• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    passau skrev 2010-06-01 13:06:04 följande:
    var glad åt att du har extra istället! samtidigt som jag skrev d hittade M mina ringar som låg på skrivbordet och nu är förlovningsringen borta!!!finns ingenstans! :-O jädra skit! igen... vi tappar bort våra på löpande band... M har fått en stege över sig idag... hon välte den över sig...
    Jag är väldigt glad åt det där extra. Pratade just med dottern och gammelmorfar hade varit och räddat hennes sommar. Hon var väldigt glad kan jag lova! Inte dumt att kontot är fullt med massa tusenlappar plötsligt så där bara.

Med tanke på att vi dragit åt svångremmen rejält då båda varit fl här ett tag så var de här pengarna otroligt välkommna. Goa morfar som delat ut av mormorns pensionsförsäkring trots att han inte behöver. Men han tycker inte att han behöver pengarna. Han tvingade min mor att köpa sig en sprillans ny bil också, han ville hon skulle sälja sin lilla skitbil som enligt honom inte ens borde få åka på vägarna och köpa sig en som fått bra betyg säkerhetsmässigt i storleksklassen. Så mor min har nu både en sprillans ny frän liten bil och en sprillans ny kronan cykel. Jag är lite avis, fast på ett bra sätt alltså.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat

Asereht, vilken härligt present från morfar!! {#lang_emotions_heart}

Det kommer fler topset, jag lovar!

Vi hade smått planerat att åka och titta på bilar igen (måste få tummen ur) men så hade maken glömt sin massage-tid, så jag och barnen blir avlämnade på en lekpark och träffar mamma och moster istället. Så typiskt maken att glömma av massagen. Han hade inte skrivit något i almanackan utan det var jag som hade ett svagt minne av att det var något idag..  Och ja, han hade fått en påminnelse från iphonen senare... {#lang_emotions_dreamer}

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-01 13:35:23 följande:
    Asereht, vilken härligt present från morfar!! Det kommer fler topset, jag lovar! Vi hade smått planerat att åka och titta på bilar igen (måste få tummen ur) men så hade maken glömt sin massage-tid, så jag och barnen blir avlämnade på en lekpark och träffar mamma och moster istället. Så typiskt maken att glömma av massagen. Han hade inte skrivit något i almanackan utan det var jag som hade ett svagt minne av att det var något idag..  Och ja, han hade fått en påminnelse från iphonen senare...
    Oftast finns det ju alltid något ute men det verkar omöjligt att få tag i de färger jag vill ha. Jag har annonserat länge också men får noll respons. *suckar otåligt* Hade ju en sommarplan ju.
  • Kavat

Någon som har bra idéer om vad man syr till en kille i bomullstyg. Tyg lättsytt, skjortliknande och täckande. Han verkar få soleksem lätt...

Förslag? Mönster, idéer?

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-01 14:36:50 följande:
    Någon som har bra idéer om vad man syr till en kille i bomullstyg. Tyg lättsytt, skjortliknande och täckande. Han verkar få soleksem lätt...

Förslag? Mönster, idéer?
    Emilskjorta?

www.modelmini.se/se/art/mini-a-ture-emil-skjorta-lai.php
    3.bp.blogspot.com/_Ma1u88FrDcI/Svvcu2KKJII/AAAAAAAACWY/7y2GVJ0tB6s/s1600-h/DSC_8695.JPG

En enkel modell kan man ju göra genom att ha utan knappar och lite mindre öppet så den bara är att dra över huvudet. Har tyvärr inget mönster själv. Jag tycker om den typen av skjorta iaf.
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-06-01 11:33:32 följande:
    Nu har jag köpt en ny bilbarnstol igen... Bilbarnstolar och vagnar är mig ungefär lika kärt, vi är inne på vår 6e modell sen babyskyddet *fnissar åt galenskapen*
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    haha den "böjelsen" har jag inte fallit in i alls, du skulle se våran numera ruskigt solblekta britax-hiway så skulle du nog bli mörkrädd.... *tar skydd* Fast drömmen vore en egen(fast inte av mig )sydd klädsel till den för själva stolen är vi nöjda med. Vad har unge herr E för någon nu då?

Hejja vilken härlig morfar/gammelmorfar {#lang_emotions_cheers}
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-06-01 11:41:33 följande:
    Vad har du köpt nu då? Vilken är bäst och vilken är smalast?
    Va konstiga citeringarna blir nu för tiden {#lang_emotions_surprised} Hur som helst så vart det en helsvart Britax Two-way nu. Den är klart längst i ryggen av alla bakåtvända bilbarnstolar. Går att vända och använda framåt sen, men det rekomenderas INTE.
    Vi har efter babyskyddet avverkat: Britax Freeway, Hi-way, Multi-tech och nu Two-way då, samt en Brio Zento.
    Absolut minst plats i bilen med superbra benutrymme tar freeway eller hi-way. De är ganska smala också. Har man ett barn med lång rygg är Two way oslagbar tycker jag.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Fröken Småland

Oj, tur att jag inte har blivit bilstolsfreak (även om jag är blandmissbrukare och har läggning för alla sorters missbruk). Jag skall berätta om dagens begivenheter senare när monstren har slocknat. Om inte jag slocknar med dem

• Riskiflickan

Härligt idag, 25 grader i skuggan... här har plaskats i barnpool på tomten mest hela dagen, med mig i en stol bredvid å plaskandes med fötterna.... mysigt.... gött att passa in ledigheten en dag som denna

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-06-01 16:25:55 följande:
    haha den "böjelsen" har jag inte fallit in i alls, du skulle se våran numera ruskigt solblekta britax-hiway så skulle du nog bli mörkrädd.... *tar skydd* Fast drömmen vore en egen(fast inte av mig )sydd klädsel till den för själva stolen är vi nöjda med. Vad har unge herr E för någon nu då?

Hejja vilken härlig morfar/gammelmorfar {#lang_emotions_cheers}
    Min hi-way är också ruskigt solblekt men du vet att försäkringen inte gäller om du har egensydd klädsel på stolen?!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11