Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Vad surt! Jag hade budat på en grej på T som jag verkligen ville ha. Blev överbjuden och väntade in auktionsslut. När jag slänger mig ned för att bevaka sista kvarten så är auktionen avslutad! Lyckades få fram den från minneslistan men då står den som avslutad utan bud. Fattade ingenting! Gick in på säljaren och där står det avregistrerad. *suck*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-08 15:52:26 följande:
    Nytt chassi juuuu!!!
    Mmmm men det räcker inte för det priset ju!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-08 15:56:16 följande:
    Det var säkert Nif som glömt betala fakturan igen Drömmer
    *ha ha* Nä, det vet jag att det inte var.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-10-08 16:26:35 följande:
    Haha, hade inte förvånat mig ett dugg (är en sån fruktansvärd slarver), men jag försööööker faktiskt ha stenkoll på traderafakturorna nu.

Någon som ska på Underbara Barn i helgen?
    Jag skulle vilja men frågan är om jag får till det.  Iom att vi ska bort nästa helg så har vi en del att stå i.
  • Asereht

Måste visa vad jag skickade till Zasata i veckan.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpjkgdhv.jpg

Det gula i mitten av blommorna är bin.

• Asereht

När är det mässan brukar vara i Gbg? Någon gång på vårkanten va? Jag satt och kollade hotellpriser i gbg igår då vi skulle kolla vad en weekends boende skulle gå på för hela familjen. Det finns ju prisvärda hotell så en tripp till gbg för träff är inte omöjlig i min värld. Vi har ju både tåg och buss ditåt nära.

Mässan i sthlm är förstås väldig mkt närmre men som sagt. Man ska dit också sen sparar jag lite på krutet till vår firarhelg.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-08 17:56:59 följande:
    Guuuud vilket fint bumperskydd!
    Tack.

Jag fattar fortfarande inte varför andra som citerar får med hela bilden medan jag bara får texten. Någon som kan förklara? *lost*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-08 19:10:57 följande:
    Men man får inte med bilden från citatet. Prova att citera din egen bild och inte min kommentar?
    Det vet jag men jag får inte med den när jag citerar bilden heller. Inte för att det gör något men jag förstår inte varför och det retar mig.
  • Asereht

Tack för berömmet tjejer! Självklart ska vi ordna bumperskydd och eventuella mössor till kommande bebisar. Det är bara att säga till.

• Asereht

Kikar in via fånen. Hade dottra och hennes sambo här hela dagen. Impulsbesök, men det är ju alltid trevligt när de vill komma hem.

Zasata, var mössan för stor! Och jag som kollade så noga på garn och mönster efter måtten jag fick. *irriterande*

Det blir ingen mässa för mig. Tid och pengar. Man bör ha gott om båda.

Angående dopbiten så är inget av mina barn döpta och vi har gift oss borgerligt. Visst skulle jag kunnat tänka mig ett kyrkbröllop men då är det enbart för att det är vackert om man har tillgång till en gammal fin kyrka. Inget trosmässigt alltså. Därav var det inte viktigt för oss eftersom tron inte hörde till.

Jag har däremot alltid älskat gamla kyrkor och nog blir man full av andakt när man går in i en sådan. Men för min del handlar det om vördnad inför historien snarare än tro. Jag gillar gamla byggnader och saker öht. Det har jag alltid gjort. Kanske är det därför vi bor i ett hus byggt på 1800-talets slut i en gammal utdöende bygd och därav modern design inte smittar av sig på mig. Förutom vagnar då men jag köper ju i princip bara begagnade

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11