-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Och framför allt skall man tänka på att bilstolsklädseln är flamskyddsbehandlad.
-
varför rekomenderas inte? Vet att det är bättre med sidokrockskydd som är större, men helt värdo är den ju inteNifelheim skrev 2010-06-01 18:26:25 följande:Va konstiga citeringarna blir nu för tiden
Hur som helst så vart det en helsvart Britax Two-way nu. Den är klart längst i ryggen av alla bakåtvända bilbarnstolar. Går att vända och använda framåt sen, men det rekomenderas INTE.
Vi har efter babyskyddet avverkat: Britax Freeway, Hi-way, Multi-tech och nu Two-way då, samt en Brio Zento.
Absolut minst plats i bilen med superbra benutrymme tar freeway eller hi-way. De är ganska smala också. Har man ett barn med lång rygg är Two way oslagbar tycker jag. -
Nif: blev det någon P&T eller?
-
Strular med internet här, men är sådär glad i de kragarna. Blårandiga klart snyggare än vita så det beror nog på färg också kanske... Funderar på "Florinskjorta" också, mer lättsytt, tror jag.. Men de är ju inte så höga i nacken heller...Asereht skrev 2010-06-01 16:22:58 följande:Emilskjorta?
www.modelmini.se/se/art/mini-a-ture-emil-skjo...
3.bp.blogspot.com/_Ma1u88FrDcI/Svvcu2KKJII/AA...
En enkel modell kan man ju göra genom att ha utan knappar och lite mindre öppet så den bara är att dra över huvudet. Har tyvärr inget mönster själv. Jag tycker om den typen av skjorta iaf. -
Varför den inte rekomenderas framåtvänd? För att den inte har några horn som håller bilens bälten på barnets lår istället för över magen. Det resulterar i att barnet riskerar att krossa bäckenet och/eller få inre skador av bältet. Den har heller ingen bältesstyrning uppe vid barnets axel så risken är stor att bältet kommer på halsen på barnet.Lokatt skrev 2010-06-01 19:36:12 följande:varför rekomenderas inte? Vet att det är bättre med sidokrockskydd som är större, men helt värdo är den ju inte
Sen är det ju väldigt onödigt att vända den framåt eftersom den är urvuxen för framåtvänt åkande när den är det för bakåtvänt åkande. -
oj vad mysko! *pekar på ceteringen*Nifelheim skrev 2010-06-01 19:20:31 följande:Min hi-way är också ruskigt solblekt
men du vet att försäkringen inte gäller om du har egensydd klädsel på stolen?!
Nej det visste jag ej men tackolov så är ju du klok som en bok och har koll på det. Då får den förbli solblekt. Vilken solblekt kulör har ni? Vi har en (som från början) är brun på "vingar/sidorna" uppe vid huvudet i lite sammet(?)/velor? tyg och beigebrunrutig(?) i övrigtmen du? Du har inte alla 6 kvar va?
För i så fall har du JÄTTE många bilarVad tyckte du om Zenton? Min kompis har den och är super nöjd... den är rätt gott om plats i va? Men den fick jätte dåliga resentioner när den va med i någon barnbilstolar-chek i någon tidning (aftonbladet kanske...)
-
Inte ännuFröken Småland skrev 2010-06-01 19:40:00 följande:Nif: blev det någon P&T eller?
Funderar ännu... Tycker att Vibe var TUNGstyrd, till och med tyngre än sport.
-
Ojojoj....visste inte. Jag har verkligen nollkoll på det där känner jag. Solblekt får det helt enkelt vara!!! Tack ni kloka!Fröken Småland skrev 2010-06-01 19:35:18 följande:Och framför allt skall man tänka på att bilstolsklädseln är flamskyddsbehandlad.*undrar med*Fröken Småland skrev 2010-06-01 19:40:00 följande:Nif: blev det någon P&T eller?
Lokatt - Tror du att det hinns med ett studentsmycke till fredag? eller ska jag jaga på annat håll? Vill inte stressa dig, men jag måste bara veta då jag är present ansvarig och mor min blir nipprig av nervositet att vi ska komma tomhänta(? som om det någonsn har/skulle inträffa *förnärmad*) -
Vårt solblekta elände är rött/svart, men en del av det svarta är numera BRUNT.Pruseluskan skrev 2010-06-01 19:54:32 följande:oj vad mysko! *pekar på ceteringen*
Nej det visste jag ej men tackolov så är ju du klok som en bok och har koll på det. Då får den förbli solblekt. Vilken solblekt kulör har ni? Vi har en (som från början) är brun på "vingar/sidorna" uppe vid huvudet i lite sammet(?)/velor? tyg och beigebrunrutig(?) i övrigtmen du? Du har inte alla 6 kvar va?
För i så fall har du JÄTTE många bilarVad tyckte du om Zenton? Min kompis har den och är super nöjd... den är rätt gott om plats i va? Men den fick jätte dåliga resentioner när den va med i någon barnbilstolar-chek i någon tidning (aftonbladet kanske...)
www.vaunuaitta.fi/tuotteet/turvaistuimet6kk-6v9-25kg/britax/hi-way/hi-way/Bilbarnstol_HiWayStMoritz.jpg det som är solblekt är i typ sammetsaktigt lite lent tyg.
Nää, jag har hi-way, two-way och zento kvar och en freeway, men den är på väg bort. 2 bilar (en är mormors bil alltså) Jag gillar inte Zenton alls egentligen. Tycker att den tar rätt mkt plats i bilen, är kort i ryggen och har lite knasigt utrymme för benen. Hi-way/freeway är ju klart bäst för benutrymmet. Tyvärr har min mor slarvat bort fästremmarna till Zenton, så den är typ osäljbar. -
jag skulle ev behöva "låna" dej lite...Fröken Småland skrev 2010-06-01 19:40:00 följande:Nif: blev det någon P&T eller?
dom jag sålde bb till är inte nöjda med vagnen och klagar på att liggdelen lutar åt huvudet till...
vi har ju inte använt liggdelen så den kollade aldrig jag...
vad kan man göra åt det?
sagt att man kan dra banden mindre i fotändan...