Kavat skrev 2010-10-14 11:05:38 följande:
Tvätt... Ja, här är det för det mesta två tvättar om dan, ibland fler. Kan hänga två maskiner tvätt, men sen blir det tumlaren, som jag försöker att inte köra så ofta...
Men vi tvättar alltid barnens kläder minst ett byte per dag i och med sonens allergier. Även pyjamaser tvättas oftast dagligen då det spills och snoras på dem.

Och så litens kläder och alltid ny tröja på mig minst en om dan, beror på Lukt och om man ska iväg.. Liten kräks en del...
Men jag försöker så gott det går göra som fröken småland, att hålla undan tvättbergen. Men det är inte lätt.

Det knasiga är att jag faktiskt tycker att det är ok att tvätta, men beror lite på vad det är. Alltså fina kläder är kul att tvätta, barnens kläder är roliga att tvätta med andra ord. Men de plaggen de har som jag inte riktigt gillar (ärvt fått osv) de är inte lika roliga att tvätta. Så så konstig är jag.
Tvättmaskinen strejkade dock i förr går så jag trodde vi skulle få köpa ny. Vi klarar oss nog inte mer än ett par dagar utan.
Fyndade en BäraBarn ringsjal häromdagen, men inte fått den än. Någon här som använt? Tänkte det kunde vara smidigt vid hämtning/lämning på dagis bla. Sen vill jag testa och se om det går att amma i också.
Lokatt, håller med övriga om bostad. Byt inte, bättre att bo trångt tills ni hittar "rätt". Vi fick typ konstaterandet att vi skulle bygga ut när jag var gravid med liten av svärisarna...
Då bor vi på 140 kvm, har fyra sovrum, ett vardagsrum, men ett sovrum har vi som arbets/sy/gästrum/lagerlokal just nu. Men bygga ut? Ok, vi kanske inte har ett ledigt gästrum när vi får besök, men antingen får de låna någon av barnens rum eller så får väl gästerna ligga på madrasser i vardagsrummet? Vi kan väl fasen inte ha ett hus med stående gästrum?!?
Du kan berätta för dem att vi är sex personer och en hund på 128 kvm.
Vi har iofs ett "uthus" med boyta som kan användas av gäster. Men allvarligt, hur ofta har man övernattande gäster? Händer inte så ofta här iaf. När det händer är det oftast min mor och hon bbrukar ta extrasängen och sova i grabbarnas rum. Även när hon inte är barnvakt.

Svärisarna brukar natta i vardagsrummet, de tycker att det är smidigast då de ändå vaknar tidigt.
Jag avskyr fortfaranda att tvätta/sortera/vika hur fina kläderna än är, fast mest avsykr jag dammsugaren. Av någon konstikg anledning så får jag irritationsanfall i hela kroppen av ljudet. *ryser* Värst är när någon annan dammsuger, då har jag lust att slänga ut både dammsugaren och den som håller i den. Det är för mig som det där gnisslande skrapljudet på en griffeltavla.