K*B*N, pratar del 11
Jag vet inta vad vi ska kalla oss trosmässigt. Jag tycker att kyrkan här har bra aktiviteter och vi har deltagit i en del. De har tom eget dagis och fritids. Pingstkyrkan här i grannbyn har massor med ungdomsaktiviteter. Dottern gick länge på deras tjejkvällar som riktades till tjejer mellan 10-13. De bakade, spelade spel, kollade på film och umgicks, men framför allt så fick de jobba på gemensamhet och samarbete. Hon gillade det skarpt, bibelcitaten och bibelläsningen fick de på köpet och det är absolut inget jag eller hon hade problem med. Religion är trots allt också historia.
Min dotter valde att inte konfirmera sig efter att hon tänkt över saken. Hon ansåg att det inte var rätt då hon faktiskt inte "köper paketet" sas.
Hade hon velat konfirmera sig hade vi självklart respekterat hennes val MEN då hade jag krävt att det skulle vara av rätt orsaker, inte för att få presenter.
Jag är både döpt och konfirmerad av traditionella skäl. Maken är varken döpt eller konfirmerad.
Ämnesbyte, mellanbusen frågade just om han kan få vårt hus när jag och maken dör. *Hmmmm* Sen sa han att han gillar vårt hus. *s* Ungar!