-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
A, tycker man ser bebisar i scooters för ofta
-
Har noll förståelse för det. Den har väl inte ens liggläge!Lokatt skrev 2010-06-02 09:19:45 följande:A, tycker man ser bebisar i scooters för ofta
Varför kan inte bebisar få vara bebisar? Bebisar ska skyddas och omhuldas så länge som möjligt. -
Vad f*n har de gjort med citeringen?
Fint att man kan få med hela citeringshistoriken men det blir lååååånga citat.
-
några fina ord man kan skriva på minne till student? Behöver hjälp, har verkligen kört fast där. kort, bara ord helt ok, max 4. heeelp!
citeringen ser konstig ut ja. tänk i debatttrådarna där det citeras i evighet av varandra, vad långa de inläggen lär bliDe grejade ju med servern i natt och gjorde "bättre". antar att detta ingick
-
tittar in lite snabbt.. 12 minuter? bra jobbat, dom saxarna riktigt bra tycker jag, avnänder jag själv, och jag är ju het så..?
VI är på landet nu, så blir inte mycket tid vid datorn. Men Ebba sover änsomnade halv 10igår var inne hos henne nyss och föröskte väckte henne men hon reagerade inte ens.. landet är tufft? eller så håller på att blir sjuk? Bara det inte är magsjuka...
Jag skall jobba 14-17 idag så måste in till stan, skall dela ut "småfolk". Hoppas det blir något över till mig
-
NTF avråder bestämt från att använda de stolarna framåtvänt. Babyproffsen här vill knappt sälja two-way för att så många vänder den framåt sen och det inte är särskilt bra.Lokatt skrev 2010-06-02 09:19:06 följande:nej, det blir inte tvärstopp, stolen sitter ju fast i vanliga bältet så att den fortfarande expanderas, stolen följer alltså med barnet i rörelsen hela tiden vid en ev. krock. Har kollat upp innan vi vände stolarna såklart, både läst och pratat med de i affären.
Även om bältet som håller fast stolen expanderar så gör ju inte bältet som tar emot barnets kropp det. -
hum, det går imot vad jag läst och hört när jag pratat med försäljare, så nu blev jag ledsenNifelheim skrev 2010-06-02 09:43:54 följande:NTF avråder bestämt från att använda de stolarna framåtvänt. Babyproffsen här vill knappt sälja two-way för att så många vänder den framåt sen och det inte är särskilt bra.
Även om bältet som håller fast stolen expanderar så gör ju inte bältet som tar emot barnets kropp det.Ska helt klart kolla upp detta och är det så får vi byta
faaan
-
Något som är positivt i det hela är åtminstone att two-way är väldigt lättsålda begagnat. Så ni kan ju sälja de och köpa framåtvända stolar och till och med komma undan billigare (om ni köper begagnat)Lokatt skrev 2010-06-02 09:50:19 följande:hum, det går imot vad jag läst och hört när jag pratat med försäljare, så nu blev jag ledsen
Ska helt klart kolla upp detta och är det så får vi byta
faaan
Läs här under kombistol: www.ntf.se/halland/default.asp
Här finns många som har bra koll på det här med bilbarnstolar: www.familjeliv.se/Forum-3-101/m50917008.html -
tack, ska läsa igenom det sen när jag hinner.Nifelheim skrev 2010-06-02 10:01:23 följande:Något som är positivt i det hela är åtminstone att two-way är väldigt lättsålda begagnat. Så ni kan ju sälja de och köpa framåtvända stolar och till och med komma undan billigare (om ni köper begagnat)
Läs här under kombistol: www.ntf.se/halland/default.asp?recid=24139
Här finns många som har bra koll på det här med bilbarnstolar: www.familjeliv.se/Forum-3-101/m50917008.html
Känner mig så himla ledsen just nuHar lixom fått utförlig förklaring och visning att och hur det funkar
Och vi har verkligen verkligen inte råd med det här just nu.
Minstingen ska gå från sin freeway till bakåt twoway i höst var det tänkt, så det kan vi göra redan nu då istället. sälja en freeway och en two-way. Och på något sätt få ihop två framåtvända. Tycker det är så jätteläskigt att köpa begagnade stolar, har för liten tilltro till människor tror jag.
Vad ska vi köpa då?? -
Jag tror att det är VÄLDIGT få som skulle sälja krockade barnstolar eftersom man får ut nya på försäkringen om något händer. Därför är ju det viktigaste om man köper begagnat att kolla tillverkningsår och skick.Lokatt skrev 2010-06-02 10:08:19 följande:tack, ska läsa igenom det sen när jag hinner.
Känner mig så himla ledsen just nuHar lixom fått utförlig förklaring och visning att och hur det funkar
Och vi har verkligen verkligen inte råd med det här just nu.
Minstingen ska gå från sin freeway till bakåt twoway i höst var det tänkt, så det kan vi göra redan nu då istället. sälja en freeway och en two-way. Och på något sätt få ihop två framåtvända. Tycker det är så jätteläskigt att köpa begagnade stolar, har för liten tilltro till människor tror jag.
Vad ska vi köpa då??
Vilken framåtvänd stol som är bäst vet jag inte, jag har ju inte börjat med såna än, men många i den bilbarnstolstråden gillar Britax Kid Plus. Det viktigaste är ju att den har bra bältesstyrning (ordentliga horn nedtill och bra styrning upptill) och att den sitter bra i bilen, samt är lätt (vid en krock får ju barnet bilbarnstolen i ryggen såvida man inte har isofixfästen).
Det är egentligen rikspuckat att two-way är godkänd framåtvänd, för den har ju inte särskilt bra egenskaper som framåtvänd stol. De flesta som säljer bilbarnstolar nu vet om att den inte är bra framåtvänd och betonar därför att man inte ska vända den, men tyvärr finns det ju en del som bara vill sälja stolar och inte är så noga med vad som är säkrast.