Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2010-10-14 10:32:01 följande:
    Ja, tvätt är tydligen allas problem, utom anala fröken småland då
    Vi har oxå tre tvättkorgar som samtliga är överfyllda, jag kan inte tvätta varje dag, för jag har ingenstans att hänga upp den. Det blir max 1 maskin varannan dag, om det ska hinna torka mellan varven. Så här svämmar det över. Förstår inte hur 4 personer kan byta kläder så ofta?!? Ändå försöker jag se till att barnen har kläderna 2 dagar i rad (om de inte är smutsiga).
    Jaja, det är väl bara att leva med det helt enkelt.

Nu ska jag göra pumpa marmelad Det har jag aldrig gjort förr, men fick en utmaning av mamman till min arbetskompis. Hon kom förbi med en stooor pumpa, en bit ingefära och en syltburk. Och jag tackar inte nej till att testa nånting nytt.
    Återkommer med resultat hur sylten smakade.
    Pumpamarmelad låter spännande.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Surfade in hos Brio för att kolla en sak och såg denna, den var ju gullig. Gillar mönstrat innertyg.

www.brio.se/sv-SE/To_Go_Stroller/Prams_and_Push_Chairs/Happy/Happy_Heritage.aspx

Jag gillar däremot inte att de infört "kepsen" på flera modeller igen. Skitfult verkligen och så känns det gammalt. Kan inte påstå att jag tyckte Happy med swirvelhjul var direkt snygg heller. Det jag gillar med happyn är ju just att den är rätt avskalad och stilren, från början alltså.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-10-14 11:05:38 följande:
    Tvätt... Ja, här är det för det mesta två tvättar om dan, ibland fler. Kan hänga två maskiner tvätt, men sen blir det tumlaren, som jag försöker att inte köra så ofta...
    Men vi tvättar alltid barnens kläder minst ett byte per dag i och med sonens allergier. Även pyjamaser tvättas oftast dagligen då det spills och snoras på dem. Och så litens kläder och alltid ny tröja på mig minst en om dan, beror på Lukt och om man ska iväg.. Liten kräks en del...

Men jag försöker så gott det går göra som fröken småland, att hålla undan tvättbergen. Men det är inte lätt. Det knasiga är att jag faktiskt tycker att det är ok att tvätta, men  beror lite på vad det är. Alltså fina kläder är kul att tvätta, barnens kläder är roliga att tvätta med andra ord. Men de plaggen de har som jag inte riktigt gillar (ärvt fått osv) de är inte lika roliga att tvätta. Så så konstig är jag. Förvånad

Tvättmaskinen strejkade dock i förr går så jag trodde vi skulle få köpa ny. Vi klarar oss nog inte mer än ett par dagar utan.

Fyndade en BäraBarn ringsjal häromdagen, men inte fått den än. Någon här som använt? Tänkte det kunde vara smidigt vid hämtning/lämning på dagis bla. Sen vill jag testa och se om det går att amma i också.

Lokatt, håller med övriga om bostad. Byt inte, bättre att bo trångt tills ni hittar "rätt".  Vi fick typ konstaterandet att vi skulle bygga ut när jag var gravid med liten av svärisarna...
    Då bor vi på 140 kvm, har fyra sovrum, ett vardagsrum, men ett sovrum har vi som arbets/sy/gästrum/lagerlokal just nu. Men bygga ut? Ok, vi kanske inte har ett ledigt gästrum när vi får besök, men antingen får de låna någon av barnens rum eller så får väl gästerna ligga på madrasser i vardagsrummet? Vi kan väl fasen inte ha ett hus med stående gästrum?!?
    Du kan berätta för dem att vi är sex personer och en hund på 128 kvm.

Vi har iofs ett "uthus" med boyta som kan användas av gäster. Men allvarligt, hur ofta har man övernattande gäster? Händer inte så ofta här iaf. När det händer är det oftast min mor och hon bbrukar ta extrasängen och sova i grabbarnas rum. Även när hon inte är barnvakt. Svärisarna brukar natta i vardagsrummet, de tycker att det är smidigast då de ändå vaknar tidigt.

