig

Gonatt allihop, jag ska nog också nana kudden nu så jag orkar gå upp med Vemund vid halv sju.. *gäsp* Imorgon är det BVC vid 11.30 och klippning 12.15.. varför händer allt samma dag?
    Min man får helst inte klä (fixa fram kläder, de tar på sig själva numer bortsett från Nöffe då) våra barn alls! Han har varken sinne för färg, form eller storlek! Eller så låter han dem välja själva! Spöke

Har jag berättat att när mellanbus var nyfödd och pappsen i huset skulle klä på storbus (som då var 21 mån) så kom storbus ut iförd en tröja i strl 56....svärmor och jag garvade gott åt det hela morgonen. Makens kommentar "jag tyckte den var lite tight" är något han fått äta upp några gånger.
  • Asereht

Jaha gott folk, jag har kurerat mig hjälpligt. Har inte ont i halsen längre även om den kliar tidvis. Febern är borta men jag är fortfarande snuvig och nyser en massa. Monstermensen är nästan över men jag är så otroligt jäkla trött!

Jag har roat mig med stickning medan jag vilat så nu har jag fixat klart sahrals mössor och börjat på zasatas beställning.

Någon som såg Biggset loser sverige igår? Jag brukar inte titta på såna program eg men igår funkade fyran smärtfritt och jag fastnade då jag såg att de var på ett ställe jag kände igen mig på. Ekolsunds slott ligger nämligen nära mina morföräldrars sommarhus så vi promenerar ofta i omgivningarnan när vi är där. Vi har dessutom varit och lekt på slottet som barn när familjen Kempe fortfarande hade kvar det i sin ägo.

Störde mig lite på att man kallar läget "utanför Stockholm" när det ligger 10 min utanför Enköping.Drömmer

Funderar mkt omkring allt urväxt i bebsiväg här hemma. Maken tycker vi ska kasta det som blir urväxt eftersom v inte ska ha fler barn men jag klarar inte riktigt av sånt. Det lutar åt att jag bara plockar ur sånt jag tror går att sälja (och få något för) och sedan dumpar så mkt som möjligt till myrorna eller liknande. Jag gilal rinte sådana där kontainers bara, folk plundrar ju sådana och säljer grejorna! *wierd*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11