• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-31 22:21:04 följande:
    oj vad ni har skrivit.. fick ni mönsterna idag? nej usch hamnat i sådan svacka, vill bara gråta gråta gråta..
    Nej men det kommer nog idag då, ibland så tar saker längre tid här. Varför vet jag inte. Men nu när jag vet att jag inväntar så ska jag se till att vittra brevlådan efter lunch.
    Pruseluskan skrev 2010-06-01 07:22:59 följande:
    *ha ha* Tack.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-06-01 08:28:42 följande:
    Ser ut som om jag har en orange suffla på gång, bara rosa kvar då.
  • Tant Pruselius

Jag har dille på Wasa Havreknäcke mums!
    Idag ska jag på ugnskurs vid 11-16, så mamma/mormor hämtar den lilla vilda på förskolan. Skönt så slipper man stressa röven av sig (fast den skulle behövas stressas av lite ) för att hinna hem.

• Ekorrfamiljen
    Asereht: Tycker inte det var någon ponnyvarning där inte. Söt ju! Och lille gosefisen har ju samma gulliga, glesa fjunfrilla som Vemund. Kollade Singens bäddmått och det är 75 cm, men Vemund är ju dryga 70 cm så det går inte alls. Retron är iaf 83 så där får han plats att ligga ett tag till.

Fröken S: Najjs sparkskydd! Själv köpte jag ett på Ge-Kås med favoriten Cars på. Tyvärr luktar det sån där plast som jag minns från barndomen i hela bilen så jag mådde lite illa där en månad eller så..

Kavat: Mysigt (men kallt?) med övernattning i tält! Tin och hans klass ska ut i skogen och övernatta idag.

Jag tror att en klippning här i sta'n går på ungefär 300:- om man inte tar flashigaste stället. (Vilket jag absolut inte gör!) Jag ska gå på elevklippning nästa gång det är dags att korta av pälsen.

zasata: Trist! Hoppas det vänder snart! *kram*

Igår fick vi (Vipera) böter på 600:- för att han ställt ut min bil i gatan - åt fel håll! Det var INTE vad vi behövde nu. Som en liten tröst hade jag fått ett nummer av Råd & Rön i brevlådan och så vann jag en goodiebag hos Loppi. *lite gladare*

Usch, minns inte vad jag skulle svara på mer.. Vemund har hållit mig vaken sedan 4. Nu har han fått torr blöja, en Alvedon och sitter och sover i sittern.. Han är snorförkyld stackarn, men jag kan inte sova när han är i sittern och lägger jag honom bredvid mig vaknar han. *suck* Vipera är hos en av sina bästa vänner (som också blivit arbetslös) och fikar så jag har ingen avlastning nu. Bortskämd med det annars.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Asereht
    Ekorren, min lillfis är ju inte så lång än och jag räknar med att ha liggdel sommaren ut, åtminstone på Happyn. Kanske byter vi lite tidigare på froggen eftersom den sittdelen är ergonomisk och ger stöd när man har den bakåt vilket inte hapyns klassiska räta ryggstöd gör. Att ha liggläge i sittdelen när man lika gärna kan ligga i liggdel känns ju bara dumt. Sen vill jag dra ut på det så länge som möjligt för liggdelstiden är så kort ändå.

Men det är ju perfekt att ha både och så man kan välja. Jag gillar att ha flera vagnar, då behöver man inte bygga om för en promenad liksom. Retrovagnen hade ju generöst bäddmått, tur ni har den iaf för sovturer och så. :-9
  • Asereht

Nöffeliten sover fortfarande! Han vaknade och åt funr klockan 6 sen somnade han om och har inte vaknat än. Helt otroligt vilken sjusovarbebis jag fått!

• Kavat
    Asereht skrev 2010-06-01 10:08:58 följande:
    Nöffeliten sover fortfarande! Han vaknade och åt funr klockan 6 sen somnade han om och har inte vaknat än. Helt otroligt vilken sjusovarbebis jag fått!
    Åh, vad gött! En sådan vill jag också ha. Då kan vi sova i kapp. Hurm, om det inte vore för de andra två då..
    Somnade alldeles för sent i går. Jag har jätte svårt att sova när maken inte ligger i samma rum.. Knasigt, en sant. Tältningen hade gått bra i alla fall. Lite kallt mitt i natt, de somnade tydligen utan sovsäckar på sig, men i sovsäckarna var det ju varmt. Maken hade lite ont och var lite stel, men barnen hade inte klagat, när de väl somnat 2 timmar senare än vanligt.

Här är det sommarväder idag! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11