Jag avskyr fortfaranda att tvätta/sortera/vika hur fina kläderna än är, fast mest avsykr jag dammsugaren. Av någon konstikg anledning så får jag irritationsanfall i hela kroppen av ljudet. *ryser* Värst är när någon annan dammsuger, då har jag lust att slänga ut både dammsugaren och den som håller i den. Det är för mig som det där gnisslande skrapljudet på en griffeltavla.
  • Asereht

ORKA!

Här ser det ut som det gör. Vi är trots allt övervägande småbarn i familjen. Vi har rätt hög ribba om man säger så.

• Asereht

Jag är väääldigt sur! Har möblerat om vagnen till sittvagn och hittar inte bygelskyddet någonstans! *argh* Vi har alltså sumpat det någonstans på väg hem från säljaren. För dryga 7 månader sen. *jippi*
    Går det att köpa ett löst bygelskydd till happyn tro?

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-14 14:44:53 följande:
    Gaah! Jag köpte en klädsel i Osby som saknade just bygelskyddet och det var inte lätt att få fram kan jag lova. Efter måååånga mail till kundtjänst (och så småningom lite högre upp - ni känner ju mig Drömmer) så fick jag ett skickat till mig utan kostnad. Kontakta dem och fråga om det finns att beställa?
    Jag ringde till vår briobutik och de skulle undersöka om det gick att beställa som reservdel. Det borde ju gå tycke rman ju. Knäppt annars. Det som kunde vara problem är att just den röda tenderar att komma i olika röda nyanser då och då även inom årsmodellen.

Kom på nu så här i efterhand att man skulle ju kunna ha svart också, det blir ju inte allt för stor kontrast iom att chassit är svart. Men först får jag vänta på svar OM det går att beställa bara bygelskyddet och vad det kan tänkas kosta. FAN vad surt! Usch vad ledsen jag blir, jag verkligen tokgillar det röda. Det är sån fin röd färg. Gråter
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-14 14:46:35 följande:
    Asereht: jag fick svaret att svarta alltid finns att beställa men det är ju lite tråkigt kanske?
    Seg uppdatering, bättre än utan. Skrev just det ovan att det kanske är bättre med svart än ett rött i fel nyans.
  • Asereht

Oj, det gick snabbt! Briobutiken ringde just tillbaka, trots att hon sa att det kunde gå några dagar. Jag hade tur, hon hade fått tag i ett bygelskydd som enligt gubben på Brio borde vara det rätta. Det är en svart och vit rand på 09:ans bygelskydd medan det är en svart och grå rand på 10:ans. På 10:ans sittklädsel finns tydligen en grå rand på syffletten också medan min är helt utan rand. På så sätt konstaterade de att min röda kommer från 09 kollektionen och då borde bygelskyddet var samma. Fanns som sagt ett enda, så nu är det beställt. Billigt var det ju inte men jag kan ju inte vara utan skydd.

Jag hade tur två ggr i rad för de skickar sina beställningar på torsdagar så det kommer med dagens beställning och bör vara hemma nästa vecka. *yes*

Pustar ut och blir mindre sur direkt.

• Asereht

Imorrn ska det fixas och packas till maken mig och nöffe. Efter mycket om och men så bestämde vi oss så imorgon åker vi till Värmland och bor på herrgård i Sunne. På så sätt kan vi åka och hälsa på svärmor också vilket kan vara trevligt. Hon har såg nöffe senast i april så det uppskattas där kan jag säga. Speciellt nu då hon går igenom så mkt.

Min mor kommer hit och bor med bill, bull och bullrig (och hunden).

• Asereht
    Nemia noj skrev 2010-10-14 15:52:46 följande:
    Jag lever o läser varje dag, men livet e inte en dans på rosor just nu, så orkar inte skriva så mycket. Gråter 
    *kramar* på håll.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11